RSE  •  Komitet  •  Wydarzenie wyjątkowe Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)

Komitet CSR - Greenwashing, czyli jak NIE informować o byciu „eko”

siedziba CCIFP lub on-line, Al. Jerozolimskie 93, 02-001, Warszawa, Polska
See on map

Język :
polski

Cena : bezpłatne

Passé

L'événement est terminé.

Na co zwracać uwagę, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Aspekty prawne, komunikacyjne i wpływ na reputację firmy.

Działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii są coraz częściej podejmowane przez firmy. Jak zatem komunikować o prowadzonych aktywnościach, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Na jakie elementy w komunikacji zwracać uwagę i w jaki sposób zapewnić spójność między tym co faktycznie robimy dla społeczeństwa i planety, a tym co i jak komunikujemy? Jakie zagrożenia dla reputacji firmy niesie świadome wprowadzanie konsumentów w błąd, lub prowadzenie działań operacyjnych, które nie są spójne z deklarowanymi wartościami ESG firmy?

Na te wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie najbliższego spotkania Komitetu CSR. W jego trakcie będziemy chcieli poruszyć temat greenwashingu w dwóch aspektach - prawnym i komunikacyjnym. Pokażemy jakie obowiązki spoczywają na firmach, gdy w komunikacji odwołują się do ekologii, czy zrównoważonego rozwoju. Tę część poprowadzą adw. Joanna Affre oraz radczyni prawna Katarzyna Kozyra z Kancelarii Affre i Wspólnicy. Drugą część spotkania poprowadzą eksperci z jednej z największych na świecie agencji marketingowych - dentsu. Pokażą jakie zagrożenia dla reputacji niesie stosowanie greenwashingu, a także podzielą się przykładami dobrych i złych praktyk w tym obszarze.

W programie:

  • Czym jest greenwashing i jak go rozpoznać?
  • Greenwashing w praktyce, czyli jak nie informować konsumentów o byciu „eko”.
  • Na co zwrócić uwagę stosując twierdzenia nawiązujące do ekologiczności?
  • Na jakie kary narażają się przedsiębiorcy stosujący marketing pseudoekologiczny?
  • Jakie dowody warto mieć przygotowane w przypadku stosowania twierdzeń dotyczących ekologiczności, aby nie narazić się na karę?
  • Greenwashing jako zagrożenie dla reputacji firmy
  • Jak komunikować, by nie zostać posądzonym o greenwashing i zachować spójność pomiędzy deklaracjami, a działaniami?
  • Przykłady dobrych i złych praktyk w obszarze greenwashingu ze świata i Polski

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Spotkanie odbędzie się w języku polskim. Zapraszamy do udziału i włączenie się do dyskusji na końcu spotkania. 

Kontakt: Mariusz Kielich, mariusz.kielich(@)ccifp.pl


Komitet skierowany jest do firm, które płacą składkę na poziomie standard lub wyższą. Ponadto, firmy członkowskie pragnące należeć do jednego z Komitetów muszą prowadzić działalność zawodową związaną z tematami prac Komitetu.

Liczba miejsc dla firm doradczych jest ograniczona. Spotkanie jest zamknięte dla przedstawicieli kancelarii prawnych. Dziękujemy za zrozumienie.

Regulamin komitetów dostępny jest: TUTAJ

Partnerzy

Mapa dojazdu

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!