Producenci, tworząc markę dla swoich produktów, powinni zadbać o to, żeby ich logo (ale także cała komunikacja marketingowa) nawiązująca do ekologiczności, zrównoważonego rozwoju czy ochrony środowiska była zgodna z prawem i nie wprowadzała konsumentów w błąd, żeby nie zostać posądzonym o tzw. greenwashing.
Na spotkaniu omówiliśmy w szczególności:
• jak być „eko” i „bio” zgodnie z prawem;
• jak używać oznaczeń wskazujących na miejsca geograficzne;
• czy każdy produkt może być „vege”;
• kiedy oznaczenie może wprowadzić konsumenta w błąd;
• jakie są konsekwencje naruszeń przepisów prawa żywnościowego.
Prowadzenie:
Marta Miszczuk – radczyni prawna i rzeczniczka patentowa w kancelarii Affre i Wspólnicy sp.k. Specjalizuje się w prawie własności przemysłowej oraz w prawie konkurencji. Doradza przedsiębiorcom w zakresie ochrony praw wyłącznych – szeroko rozumianych praw własności przemysłowej (patentów, praw do znaków towarowych, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, ochrony know-how, transferu technologii) oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji, także w internecie.