Konferencja i Seminarium Zarządzanie • Rozwój kompetencji
Seminarium: W pogoni za uciekającym czasem- Zarządzanie strumieniem zadań; Wykorzystanie współczesnych narzędzi technologicznych
Język :
polski
Cena : 260 PLN pracownicy firm stowarzyszonych, 520 PLN pozostałe osoby
Osobom, które anulują swój udział w seminarium do 3 dni przed spotkaniem, zwracane jest 100% kosztów szkolenia. Osobom, które anulują swój udział później, czyli na krócej niż 3 dni przed szkoleniem, koszty nie są zwracane.
PasséL'événement est terminé.
Dlaczego szkolenia z zarządzania sobą w czasie nie działają? Przyczyna jest bardzo prosta.
Wszystkie stworzone dotychczas teorie oparte są na metodologii top-down, co oznacza, że każą nam mieć wizję celów (długo i średnio i krótko terminowych), następnie nadać im priorytet, podzielić na zadania a te zadania rozpisać na czynności. I w teorii wszystko wygląda pięknie… do momentu powrotu do biurka, gdzie czeka na nas … UWAGA!! od 300 do 500 bieżących spraw, z którymi natychmiast musimy sobie poradzić, wśród nich zaległe, nielubiane, na wczoraj.
Napięcie, przytłoczenie rozmiarem czekających nas zadań obraca w niwecz nasze postanowienia dotyczące priorytetów i samodyscypliny. Metoda GTD odwraca porządek rzeczy. Jest efektywna na skutek zmiany kierunku zarządzania sobą w czasie na „bottom-up”. Ten niezawodny system zarządzania strumieniem zadań na najniższym poziomie dramatycznie zwiększa naszą efektywność w osiąganiu celów i realizacji zawodowych zobowiązań. Szkolenie jest syntezą metodologii Davida Allena i najlepszych narzędzi do zarządzania sobą w czasie.
Celem interaktywnego wykładu jest wyposażenie uczestników w nowoczesne narzędzia zarządzania sobą w czasie odpowiadające nowej specyfice pracy, która polega na funkcjonowania w tzw. strumieniu zadań stale napływających. Efektem jest zwiększenie produktywności pracowników.
Zakres obejmuje praktyczną i teoretyczną wiedzę z aspektów związanych z efektywnością, jako celem wszelkiego zarządzania sobą w czasie. Uczestnicy poznają formułę produktywności oraz odkryją 3 rodzaje zachowań mających wpływ na jej zwiększanie bądź zmniejszanie.
Trener zaprezentuje koncepcję nowego podejścia w postaci czytelnej mapy systemu, jednocześnie wstępnie wprowadzając 5 etapów działania z zadaniami, które napływają strumieniem w ciągu całego dnia pracy, pokazując, jak każdy z nich z jednej strony minimalizuje nakłady czasowe i energetyczne, a z drugiej wpływa na podniesienie efektów działania.
Ważnym elementem jest moduł wykorzystania współczesnych narzędzi technologicznych stworzonych wedle metodologii GTD.
Dzięki wykładowi uczestnicy:
• stworzą osobisty system zarządzania działaniami, tak, by niczego nie pominąć
• lepiej będą koordynować swoje działania w czasie
• rozwiną umiejętność szybkiego podejmowania decyzji odnośnie kolejnych kroków, jakie mają podjąć
• nauczą się planować tak, aby faktycznie realizować plany
PROGRAM
1. Wprowadzenie do wyzwań nowoczesnej korporacji – wartość produktywności
- nowe wyznaczniki efektywności
- rozszerzenie odpowiedzialności
- funkcjonowanie w strumieniu zadań
Jak nowoczesne organizacje reagują na ewolucję narzędzi komunikacji i formatu pracy na projektowy i jak to wpływa na konieczność zmiany podejścia do zarządzania zadaniami na poziomie personalnym.
Prezentacja zmiany podejścia TOP-DOWN na BOTTOM-UP jako odpowiedź na wyzwania nowoczesnej korporacji.
Uczestnicy wezmą udział w mini-eksperymencie, który ujawni kilka aspektów związanych z efektywnością, jako celem wszelkiego zarządzania sobą w czasie. Moduł zakończy się interaktywną dyskusją na temat różnic pomiędzy pracą w XX i XXI wieku, które wymagają nowego podejścia do funkcjonowania w czasie: zamiany z podejścia topdown na bottom-up.
