NextGen30 – CCIFP Young Leaders Program

Program „NextGen30 – CCIFP Young Leaders Program” to unikalna inicjatywa, stworzona z myślą o młodych liderach - studentach i osobach rozpoczynających karierę w polsko-francuskich środowisku biznesowym. Jego głównym celem jest budowanie mostów między pokoleniami, wzmacnianie współpracy, rozwój talentów oraz promowanie współpracy gospodarczej między Francją a Polską.

Uczestnicy programu mają niepowtarzalną okazję, by bezpośrednio doświadczyć transformacji firm, odkryć różnorodne style przywództwa oraz poznać najnowsze innowacje sektorowe – wszystko to dzięki wizytom w firmach, spotkaniom z kadrą zarządzającą najwyższego szczebla oraz praktycznej wymianie wiedzy.

Formuła Programu:

Program trwa od grudnia 2025 do czerwca 2026 i składa się z 7 spotkań. Odbywają się one w większości w siedzibach największych francuskich inwestorów w Polsce - członków CCIFP. 

 

Udział w programie jest bezpłatny.

 

🕒 Spotkania

  • Kiedy: raz w miesiącu, wieczorem, na żywo w Warszawie.

  • Czas trwania: od 3 do 4 godzin.

  • Tematyka: każde spotkanie poświęcone jest jednemu z kluczowych dla biznesu tematów (➔).

 

Jak wygląda przebieg każdego ze spotkań?

  1. Prezentacja lidera biznesu (ok. 45 minut) – poznaj inspirujące historie i praktyczne doświadczenia szefów największych francuskich i polskich firm.

  2. Debata i wymiana doświadczeń – ucz się od ekspertów i uczestników programu. Jeżeli jest taka możliwość, uczestnicy mogą również zwiedzać biura firm lub inne przestrzenie związane z produkcją, R&D, czy innowacjami, aby jeszcze lepiej poznać środowisko biznesowe.

  3. Networking – swobodna atmosfera sprzyjająca budowaniu wartościowych kontaktów.

 

Co zyskujesz?

  • Bezpośredni dostęp do liderów biznesu i poznanie ich doświadczeń.

  • Wiedzę o transformacji firm, innowacjach i nowoczesnych stylach przywództwa.

  • Możliwość budowania własnej sieci kontaktów wśród uczestników i ekspertów CCIFP.

  • Zaproszenia na inne wydarzenia CCIFP (np. RDV Biznesu), które otwierają drzwi do jeszcze większej społeczności biznesowej.

  • Certyfikat ukończenia programu wydany przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą

📢 Jak dołączyć do programu NextGen30 – CCIFP Young Leaders Program?

Jesteś młodym profesjonalistą, pracownikiem jednej z firm stowarzyszonych w CCIFP lub studentem Akademii Leona Koźmińskiego (uczelnia partnerska) i chcesz rozwinąć swoje umiejętności przywódcze? Dołącz do NextGen30 – CCIFP Young Leaders Program i stań się częścią sieci młodych liderów, którzy będą kształtować przyszłość relacji gospodarczych między Francją a Polską.

📢 Otwarcie rekrutacji: wtorek 7 października 2025

🗓 Termin składania aplikacji: poniedziałek 17 listopada 2025

📩 Wyślij zgłoszenie na adres: nextgen30(@)ccifp.pl

 

📝 Dołącz do zgłoszenia następujące materiały:

  • Daj się poznać i powiedź, czemu chcesz wziąć udział w programie:  nagraj krótkie wideo w języku angielskim (maks. 90 sek.), w którym się przedstawisz, powiesz o swoich ambicjach i celach zawodowych, a także powodach zgłoszenia do programu. Jeśli bliższa jest Ci klawiatura niż kamera telefonu możesz te same elementy zawrzeć w krótkim liście motywacyjnym w języku angielskim (250–300 słów). Pamiętaj, liczy się treść, ale również oryginalna i atrakcyjna forma.
  • Dołącz list rekomendacyjny z firmy, w której pracujesz (podpisany przez Twojego menedżera, dział HR lub CEO) / lub z uczelni (podpisany przez pracownika naukowego).
  • CV: 1 strona, koniecznie z datą urodzenia i danymi kontaktowymi
  • Zdjęcie: wysokiej jakości w formacie portretowym, tzw. "główka" (JPEG)

 

 Kryteria kwalifikacji:

  • Wiek: poniżej 30 lat (na dzień 1 listopada 2025 r.)
  • Profil: pracownik firmy członkowskiej CCIFP lub student uczelni Akademia Leona Koźmińskiego - partnera programu
  • Język: swobodne posługiwanie się angielskim (spotkania odbywają się głównie w tym języku)
  • Do udziału w programie zaprosimy maksymalnie 30 osób wybranych na podstawie nadesłanych zgłoszeń.

