Szkolenie rozwojowe dla osób pracujących w polsko-francuskich organizacjach
Czym charakteryzuje się francuski sposób komunikowania i zarzadzania? Jaka jest specyfika francuska wdrażania nowych pracowników w firmie?
W jaki sposób pogłębienie wiedzy i świadomości na temat różnic kulturowych, może poprawić wzajemne zrozumienie i współpracę?
Odpowiedzi na te między innymi pytania dostarczy to unikatowe szkolenie z kompetencji międzykulturowych.
Nasz cel:
Wypracowanie podstaw skutecznej komunikacji w środowisku polsko-francuskim!
Program
1. Wprowadzenie: Jakie „dekodery” pozwolą nam lepiej zrozumieć francuska mentalność w kontekście kultury biznesowej? Czego Francuzi mogą oczekiwać od Polaków? A czego Polacy oczekują od Francuzów?
2. Komunikacja: uświadomienie sobie aspektów francuskiej kultury biznesowo-menedżerskiej przez pryzmat następujących elementów:
- kultury indywidualnej vs. kolektywnej
- komunikacji tzw. implicite vs. explicite (komunikacja nisko i wysoko kontekstowa), pośrednia i bezpośrednia, emocjonalna i neutralna
- komunikacja, potrzeba syntezy i struktury
- delegowanie, kontrolowanie (potrzeba feed-back’u)
- zaufanie, odwaga, podejmowanie ryzyka
- podejmowanie decyzji, arbitraż
3. Podsumowanie : Jakich „pułapek” unikać i jakie złote reguły wypracować, aby współpraca z Zarządem francuskim była w pełni efektywna?