Obowiązki pracodawcy w zakresie zapobiegania mobbingowi
Cena : 200 pln netto + 22% VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 450 pln netto + 22% VAT - firmy niestowarzyszone
PasséL'événement est terminé.
>
Jak unikn?ć kryzysu organizacji? Procedury i rozwi?zania systemowe.
Mobbing jest jednym z najbardziej dotkliwych przejawów dyskryminacji w miejscu pracy. Zaburza relacje interpersonalne, powoduje napięt? atmosferę i przyczynia się do eskalacji potencjalnych konfliktów. W stosunku do swoich ofiar niesie destrukcyjne konsekwencje zdrowotne. Dla pracodawcy niejednokrotnie oznacza wymierne straty finansowe. Mobbing jest jak choroba, która dla organizacji oznacza jej kryzys.
Obrona przed tym zjawiskiem wykracza poza sferę czysto ekonomicznego bilansu zysków i strat pracodawcy, ale dotyka także sferę osobist? pracownika. Wobec obowi?zuj?cych regulacji prawnych, z uwagi na wymierne korzyści dla organizacji i jej poszczególnych członków, niezbędne jest uświadomienie pracodawcom bezwzględnej konieczności podjęcia skutecznych działań antymobbingowych.
Dlaczego warto uczestniczyć w seminarium?
Nadrzędnym celem jest wsparcie działów personalnych i kadry zarz?dzaj?cej w diagnozowaniu, zapobieganiu, a także reagowaniu na mobbing. Poprzez przybliżenie sposobów przeciwdziałania mobbingowi w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji, chcielibyśmy wywołać u uczestników przekonanie o potrzebie prowadzenia działań antymobbingowych w firmach.
Wyjaśnimy i usystematyzujemy wszystkie kluczowe pojęcia zwi?zane z mobbingiem w miejscu pracy, w kontekście interesuj?cym pracodawców. W sposób szczególny podkreślimy znaczenie profilaktyki w zakresie przeciwdziałania mobbingowi w zatrudnieniu a następnie przedstawimy wachlarz działań, za pomoc? których pracodawca może minimalizować prawdopodobieństwo wyst?pienia mobbingu.
Przy wykorzystaniu metod angażuj?cych uczestników, w tym w szczególności poprzez analizę konkretnych stanów faktycznych, skupimy się na rozwijaniu umiejętności rozumienia sytuacji konfliktowych, które mog? prowadzić do mobbingu, ich genezy i źródeł oraz efektywnego ich rozwi?zywania.
Seminarium jest unikatowe o tyle, że ł?czy charakter warsztatów - w ramach których zwraca się uwagę na źródła mobbingu w miejscu pracy, omawia jego dynamikę i mechanizm oraz interwencję kierowan? wobec sprawcy i jego ofiary - z cenn? praktyczn? nauk? diagnozowania zjawiska. Proponowane s? konkretne rozwi?zania systemowe na poziomie zakładu pracy.
Grupa docelowa:
Dyrektorzy i managerowie, dyrektorzy HR, pracownicy działów personalnych, kadra zarz?dzaj?ca średniego szczebla, inni pracownicy zainteresowani tematyk?.
W programie:
A. Kompendium wiedzy z zapobiegania mobbingowi
I. Dlaczego mówimy o mobbingu?
II. Czym jest mobbing w ujęciu psychologów?
• Cechy mobbingu wg Heinza Leymana
• Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu, w tym omówienie zachowań wskazuj?cych na istnienie mobbingu w Firmie
• Przyczyny mobbingu, warunki sprzyjaj?ce powstawaniu zjawiska
• Konflikt jako źródło mobbingu
• Mechanizm rozwoju zjawiska (zachowania mobbera, objawy u ofiary, etapy rozwoju)
III. Legalna definicja mobbingu
• Definicja legalna – omówienie elementów składowych definicji mobbingu
• Wskazanie granic między mobbingiem a krytyk? oraz mobbingiem a konfliktem, a także wykształcenie umiejętności odróżniania mobbingu od innych niepoż?danych w Firmie zjawisk – przez pryzmat definicji ustawowych
• Obowi?zki pracodawcy i zasady odpowiedzialności za skutki działań mobbingowych
• Roszczenia pracownika
IV. Prawny obowi?zek przeciwdziałania mobbingowi. Jak go realizować?
• Program antymobbingowy
Działania informacyjne i uświadamiaj?ce
Obowi?zki kadry zarz?dzaj?cej i kierowniczej
Obowi?zki pracowników
Procedura antymobbingowa
Pomoc ofiarom
B. Studium przypadku - praktyczne aspekty wdrożenia programu antymobbingowego
EURO BANK SA – Alina Stahl, Dyrektor Departamentu PR i Komunikacji
Firma powołała w strukturze Zespół ds. Interwencji, który prowadzi prewencję zwi?zan? z najtrudniejszymi problemami: molestowaniem, mobbingiem i dyskryminacj?. Euro Bank jest zdobywc? tegorocznej nagrody Grand Prix CCIFP 2009 w kategorii "Najlepszy pracodawca".
C. Pytania i odpowiedzi
Partner seminarium:
Prelegenci:
Ewa Kozioł – Br?czkowska – radca prawny
Od 1999 r. zwi?zana z Kancelari? Radców Prawnych MERSKI, w której od 2006 r. kieruje Departamentem Prawa Pracy. Specjalizuje się w prawie pracy i prawie zwi?zków zawodowych. Prowadzi bież?ce doradztwo dla pracodawców w zakresie indywidualnych i zbiorowych stosunków pracy. Reprezentuje Klientów w sporach z zakresu prawa pracy. Autorka publikacji dotycz?cych prawa pracy. Posiada kilkuletnie doświadczenie szkoleniowe.
Jakub Jurasz - radca prawny
Od ponad 4 lat zwi?zany z Kancelari? Radców Prawnych MERSKI. Specjalizuje się w prawie pracy. W ramach swoich obowi?zków zawodowych doradza klientom kancelarii i pomaga na bież?co rozwi?zywać ich problemy. Reprezentuje także pracodawców w sporach s?dowych z zakresu prawa pracy.
Seminarium odbędzie się w języku polskim. Ze względu na komfort uczestników, tłumaczenie na język francuski zapewniamy maksymalnie dla 3 osób.
"Warunki płatności i uczestniczenia w seminarium" do pobrania na dole strony.
Mapa dojazdu
Obowiązki pracodawcy w zakresie zapobiegania mobbingowi
L'événement est terminé.