 

🔒 Regulamin:
Wszyscy kandydaci muszą zapoznać się i zaakceptować regulamin, programu.
Do pobrania: REGULAMIN UCZESTNIKA – NEXTGEN30: CCIFP YOUNG LEADERS PROGRAM (1ST EDITION, 2025/2026)

Prelegenci

Ireneusz BOROWSKI

Dyrektor Zarządzający Dassault Systèmes Polska

Ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej przemysłu z ponad 27-letnim doświadczeniem w cyfryzacji systemów inżynierskich, produkcyjnych i zarządzania przedsiębiorstwami. Od lipca 2019 roku kieruje polskim oddziałem Dassault Systèmes, odpowiadając za rozwój biznesu, strategię transformacji cyfrowej klientów oraz umacnianie pozycji rynkowej firmy w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Dzisiaj polski oddział Dassault Systèmes stał się jednym z kluczowych centrów kompetencyjnych MES/MOM w organizacji, świadczącym doradztwo i usługi dla spółek na całym świecie. Ireneusz jest autorem licznych publikacji na temat transformacji cyfrowej przedsiębiorstw produkcyjnych i rozwoju przemysłu opartego na cyfrowych bliźniakach.

Posiada certyfikaty z zakresu Change & Crisis Management, Business & Legal Management, Trusted Business Advisor (Babson College) oraz Business Development and Execution (Nantes University).  Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał dyplom w zakresie inżynierskich systemów decyzyjnych.


Alicja CHILIŃSKA-ZAWADZKA

Prezeska EDF power solutions Polska

Manager z dwudziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem ludzi oraz w realizacji inwestycji z zakresu energetyki. Dyrektor generalna i Prezes Zarządu EDF power solutions Polska, należącego do grupy EDF, światowego lidera energetycznego. Absolwentka Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie/O. Realizuje ambitne wielkoskalowe projekty wspierające budowę bezpieczeństwa energetycznego Polski, w tym magazyny energii, farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Pomysłodawczyni cenionego projektu „Wiatr – Kopalnia Możliwości”, dającego szansę pracownikom odchodzącym z sektora wydobywczego na bezpłatne przebranżowienie się na technika turbin wiatrowych. Od lat angażuje się w działania na rzecz sprawiedliwej transformacji energetycznej, wierząc, że w centrum zmian zawsze powinien znajdować się człowiek. Wyróżniona przez Forbes na liście „25 kobiet w energetyce".  Mentorka, wykładowca i certyfikowana coach. 


Liudmila CLIMOC

Prezeska zarządu Orange Polska

Prezeską Orange Polska od 1 września 2023. Liudmila Climoc ma ponad 25-letnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej. W 2008 roku została powołana na stanowisko Prezesa Zarządu Orange Moldova, a w 2016 roku – Prezesa Zarządu Orange Romania. W czasie jej kadencji, Orange Romania przeszedł kompleksową transformację od spółki świadczącej wyłącznie usługi komórkowe do w pełni zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego. Proces ten rozpoczął się
w 2016 roku wraz z wprowadzeniem pierwszych ofert konwergentnych dla klientów indywidualnych, a następnie był kontynuowany poprzez zwiększanie zasięgu usług światłowodowych w całym kraju.


W ramach przyspieszenia tej strategii, w 2021 roku nastąpiło połączenie z krajowym operatorem Telekom Romania Communication, przy czym po integracji obie spółki funkcjonują pod wspólną marką Orange. Liudmila Climoc dołączyła do Grupy w 1998 roku, rozpoczynając pracę w spółce Voxtel (obecnie Orange Moldova). Zajmowała w niej szereg stanowisk kierowniczych, a w 2008 roku awansowała z funkcji Członka Zarządu ds. Sprzedaży na stanowisko Prezesa Zarządu.

Liudmila Climoc ukończyła studia inżynierskie na Politechnice Mołdawskiej,  a następnie, w latach 2011-2013, studia MBA, prowadzone wspólnie przez Uniwersytet w Newport i mołdawską grupę ProEra.