2. Koncepcja GTD
- mapa systemu Davida Allena
- gromadzenie
- analiza
- porządkowanie
- przegląd
- działanie
Trener zaprezentuje koncepcję nowego podejścia w postaci czytelnej mapy systemu, jednocześnie wstępnie wprowadzając 5 etapów działania z zadaniami, które napływają strumieniem w ciągu całego dnia pracy, pokazując, jak każdy z nich z jednej strony minimalizuje nakłady czasowe i energetyczne a z drugiej wpływa na podniesienie efektów działania
3. Wprowadzenie do pojęcia INBOX
- logistyka domykania „otwartych pętli”
- trzy podstawowe zasady kolekcjonowania
- technika „inbox” systemu GTD
Narzędzie Menti – slajd z adresem i kodem dostępu. Uczestnicy dokonują wyboru używanych przez nich kanałów komunikacji za pomocą interaktywnego systemu głosowania (konieczny smartfon z dostępem do internetu).
Wyniki są wyświetlane na ekranie i omawiane do zobrazowania pojęcia Inbox i ilości miejsc gdzie przechowujemy swoje sprawy do załatwienia.
Przejście do zasady redukcji ilości inboxów, jako pierwszego kroku zwiększającego efektywność.
4. 6 kategorii spraw
- metodologia trzech kroków
- zasada definiowania pierwszego fizycznego działania
- 6 możliwych decyzji co z tym dalej zrobić
- 2-minutówki – rzeczy robią się same
II etap ma na celu opróżnianie Inboxów i podjęcie pierwszych decyzji co należy z daną sprawą zrobić.
Trener wprowadzi zasady tego procesu gwarantujące jego niezawodność i holistyczność.
Zadaniem uczestników będzie przejść przez proces analizy oraz zdefiniować pierwsze fizyczne działania w stosunku do kilku otwartych pętli, które wypisali w poprzednim ćwiczeniu.
5. Efektywne zebrania
Mini wykład „Jak zaplanować efektywne zebranie”. Omówienie zjawiska Syzyfingu – czyli czemu uczestnicy uważają, że udział w spotkaniach jest praca syzyfową i jak podnieść efektywność zebrań. Prezentacja techniki QMeetings (quality meetings) czyli 4 warunki efektywnego zebrania.
(Prawo Parkinsona w akcji Zasada 3W (What-Who-When), Poczta Google, Zasady dostosowywania poczty do GTD, best practice. Tips&tricks: Wyświetlanie na ekranie. Zasady Kultury mailingowej efektywnych organizacji: jak wspierać efektywność swojej organizacji)
6. Aplikacje wspierające eliminowanie marnotrawstw
- zasady pracy z Outlookiem i właściwe wykorzystanie jego funkcji
- aplikacje na smartfony
- excelowe listy sortowane
7. SMARTPLANNING w GTD i Priorytety w Twojej Organizacji
a)Model wyboru działań
- kontekst
- czas
- poziom energii
- priorytety
b) Krzywa wydajności osobistej REFA
- kwestionariusz autodiagnostyczny
c) Matryca projektu
- planowanie vs. gaszenie pożarów
Planowanie pracy w blokach czasowych – przedstawienie zjawiska Cyklu pracy umysłowej i jak to wykorzystywać przy planowaniu zadań.
Tips&tricks: zjawisko komasowania zadań i kontekstów: Grupowanie zadań, Godzina Świętego Spokoju.
Wykorzystanie Zasady Pareto w odniesieniu do czasu.
Efektywność osobista – różnica w sposobach realizacji działań.
Judging-Perceiving (MBTI)
Matryca Eisenhauera
Tips&tricks: wykorzystywanie zjawiska dobowej energetyki do realizacji zadań najważniejszych.
Podsumowanie: 7 kroków GTD
Partner merytoryczny
Skontaktuj się z nami
Anna Maria Piszewska, Specjalista ds. Szkoleń CCIFP
anna.piszewska@ccifp.pl; tel. +48 22 521 21 44, +48 506 166 736
Mapa dojazdu
NOWA SIEDZIBA – aleje Jerozolimskie 93, Nowogrodzka Square, 6 minut pieszo od Dworca Centralnego , 3 minuty od Placu Starynkiewicza
Zapraszamy do korzystania ze środków transportu publicznego. Do siedziby Izby najłatwiej dotrzesz:
Metrem - linia M1 (stacja Centrum)
Tramwajem – linie: 7, 9, 22, 24, 25 (przystanek Plac Starynkiewicza)
Autobusem – linie: 127, 128, 158, 175 (przystanek Plac Starynkiewicza) lub linie: 131, 501, 517, 519, 521, 522, 525 (przystanek Dworzec Centralny)
Rowerem – najbliższe stacje Veturilo znajdują się w przy ulicy Williama Heerleina Lindleya oraz przy skrzyżowaniu ulic Żelaznej i Siennej.
Płatne miejsca parkingowe z tyłu budynku
Seminarium: W pogoni za uciekającym czasem- Zarządzanie strumieniem zadań; Wykorzystanie współczesnych narzędzi technologicznych
L'événement est terminé.