Komitet CSR

Celem Komitetu CSR jest stworzenie miejsca dyskusji i refleksji dla firm stowarzyszonych na temat odpowiedzialności społecznej i ekologicznej przedsiębiorstw (CSR) w Polsce, opracowanie przewodnika dobrych praktyk w zakresie CSR aby pomóc firmom stowarzyszonych przy implementacji zasad CSR i poinformowanie o najnowszych trendach w zakresie CSR w Polsce.
Przewodniczą Komitetowi:

KONRAD CIESIOŁKIEWICZ
Dyrektor Marketing&PR, Orange Polska
Przewodniczący Komitetu

Paulina KOSZEWSKA
Manager CSR, PwC ADVISORY
Wice-przewodnicząca Komitetu
Uczestniczą w Komitecie:















Najbliższe zebrania:
Brak wydarzeń z wybranej kategorii
Poprzednie spotkania Komitetu CSR:
Na co zwracać uwagę, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Aspekty prawne, komunikacyjne i wpływ na reputację firmy.
Działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii są coraz częściej podejmowane przez firmy. Jak zatem komunikować o prowadzonych aktywnościach, by nie zostać posądzonym o greenwashing? Na jakie elementy w komunikacji zwracać uwagę i w jaki sposób zapewnić spójność między tym co faktycznie robimy dla społeczeństwa i planety, a tym co i jak komunikujemy? Jakie zagrożenia dla reputacji firmy niesie świadome wprowadzanie konsumentów w błąd lub prowadzenie działań operacyjnych, które nie są spójne z deklarowanymi wartościami ESG firmy?
Na te wszystkie pytania postaraliśmy się odpowiedzieć w trakcie ostatniego spotkania Komitetu CSR. Poruszyliśmy temat greenwashingu w dwóch aspektach - prawnym i komunikacyjnym. Pokazaliśmy jakie obowiązki spoczywają na firmach, gdy w komunikacji odwołują się do ekologii, czy zrównoważonego rozwoju. Tę część poprowadziły adw. Joanna Affre oraz radczyni prawna Katarzyna Kozyra z Kancelarii Affre i Wspólnicy. Drugą część spotkania poprowadzili eksperci z jednej z największych na świecie agencji marketingowych - dentsu. Pokazali jakie zagrożenia dla reputacji niesie stosowanie greenwashingu, a także podzielili się przykładami dobrych i złych praktyk w tym obszarze.
Ciągły pośpiech, stres, obowiązki zawodowe i domowe, to wszystko sprawia, że znaczna część społeczeństwa nie zwraca uwagi na to, co je i jak je. Ma to ogromny wpływ na zdrowie człowieka i przyczynia się do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. Złe odżywianie powoduje ciągłe zmęczenie i zmniejsza naszą odporność co przekłada się na efektywność w pracy i życiu codziennym.
- Jak zatem skutecznie zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe?
- Jak teorię wprowadzić w życie i skutecznie dokonywać takich zmian w jadłospisie, które będą efektywne proste w utrzymaniu?
- Jaka jest rola firm w edukacji na temat zdrowego żywienia swoich klientów i pracowników, a także jakie działania podejmują już przedsiębiorcy, by wesprzeć swoje zespoły w utrzymaniu prawidłowej, regularnej diety?
O tym rozmawialiśmy z ekspertami na ostatnim spotkaniu Komitetu CSR, w którego trakcie nie tylko podzieliliśmy się kilkoma kluczowymi wskazówkami na temat tego jak zdrowo się odżywiać, ale pokazaliśmy, jak zachęcać do tego swoich pracowników. Zaprezentowaliśmy również wyniki badań dotyczących tego jak jedzą Polacy i jakie są różnice w tym zakresie w przypadku pracowników blue i white collars.