Valéry GAUCHERAND

Prezes Zarządu L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, oraz Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP)

Od ponad 26 lat związany jest z Grupą L’Oréal oraz branżą kosmetyczną. Przed objęciem obecnego stanowiska pełnił rolę Prezesa Zarządu L’Oréal Vietnam, gdzie przeprowadził oddział przez transformację w zakresie digital i e-commerce. W trakcie swojej kariery w Grupie L’Oréal zajmował stanowiska kierownicze na rynkach na całym świecie, m.in. w Meksyku, Chile, Turcji oraz Irlandii i Wielkiej Brytanii.  

Skupiając się na rozwoju biznesu, Valéry Gaucherand angażuje się w działania z zakresu zrównoważonego biznesu oraz innowacji, zwłaszcza w inicjatywy związane ze wspieraniem równości płci oraz ochroną planety, jak również w obszarach beauty tech i e-commerce.  

Valéry Gaucherand jest absolwentem HEC Paris (École des Hautes Études Commerciales de Paris.  


Luiz HANANIA

Prezes zarządu, dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce

Jest ekspertem w dziedzinie analizy finansowej, planowania strategicznego i przywództwa, posiadającym doświadczenie w realizacji złożonych projektów transformacyjnych. 
Z Grupą Veolia związany jest od 2001 roku. Początkowo swoją karierę rozwijał w Brazylii i Francji, 
a w Polsce pracuje od marca 2006 roku jako Dyrektor Finansowy oraz Członek Zarządu i Rady Nadzorczej spółek z Grupy Veolia. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora finansowego grupy w Polsce, a od 2018 roku także w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W 2021 r. objął także odpowiedzialność za obszar efektywności operacyjnej, transformacji cyfrowej i innowacyjności 
w Grupie Veolia na poziomie regionu. Na początku 2024 roku objął  stanowisko prezesa zarządu 
oraz dyrektora generalnego Grupy Veolia w Polsce. 
Absolwent Politechniki w Sao Paulo oraz Veolia Executive Seminar.


Alexandre SAUSSARD

Prezes Auchan Retail Polska

Rozpoczął swoją karierę w Auchan w 2004 roku, gdzie po początkowych stanowiskach operacyjnych awansował na dyrektora sklepów. W 2015 roku objął kierownictwo marki i handlu dla wszystkich francuskich operacji, a następnie przeniósł się do Chin, aby kierować centralą zakupów produktów nieżywnościowych. W 2019 roku dołączył do Auchan Rosja, gdzie nadzorował proces transformacji, a następnie zajmował stanowiska Dyrektora Terytorialnego oraz Dyrektora Sprzedaży wszystkich hipermarketów i sklepów miejskich. W 2022 roku został mianowany zastępcą dyrektora generalnego odpowiedzialnym za działalność hipermarketów we Francji. Od czerwca 2023 r. piastuje stanowisko Prezesa zarządu Auchan Polska. 


Wojciech TOMASZKIEWICZ

Dyrektor generalny Stellantis Polska

Ukończył studia ekonomiczne w Metz we Francji. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej w Polsce i za granicą, w tym ponad 10 lat w obszarze zarządzania stacjami dealerskimi.

Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w marce Citroën w Polsce. Następnie zarządzał salonem sprzedaży Citroëna na rynku paryskim, a potem był odpowiedzialny za otwarcie pierwszego oficjalnego oddziału marki Citroën w Polsce. W latach 2002-2012 jako dyrektor handlowy budował sieć dealerów i profesjonalizował sprzedaż samochodów dostawczych. Pełnił także międzynarodowe funkcje, m.in. dyrektora handlowego na Region Europy marki Citroën oraz dyrektora generalnego marek Peugeot i Citroën na Czechy, Węgry i Słowację.

Od 2012 roku pracował w Volkswagen Group Polska, gdzie pełnił funkcję dyrektora marki VW Osobowe, a później stworzył sieć sprzedaży samochodów używanych Das WeltAuto.

Od maja 2018 roku był dyrektorem zarządzającym w firmie L'Espace H - BMW & MINI w regionie Strasburga we Francji. Odpowiadał za sprzedaż samochodów nowych i używanych oraz serwis. Zarządzał salonami marek premium, uznanymi za jedne z najbardziej prestiżowych i dochodowych we Francji.


Harmonogram spotkań


Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

Wiktor ŁADOWSKI
Specjalista ds. Komunikacji i rozwoju narzędzi cyfrowych
+48 514 601 232

KONTAKT

Partnerzy programu

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!