Webinar  •  Zobacz także

Internet Rzeczy (Internet of Things) z Sebastianem Grabowskim, Dyrektorem IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska. O podstawach teoretycznych.

Język : polski

Cena :
Spotkanie bezpłatne dla firm stowarzyszonych w CCIFP.
Wydarzenie online.

L'événement est terminé. *prosimy pamiętać, że zapisanie wydarzenia w kalendarzu nie jest równoznaczne z rejestracją na wydarzenie. Zgłoszenie udziału należy przesłać za pomocą formularza rejestracyjnego.

Według Accenture wartość rynku przemysłowego Internetu Rzeczy w 2020 roku wyniesie już 500 mld USD.

 

Dzięki obecnej technologii i wszechobecności sieci bezprzewodowych, możliwe jest przekształcenie wszystkiego, od czegoś tak małego jak pigułka do czegoś tak dużego jak samolot, w część Internetu Rzeczy (Internet of Things). W taki sposób IoT przenika wszystkie sektory, od finansów i ochrony zdrowia po serwisowanie i usługi handlowe. Zrozumieć i korzystać z możliwości IoT, to stawiać na najwyższy poziom rozwoju swojego biznesu.

 

O tym, czym naprawdę jest Internet Rzeczy, co powinno się o nim wiedzieć i jakie zastosowanie IoT ma w sektorze publicznym i w przedsiębiorstwach opowie nam Sebastian Grabowski, Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii Orange Polska.

 

W agendzie:

  • Dlaczego IoT zaliczamy do kategorii technologii ekspotencjalnych?
  • Jak tworzymy usługi Internetu Rzeczy?
  • Przydatne przykłady: Smart City oraz Przemysł 4.0

 

 

Sebastian Grabowski

Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii Orange Polska

 

Absolwent  Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Koszalińskiej, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego  oraz  Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, doktorat Wydziału Dziennikarstwa, Informacji  i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy badawczej zajmuje się tematyką Otwartych Ekosystemów Informacyjnych, Otwartych Danych oraz  Interakcjami pomiędzy użytkownikami sieci telekomunikacyjnych i Internetu. Wykładowca w  Instytucie  Przeciębiorczości  na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego,  gdzie zajmuje się tematyką  Crowdsourcingu, jego efekty pracy dydaktycznej mogą doświadczać mieszkańcy Krakowa spacerując po „Ogrodzie dla Motyli” czy też oglądają „Mural Liberator” na Zabłociu.  Projekt te są innowatorskim połączniem pracy dydaktycznej oraz eksperymentowania w „żywej” przestrzeni społecznej Krakowa. Od kilku lat związany również  z Akademią Górniczo Hutniczą w Krakowie gdzie jest Członek Rady Społecznej Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji oraz z Politechniką Warszawską, Wydziałem Matematyki  i Nauk Informacyjnych gdzie zasiada w Radzie Pracodawców.

Prezes fundacji ArchitectsPL zajmującej się popularyzacją idei otwartości oraz nowych technologii w miastach polskich, gdzie min. przy współpracy z samorządami  Polski  oraz Litwy w roku 2019, fundacja ustanowiła Rekord Guinnessa.  ArchitectsPL należy do Polskich prekursorów zajmujących się  tematyką Otwartych Danych i do tej pory z sukcesem rozwija platformy otwartych danych w Gdańsku i w Warszawie.

W roku 2017 wyróżniony przez Polska Izbę Informatyki i Telekomunikacji tytułem Cyfrowa Osobowość roku 2017 w Polsce.

Zawodowo od 18 lat związany z branżą telekomunikacyjną, aktualnie Dyrektor  Internetu Rzeczy i Zaawansowanych Technologii Orange Polska. W ramach struktur Orange  pełnił szereg funkcji merytorycznych związanych z rozwojem branży ICT w Polsce i na Świecie, do najciekawszych należą  Dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Orang e Polska, Dyrektor Platforma Usługowych i Middleware Orange Labs  oraz  API Transformation Leader  for Europe . Najciekawsze projekty w jakich brał udział to min:  BIHAPI www.bihapi.pl, największa Polska inicjatywa otwierająca samorządy polskie nagrodzona, nagrodą specjalną jako najlepszy projekt Smart City w 2016 roku. „Dane po warszawsku” projekt zrealizowanego z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, dzięki któremu zostało udostępnionych w Warszawie ponad 230 zbiorów otwartych danych reprezentujących Miasto St. Warszawę. Twórca jednej z najbardziej popularnych nazw marketingowych „ZETAFON”

PARTNER SPOTKANIA

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19