Aktualności firm stowarzyszonych

Wyniki operacyjne i finansowe Orbisu po 9 miesiącach 2019 roku

Zmiana modelu biznesowego - koncentracja na rozwoju portfolio nieruchomości. Dobre wskaźniki operacyjne w regionie Europy Wschodniej, wzrost wskaźnika RevPAR o +5,6% według danych porównywalnych. Wzrost EBITDA o 16,6%, do poziomu 386,9 mln zł według danych porównywalnych. Podpisanie 17 nowych umów o zarządzanie i umów franczyzy (2 200 nowych pokoi)

Po podjęciu decyzji o przekształceniu Spółki poprzez podział jej przedsiębiorstwa na działalność serwisową (asset light) i działalność prowadzoną w oparciu o własność nieruchomości (asset heavy), w trzecim kwartale Orbis podpisał z Accor globalną umowę dotyczącą zbycia działalności asset light. Finalizacja transakcji planowana jest na koniec października 2019 roku. W związku ze sprzedażą działalności asset light, Orbis zawrze z Accor umowy o zarządzanie wszystkimi 73 hotelami własnymi i w leasingu w regionie, dążąc do osiągnięcia doskonałości operacyjnej w prowadzeniu hoteli pod markami Accor. Dzięki skupieniu całej uwagi na naszej podstawowej działalności asset heavy, z pewnością skorzystamy na współpracy z nowymi akcjonariuszami i będziemy nadal wzmacniali portfolio naszych nieruchomości.” - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis S.A.

Po raz kolejny Orbis odnotował dobre wyniki, tj. wzrost przychodów o +5,0% do poziomu 1 062,2 mln w okresie dziewięciu miesięcy 2019 roku. Spółka osiąga coraz lepsze wyniki operacyjne, odzwierciedlające wzrostowe trendy makroekonomiczne i dobrą koniunkturę w branży turystycznej w regionie Europy Wschodniej. W okresie trzech kwartałów 2019 roku wskaźnik RevPAR Grupy Orbis wzrósł o +5,6%. Bardzo dobre wyniki odnotowano także na wszystkich kluczowych rynkach: w Polsce (wzrost RevPAR o +5,2%), na Węgrzech (wzrost RevPAR o +7,6%) i w Czechach (wzrost RevPAR o +2,7%). Dzięki dobrym wynikom operacyjnym i realizowanej strategii EBITDA Grupy Orbis w okresie dziewięciu miesięcy 2019 roku, według danych porównywalnych, wzrosła o +16,6% (do poziomu 386,9 mln zł), a marża operacyjna zwiększyła się o 3,8 p.p.

Orbis nie zwalnia także tempa rozwoju sieci hoteli. W analizowanym okresie do portfolio Grupy dołączyło 5 nowych hoteli, co oznacza powiększenie sieci o ponad 700 nowych pokoi. Jednocześnie podpisano nowe umowy asset light dotyczące hoteli, które zostaną otwarte w najbliższych latach. Aktualnie portfolio Grupy Orbis obejmuje 139 hoteli (22 200 pokoi), w planach jest też 52 nowych projektów hotelowych (7 200 pokoi). Spółka wzmacnia obecność w kluczowych miastach i wchodzi na nowe rynki w regionie Europy Wschodniej. Dbając o gości oraz dążąc do zapewnienia im niezapomnianych wrażeń, Spółka realizuje nowe inwestycje i wprowadza na rynek nową markę hotelową - TRIBE. TRIBE wyróżnia się oryginalnością i starannie przygotowaną ofertą, nadającą nową formę tradycyjnemu hotelarstwu. Daje gościom możliwość przebywania, pracy i zabawy w nowoczesnych wnętrzach.

Realizacja naszej strategii i sprzyjające warunki makroekonomiczne w 2019 roku umożliwiły nam osiągnięcie - po raz kolejny - rekordowo dobrych wyników. Z dumą wzmacniamy naszą wiodącą pozycję w regionie Europy Wschodniej i wyznaczamy trendy w branży hotelarskiej. Z niecierpliwością oczekujemy na nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju.” - podsumował Gilles Clavie.

Grupa Hotelowa Orbis

9M 2019

9M 2018

zmiana

Operacyjne like-for-like

 

 

 

Frekwencja w %

74,8%

74,4

0,4 p.

Średnia cena za pokój (ARR) bez VAT w zł

272,3

259,2

5,1%

Przychód na 1 dostępny pokój (RevPAR) w zł

203,6

192,8

5,6%

Finansowe m PLN

 

 

 

Przychody netto ze sprzedaży like-for-like

1 062,2

1 011,9

5,0%

EBITDAR

403,8

383,9

5,2%

EBITDA operacyjna like-for-like

386,9

331,7

16,6%

Zysk przed opodatkowaniem

235,0

332,0

-29,2%

***

grupa orbis

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej prawie 140 hoteli. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek grupy Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin