Aktualności firm stowarzyszonych

Renault e.dams wygrywa wyścig ePrix w Marrakeszu

<p style="text-align: justify;">Renault e.dams wygrało drugi wyścig trzeciego sezonu Mistrzostw Świata FIA Formuły E wspaniałym przejazdem Sébastiena Buemi, który przedarł się na czołową pozycję z siódmego miejsca na starcie ePrix w Marrakeszu. Sébastien uzyskał w kwalifikacjach drugie miejsce do startu na Międzynarodowym Torze Moulay El Hassan, lecz otrzymał karę przesunięcia o pięć miejsc do tyłu na liście startowej z powodu problemu gaśnicy w jego bolidzie. Właściwa strategia zespołu połączona ze skutecznym kontrolowaniem zużycia energii oraz wzorcową jazdą Séba przyniosły ósme zwycięstwo Szwajcara w Formule E.  </p>

>

Nicolas Prost przejechał ten wyścig również w sposób skuteczny i dojrzały, przechodz?c z szóstej pozycji startowej na czwart? na mecie. Podczas losowania Nico znalazł się w pierwszej grupie kwalifikacyjnej i nie udało mu się przejść do grupy Superpole.  

Renault e.dams wyjeżdża z Marrakeszu z 74 punktami w klasyfikacji mistrzostw, plasuj?c się przed zespołami ABT Schaeffler Audi Sport i Mahindra Racing (oba maj? po 36 punktów). Sébastien zgromadził 50 punktów w klasyfikacji kierowców, zaś Lucas di Grassi, jego najbliższy rywal, ma ich 28. Nicolas Prost jest trzeci z 24 punktami na koncie.  

Renault e.dams, Sébastien i Nicolas musz? teraz cierpliwie czekać do 17 lutego 2017 roku, by powrócić na tor. Trzecia runda tego sezonu zostanie rozegrana w Buenos Aires (Argentyna), na torze w Puerto Madero.  

Sébastien – nr 9:

„Moje samochody były dziś niesamowite, miały doskonałe wyważenie. Na pierwszym okr?żeniu zużyłem trochę za dużo energii. Potem udało nam się zaoszczędzić trochę pr?du, by móc później zaatakować. Wszystko dobrze zadziałało z korzyści? dla nas! Wiemy, że mamy sprawny samochód i trzeba to było wykorzystać, skoro znaleźliśmy się w stawce na wyższych pozycjach niż przewidywaliśmy. Wydobyłem z samochodu wszystko to, co chciałem i to pokazuje, jak wspaniale pracuje nasz zespół. To bardzo pozytywny pocz?tek sezonu!”.  

Nicolas – nr 8:

„Jestem zadowolony z mojego przejazdu, ale trochę zawiedziony, że nie udało mi się zdobyć wyższej pozycji w kwalifikacjach przed startem. Pokazałem całkiem dobre wyniki w jazdach treningowych, lecz Q1 jest trudniejsz? sesj?. Byłem blisko grupy Superpole. Zużyłem trochę zbyt dużo energii na pierwszym okr?żeniu, co znaczyło, że musiałem być bardziej oszczędny w dalszej jeździe. Mimo to udało mi się zdublować Daniela Abta i dalej atakować. Oczywiście wolałbym zaj?ć miejsce na podium – i tutaj, i w Hongkongu – lecz najważniejsze jest zdobywanie punktów”.  

Vincent Gaillardot, Szef Projektu Renault Sport:

„Interesuj?ce było sprawdzenie samochodu Z.E.16 w warunkach wyścigu na torze stałym. Daje to nam jeszcze więcej informacji o hierarchii wśród zespołów. Kwalifikacje wykazały, że różnice między nami, Citroënem, Mahindr? i Audi   s? bardzo małe. Problem, jaki mieliśmy z gaśnic?, jest niespotykany – wydaje się, że ulotnił się z niej gaz. Na szczęście byliśmy w stanie nadrobić stratę w czasie wyścigu. Dziś potwierdziliśmy, że nasz zespół i samochody s? bardzo skuteczne w warunkach wyścigu i obaj kierowcy umieli to wykorzystać”.  

Jean-Paul Driot, współwłaściciel zespołu:

„Bardzo pozytywne jest zdobycie silnej przewagi w zimowych rundach mistrzostw, zwłaszcza przed przerw? w startach dziel?c? nas od Buenos Aires. Sébastien bardzo dobrze przejechał wyścig, niweluj?c stratę spowodowan? kar?, a uzupełnieniem tego wyniku była dobra jazda Nicolasa. Był to spory wysiłek całego zespołu. Nie poddaliśmy się naszym rywalom, którzy utrzymywali mocny rytm na pocz?tku wyścigu i pozostaliśmy skupieni na realizacji naszej własnej strategii. Konkretnym wynikiem była nasza pozycja na mecie”.  

Alain Prost, współwłaściciel zespołu:

„To był wielki dzień! Z każdym wyścigiem zespół poprawia swoje wyniki. Nawet jeśli nie startujemy z pierwszej linii, jesteśmy w stanie wygrywać. To trochę tak jak w Hongkongu, gdy nie mogliśmy wykazać się nasz? najlepsz? form? w kwalifikacjach. Wydaje się jednak, że rytm jazdy w wyścigach poszczególnych zespołów jest coraz bardziej zbliżony i różnice s? niewielkie, co jest pozytywne dla całych mistrzostw. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu podczas jazd treningowych i to przyniosło korzyści, gdy trzeba było nadrabiać straty spowodowane kar? dla Sébastiena. Cały zespół i obaj kierowcy dali z siebie wszystko. Dwa zwycięstwa Séba i dwa czwarte miejsca Nicolasa to solidny pocz?tek sezonu i mocna zaliczka do obrony naszych tytułów. Oczywiście nasi rywale stale poprawiaj? swe wyniki, ale nie dopuścimy do tego, by nas nie dogonili!”.  

Wyniki rundy ePrix w Marrakeszu

  1. Sébastien Buemi
  2. San Bird
  3. Felix Rosenqvist
  4. Nicolas Prost
  5. Lucas di Grassi
  6. Daniel Abt
  7. Oliver Turvey
  8. Jean-Éric Vergne
  9. Nick Heidfeld
  10. José-María Lopez  

Klasyfikacja punktowa zespołów

  1. Renault e.dams - 74
  2. ABT Schaeffler Audi Sport - 36
  3. Mahindra Racing - 36
  4. Andretti Formula E - 19
  5. DS Virgin Racing - 18
  6. NEXTEV NIO - 13
  7. Faraday Future Dragon Racing - 7
  8. TECHEETAH - 4
  9. Venturi Formula E Team - 3
  10. Panasonic Jaguar Racing - 0

Klasyfikacja punktowa kierowców

  1. Sébastien Buemi - 50
  2. Lucas di Grassi - 28
  3. Nicolas Prost - 24
  4. Felix Rosenqvist - 19
  5. Sam Bird - 18
  6. Nick Heidfeld - 17
  7. Antonio Felix da Costa - 10
  8. Oliver Turvey - 10
  9. Robin Frijns - 8
  10. Daniel Abt - 8

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Wyniki wyborów neutralne dla stawek IRS

W ubiegłym tygodniu 2-letnie stawki IRS nie zmieniły się w porównaniu do poziomu sprzed dwóch tygodni i wyniosły 28pb, 5-letnie zmniejszyły się do...

RPP wprowadzi forward guidance

Kluczowym wydarzeniem w tym tygodniu będzie zaplanowane na wtorek posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej. Komunikat po posiedzeniu będzie szczególnie...

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19