Negocjacje handlowe
>
Cel: Zdobycie umiejętności takiego prowadzenia negocjacji, że obie strony transakcji wychodz? po negocjacjach z poczuciem wygranej.
Tematyka:
- Zdefiniowanie sytuacji negocjacyjnych
- Rozróżnienie sytuacji negocjacyjnej od sytuacji sprzedaży
- Zasada wygrany - wygrany
- Przygotowanie do negocjacji – ustalenie kwestii i pola manewru
- Ustalenie BATNY
- Strategie rozpoczynania negocjacji
- Psychologiczne aspekty negocjacji – typy zachowań negocjatorów
- Zasady ustępstw
- Socjotechniki stosowane w negocjacjach
- Sposoby obrony przed brudnymi chwytami
DZIEŃ 1
- Otwarcie
• Przedstawienie trenera oraz przybliżenie celów i tematów szkolenia
- Przedstawienie się uczestników
• Krótkie przedstawienie uczestników
• Doświadczenie w negocjacjach
- Definicja negocjacji
• Negocjacje na ścieżce sprzedaży
• Kryteria wyróżniaj?ce negocjacje
• Kwestionariusz „Sprzedaż, czy Negocjacje”
- Scenka: „Podział pieniędzy”
• Wyjaśnienie, przygotowanie
• Nagranie
• Zebranie wyników
- Etapy negocjacji
• Wprowadzenie
• Umiejętności i działania potrzebne na każdym z etapów – dyskusja
• Odniesienie do skryptu
- Przygotowanie
• Ustalenie kwestii, punktu aspiracji, punktu otwarcia, ostatniego szańca, dolnej linii, BATNA – wykład
• Omówienie na wybranym przykładzie
• Przygotowanie uczestników – własny przypadek
• Prezentacje uczestników
- Symetria stron • Co wpływa na to, że strony negocjacji mog? mieć różn? „siłę” w negocjacjach
- Scenka: „Podział pieniędzy” c.d.
• Odtworzenie z krótk? wartości? dodan? do każdej
• Prezentacja wyników
• Wnioski ogólne – co daje przewagę
• „dwie prawdy”, uzasadnianie, plasterek salami, kolejność rozpoczęcia rozmowy i otwarcia, złożenie propozycji po zanegowaniu, jaka była asymetria stron
- Ustępstwa • Ćwiczenie – przygotowanie ustępstw – reguła wzajemności
- Scenka 1.
• Przygotowanie scenariuszy przez uczestników, przygotowanie się w parach które będ? prowadzić ze sob? negocjacje. Przeprowadzenie nagrania scenki
• Otworzenie
• Omówcie zgodnie z kryteriami. Informacja zwrotna dla uczestników scenki.
DZIEŃ 2
- Otwarcie dnia 2
• Przypomnienie tematów poruszanych poprzedniego dnia oraz zapowiedź tematów na dziś
- Komunikacja (Most Zwodzony)
• Schemat komunikacji
• Aktywne słuchanie
• Przeszkody w komunikacji
• Wypracowywanie porozumienia - argumentowanie
- Typy zachowania negocjatorów
• Omówcie (przypomnienie) typologii zachowań
• DZS, a negocjator
- Sunny Oranges
• Instrukcja do ćwiczenia
• Nagranie ćwiczenie
• Omówienie – odtworzenie fragmentów
- Perswazja
• Góra lodowa
• Dopasowanie argumentów do typu zachowanie drugiej strony
• Ćwiczenie – Korzyści z ustępstw / uzasadnianie ustępstw
- Komunikacja niewerbalna w negocjacjach
• Mowa ciała
• Lustro
• Miejsce przy stole negocjacyjnym
- Scenka 2.
• Wykorzystanie przykładów sytuacji negocjacyjnych przygotowanych przez uczestników
• Nagranie i odtworzenie
• Omówcie i przekazanie indywidualnych wskazówek zgodnie z przyjętymi kryteriami
- Socjotechniki
• Wykład, podsumowanie dotychczasowych informacji
• Cel – uświadomienie wpływu innych na nasze emocje i zachowania
• Ćwiczenie
• Przykłady wykorzystywania socjotechnik
- Obrona przed brudnymi chwytami
• Komunikat JA – wykład i ćwiczenie
• Jujitsu
• Przykłady ataków i brudnych chwytów
- Zakończenie
• Co było najważniejsze, co zastosujesz
• Oceny i ewidencje
DOOR Training International jest międzynarodowym instytutem szkoleniowym, który powstał w Holandii w 1981 roku. W sieci DOOR Training & Seminars pracuje ponad 600 trenerów i konsultantów w 66 krajach na świecie.
DOOR Poland jest obecna na polskim rynku od 1992 roku. W ci?gu ponad 10 lat obecności w Polsce ze szkoleń zamkniętych DOOR skorzystało ponad 250 firm ze wszystkich branż. Z 22 trenerami pracuj?cymi w firmie na stałe, DOOR jest pod względem liczby trenerów, największym instytutem szkoleniowym w Polsce.
DOOR z powodzeniem wdraża projekty szkoleniowo - konsultingowe w zakresie: standardów sprzedaży, organizacji i zarz?dzania oraz modeli kompetencji.
Tomasz Oracz jest trenerem i menedżerem projektów szkoleniowych. Prowadził projekty szkoleniowe z zakresu sprzedaży, marketingu, negocjacji oraz finansów. Od 1998 roku jest współpracownikiem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. Zdobył certyfikaty do prowadzenia szkoleń DOOR Training International w kraju i zagranic?
Prosimy o przesłanie zgłoszenia najpóźniej na 14 dni przed szkoleniem, na adres e-mail: joanna.jaroch(@)ccifp.pl lub fax: +48 (22) 696 75 90.
Potwierdzenie uczestnictwa i przesłanie zgłoszenia traktujemy jako zobowi?zanie do zapłaty.
W przypadku rezygnacji z udziału należy przesłać przesłać faks lub e-mail najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem.
Płatność obowi?zkowo przed szkoleniem.
Mapa dojazdu
Negocjacje handlowe
L'événement est terminé.