Próbki i materiały reklamowe na gruncie VAT i CIT


CCIFP, ul. Widok 8, Warszawa

Język : polski

Cena :
200 PLN + VAT / osobę - firmy stowarzyszone w CCIFP, 450 PLN + VAT - osoby prywatne i firmy niestowarzyszone

Zapisy na to wydarzenie nie są otwarte *prosimy pamiętać, że zapisanie wydarzenia w kalendarzu nie jest równoznaczne z rejestracją na wydarzenie. Zgłoszenie udziału należy przesłać za pomocą formularza rejestracyjnego.

 

>

Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli kadry zarz?dzaj?cej oraz przedstawicieli   kadr finansowo- księgowych firm członkowskich zrzeszonych w Francuskiej Izbie Przemysłowo-handlowej (CCIFP). Jego celem jest przedstawienie podatkowych aspektów przekazywania próbek towarów na gruncie regulacji ustawy o VAT i  CIT. W trakcie szkolenia przedstawione zostan? m.in., opis i ocena zmian w regulacjach podatkowych w zakresie próbek towarów, regulacje dotycz?ce wydawanie próbek w kontekście zagadnienia reprezentacji i reklamy, zasady dokumentowania przekazywania próbek,   a także najnowsze interpretacje organów podatkowych dotycz?ce omawianej problematyki.

Program seminarium :

I. Wstęp: czym jest próbka? – nowa definicja   w VAT i   brak definicji w podatkach dochodowych

II. Wydawanie próbek na gruncie VAT

  1. Zasady obrotu próbkami oraz materiałami reklamowymi
  2. Elementy definicji dla potrzeb podatku VAT

                     a)   Identyfikacja próbek

                     b)   Niewiele czyli ile

                     c)     Charakter promocyjny

  1. Kiedy przekazanie próbki towaru nie stanowi obrotu dla potrzeb VAT
  2. Dokumentowanie przekazywania próbek
  3. Przegl?d orzecznictwa VAT

  III. Wydawanie próbek na gruncie CIT

  1. Brak definicji a zasady ogólne
  2. Próbki a reprezentacja i reklama
  3. Próbki vs prezenty
  4. Otrzymanie próbek towarów a przychód podatkowy
  5. Przegl?d orzecznictwa CIT

IV. Podsumowanie

Prowadz?cy :

Piotr Kwaśny, Head of Tax w ASB Tax Sp. z o. o. - Doradca podatkowy z ponad 11- letnim doświadczeniem zawodowym w podatkach dochodowych, VAT i podatku od nieruchomości. Wcześniej pracował w  międzynarodowych firmach doradczych   (w tym w firmach zaliczanych do tzw. „Wielkiej Czwórki”), gdzie zajmował się doradztwem dla klientów z branży detalicznej, nieruchomościowej i  produkcyjnej. Z sukcesem przeprowadził wiele projektów dotycz?cych optymalizacji podatku dochodowego, optymalizacji podatku od nieruchomości dla dużych zakładów produkcyjnych oraz przegl?dów podatkowych typu due diligence dla funduszu typu venture capital. Obecnie jest liderem praktyki podatkowej w ASB Tax.

Partner merytoryczny :

Informacje dodatkowe :

Zespół ASB Tax, którym kieruje Piotr opracował liczne publikacje na temat aspektów podatkowych przekazywania próbek i materiałów reklamowych:

http://asbgroup.eu/pl/media/pl-rzeczpospolita-czy-trzeba-p%C5%82aci%C4%87-podatek-od-otrzymanych-pr%C3%B3bek.html

http://asbgroup.eu/pl/media/pl-rzeczpospolita-pr%C3%B3bki-na-nowych-zasadach.html

http://asbgroup.eu/pl/media/pl-rzeczpospolita-kluczowy-jest-cel-przekazania.html

http://asbgroup.eu/pl/media/pl-rzeczpospolita-pr%C3%B3bka-towaru-ma-reklamowa%C4%87-a-nie-reprezentowa%C4%87.html

http://asbgroup.eu/pl/media/pl-egospodarka-pr%C3%B3bki-towaru-w-podatku-vat-nowe-przepisy-od-kwietnia-2013-r.html

 

Mapa dojazdu

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin