Aktualności firm stowarzyszonych
Renault e.dams wygrywa wyścig ePrix w Marrakeszu
<p style="text-align: justify;">Renault e.dams wygrało drugi wyścig trzeciego sezonu Mistrzostw Świata FIA Formuły E wspaniałym przejazdem Sébastiena Buemi, który przedarł się na czołową pozycję z siódmego miejsca na starcie ePrix w Marrakeszu. Sébastien uzyskał w kwalifikacjach drugie miejsce do startu na Międzynarodowym Torze Moulay El Hassan, lecz otrzymał karę przesunięcia o pięć miejsc do tyłu na liście startowej z powodu problemu gaśnicy w jego bolidzie. Właściwa strategia zespołu połączona ze skutecznym kontrolowaniem zużycia energii oraz wzorcową jazdą Séba przyniosły ósme zwycięstwo Szwajcara w Formule E. </p>
>
Nicolas Prost przejechał ten wyścig również w sposób skuteczny i dojrzały, przechodz?c z szóstej pozycji startowej na czwart? na mecie. Podczas losowania Nico znalazł się w pierwszej grupie kwalifikacyjnej i nie udało mu się przejść do grupy Superpole.
Renault e.dams wyjeżdża z Marrakeszu z 74 punktami w klasyfikacji mistrzostw, plasuj?c się przed zespołami ABT Schaeffler Audi Sport i Mahindra Racing (oba maj? po 36 punktów). Sébastien zgromadził 50 punktów w klasyfikacji kierowców, zaś Lucas di Grassi, jego najbliższy rywal, ma ich 28. Nicolas Prost jest trzeci z 24 punktami na koncie.
Renault e.dams, Sébastien i Nicolas musz? teraz cierpliwie czekać do 17 lutego 2017 roku, by powrócić na tor. Trzecia runda tego sezonu zostanie rozegrana w Buenos Aires (Argentyna), na torze w Puerto Madero.
Sébastien – nr 9:
„Moje samochody były dziś niesamowite, miały doskonałe wyważenie. Na pierwszym okr?żeniu zużyłem trochę za dużo energii. Potem udało nam się zaoszczędzić trochę pr?du, by móc później zaatakować. Wszystko dobrze zadziałało z korzyści? dla nas! Wiemy, że mamy sprawny samochód i trzeba to było wykorzystać, skoro znaleźliśmy się w stawce na wyższych pozycjach niż przewidywaliśmy. Wydobyłem z samochodu wszystko to, co chciałem i to pokazuje, jak wspaniale pracuje nasz zespół. To bardzo pozytywny pocz?tek sezonu!”.
Nicolas – nr 8:
„Jestem zadowolony z mojego przejazdu, ale trochę zawiedziony, że nie udało mi się zdobyć wyższej pozycji w kwalifikacjach przed startem. Pokazałem całkiem dobre wyniki w jazdach treningowych, lecz Q1 jest trudniejsz? sesj?. Byłem blisko grupy Superpole. Zużyłem trochę zbyt dużo energii na pierwszym okr?żeniu, co znaczyło, że musiałem być bardziej oszczędny w dalszej jeździe. Mimo to udało mi się zdublować Daniela Abta i dalej atakować. Oczywiście wolałbym zaj?ć miejsce na podium – i tutaj, i w Hongkongu – lecz najważniejsze jest zdobywanie punktów”.
Vincent Gaillardot, Szef Projektu Renault Sport:
„Interesuj?ce było sprawdzenie samochodu Z.E.16 w warunkach wyścigu na torze stałym. Daje to nam jeszcze więcej informacji o hierarchii wśród zespołów. Kwalifikacje wykazały, że różnice między nami, Citroënem, Mahindr? i Audi s? bardzo małe. Problem, jaki mieliśmy z gaśnic?, jest niespotykany – wydaje się, że ulotnił się z niej gaz. Na szczęście byliśmy w stanie nadrobić stratę w czasie wyścigu. Dziś potwierdziliśmy, że nasz zespół i samochody s? bardzo skuteczne w warunkach wyścigu i obaj kierowcy umieli to wykorzystać”.
Jean-Paul Driot, współwłaściciel zespołu:
„Bardzo pozytywne jest zdobycie silnej przewagi w zimowych rundach mistrzostw, zwłaszcza przed przerw? w startach dziel?c? nas od Buenos Aires. Sébastien bardzo dobrze przejechał wyścig, niweluj?c stratę spowodowan? kar?, a uzupełnieniem tego wyniku była dobra jazda Nicolasa. Był to spory wysiłek całego zespołu. Nie poddaliśmy się naszym rywalom, którzy utrzymywali mocny rytm na pocz?tku wyścigu i pozostaliśmy skupieni na realizacji naszej własnej strategii. Konkretnym wynikiem była nasza pozycja na mecie”.
Alain Prost, współwłaściciel zespołu:
„To był wielki dzień! Z każdym wyścigiem zespół poprawia swoje wyniki. Nawet jeśli nie startujemy z pierwszej linii, jesteśmy w stanie wygrywać. To trochę tak jak w Hongkongu, gdy nie mogliśmy wykazać się nasz? najlepsz? form? w kwalifikacjach. Wydaje się jednak, że rytm jazdy w wyścigach poszczególnych zespołów jest coraz bardziej zbliżony i różnice s? niewielkie, co jest pozytywne dla całych mistrzostw. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu podczas jazd treningowych i to przyniosło korzyści, gdy trzeba było nadrabiać straty spowodowane kar? dla Sébastiena. Cały zespół i obaj kierowcy dali z siebie wszystko. Dwa zwycięstwa Séba i dwa czwarte miejsca Nicolasa to solidny pocz?tek sezonu i mocna zaliczka do obrony naszych tytułów. Oczywiście nasi rywale stale poprawiaj? swe wyniki, ale nie dopuścimy do tego, by nas nie dogonili!”.
Wyniki rundy ePrix w Marrakeszu
- Sébastien Buemi
- San Bird
- Felix Rosenqvist
- Nicolas Prost
- Lucas di Grassi
- Daniel Abt
- Oliver Turvey
- Jean-Éric Vergne
- Nick Heidfeld
- José-María Lopez
Klasyfikacja punktowa zespołów
- Renault e.dams - 74
- ABT Schaeffler Audi Sport - 36
- Mahindra Racing - 36
- Andretti Formula E - 19
- DS Virgin Racing - 18
- NEXTEV NIO - 13
- Faraday Future Dragon Racing - 7
- TECHEETAH - 4
- Venturi Formula E Team - 3
- Panasonic Jaguar Racing - 0
Klasyfikacja punktowa kierowców
- Sébastien Buemi - 50
- Lucas di Grassi - 28
- Nicolas Prost - 24
- Felix Rosenqvist - 19
- Sam Bird - 18
- Nick Heidfeld - 17
- Antonio Felix da Costa - 10
- Oliver Turvey - 10
- Robin Frijns - 8
- Daniel Abt - 8