Aktualności firm stowarzyszonych

Historyczny rekord Renault w Polsce!

<p style="text-align: justify;">Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży w Polsce, w 2015 roku zarejestrowano 41 433 nowe samochody (Renault + Dacia). Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży obu marek w 2015 roku - Renault o 14,9% i Dacia o 1,3%. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13%. Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych w 2015 roku. Duster pierwszym modelem w segmencie SUV na polskim rynku.</p>

>

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2015 roku zarejestrowały 41 433 samochody, to jest o 3 633 samochody więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osi?gn?ć 10,13% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 9,4%, sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.

Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odk?d jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełoż? się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2015 zarejestrowano 17 946 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 467 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 3 570 sztuk (hatchback + grandtour). W marcu tego roku w salonach Renault model ten pojawi się w nowej odsłonie. Bardzo dobrym wynikiem cieszy się także model Captur, który znalazł 2 481 nowych właścicieli.

Dacia znalazła się w pierwszej dziesi?tce zarówno na rynku samochodów osobowych (z udziałem 3,7%) jak i w segmencie aut dostawczych (udział 3,4%). Najlepiej sprzedaj?cym się modelem marki był Duster – 6 312 sztuk. Wynik ten pozwolił Dusterowi zaj?ć 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku. Ponad 1/3 sprzedanych w Polsce Dusterów była wyposażona w napęd 4x4.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin