Aktualności firm stowarzyszonychPartnerzy

Zaproszenie na kolację „Goût de France/Good France” (Smak Francji) – 21 marca 2016

<p style="text-align: justify;"><strong>Przegrzebki, cappuccino z borowików, langustynki, eskalopki z foie gras czy kurczak w winie – to tylko niektóre z typowych dań kuchni francuskiej, których będzie można skosztować wieczorem 21 marca w jednej z 94 restauracji z całej Polski uczestniczących w wydarzeniu pod nazwą „Goût de France/Good France”. Akcja ta ma na celu promowanie francuskiej sztuki kulinarnej, weźmie w niej udział 1500 restauracji z całego świata. </strong></p>

>

W Polsce aż 94 restauracje z 36 miast podjęły wyzwanie przygotowania typowych dań kuchni francuskiej. Każde zgłoszone menu ma eksponować francusk? gastronomię w całej jej różnorodności, przy zachowaniu dla każdego szefa kuchni swobody w dostosowaniu oferty do dostępnych na miejscowym rynku produktów wysokiej jakości. Wśród restauracji uczestnicz?cych w akcji „Goût de France/Good France” w Polsce s? m. in. Atelier Amaro, Bistro de Paris czy Senses.

21 marca francusk? kolację będzie można skosztować zarówno w metropoliach, jak Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Łódź, Trójmiasto, jak i w średnich miastach, np. w Olsztynie, Bielsku-Białej czy Kaliszu. Nawet mieszkańcy niewielkich miejscowości będ? mieli okazję zasmakować typowych francuskich dań, spożywaj?c kolację „Goût de France/Good France” m. in. w Ciekocinku, Smolarnii, Orlii, Gródku nad Dunajcem i wielu innych. Pełna lista uczestnicz?cych restauracji znajduje się na stronie Ambasady: http://www.ambafrance-pl.org/Restauracje-biorace-udzial-w-Gout-de-France-Good-France

Blisko jedna trzecia turystów zagranicznych wymienia francusk? gastronomię i enologię wśród głównych powodów przyjazdu do Francji. „Goût de France/Good France” promuje francuski styl życia, a przy tym wskazuje na Francję jako na atrakcyjny cel podróży.

Organizatorem akcji „Goût de France/Good France” jest francuskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Rozwoju Międzynarodowego reprezentowane przez Ambasadę Francji w Polsce i Francuska Agencja Rozwoju Turystyki „Atout France”. Partnerami wydarzenia w jego polskiej edycji s? Gault&Millau Polska, Noble Concierge, Wyborowa Pernod Ricard, zaś patronami medialnymi dziennik „Rzeczpospolita” i telewizja Kuchnia+.

GOÛT DE / GOOD FRANCE 21 MARCA 2016 R. >>>

Do pobrania

Download Komunikat-prasowy-GOOD-FRANCE.pdf  (PDF • 288 KB)
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin