Aktualności firm stowarzyszonych

Wydawcy renomowanych przewodników Michelin i Robert Parker Wine Advocate łączą siły

<p style="text-align: justify;">Firma Michelin kupiła 40 proc. udziałów w <em>The Robert Parker Wine Advocate</em> oraz <em>RobertParker.com</em>. Wydawnictwo oraz strona internetowa należą do Roberta M. Parkera, najbardziej wpływowego krytyka wina pochodzącego ze Stanów Zjednoczonych, i stanowią źródło cenionych i niezależnych recenzji dla konsumentów z całego świata. </p>

>

Wraz z t? inwestycj? firma Michelin, lider rynku oponiarskiego oraz wydawca prestiżowego Czerwonego Przewodnika Kulinarnego po najlepszych restauracjach na świecie, poszerza swoje kompetencje dotycz?ce sztuki kulinarnej.

„Krytycy zdecydowanie zbyt długo dzielili wino i jedzenie na dwa osobne obszary. Teraz nareszcie powstało pierwsze i zarazem najbardziej bezstronne źródło opinii na temat wina oraz oferty restauracji z całego świata, a wszystko z myśl? o wygodzie klientów” – komentujeRobert Parker, który nie kryje zadowolenia z poł?czenia sił oraz dalszej współpracy z Michelin.

„Wiarygodność Michelin i The Robert Parker Wine Advocate jest znana na całym świecie, tak samo jak wystawiane przez nas recenzje oparte o unikalny system selekcji i sprawdzony obiektywny sposób oceniania” – mówi Alexandre Taisne, dyrektor generalny Food & Travel Michelin. “Pocz?tkowo w naszej współpracy skupimy się na rynkach Azji i Ameryki Północnej, a następnie przyjrzymy się Europie i pozostałym regionom. Z niecierpliwości? czekamy na rozwój naszych wspólnych działań, co pozwoli zaproponować klientom jeszcze szersz? i pełniejsz? ofertę” – dodajeAlexandre Taisne.

Założony w 1978 r. The Robert Parker Wine Advocate jest uznawany za międzynarodowy autorytet w dziedzinie wina. Opinie na temat trunków wystawiane s? przez zespół ekspertów bazuj?cych na swoim doświadczeniu, podniebieniu i węchu oraz wykorzystuj?cych unikaln? metodologię. Każde wino oceniane jest w skali od 50 do 100 punktów, a pełna niezależność od producentów gwarantuje bezstronność i wiarygodność recenzji. Takie podejście oraz rygorystyczny system wystawiania not zapewnia The Robert Parker Wine Advocate międzynarodowe uznanie i zaufanie wśród kolekcjonerów trunków. Dziś przewodnik publikuje blisko 40 tysięcy recenzji rocznie.

Archiwum na stronie internetowej RobertParker.com zawiera wszystkie wydania od 1992 roku, co daje ł?cznie ponad 300 tys. ocen. Biura The Robert Parker Wine Advocate zlokalizowane s? w Singapurze, Kalifornii i Maryland. Recenzent oraz firma Michelin współpracuj? od 2016 roku, organizuj?c w Singapurze oraz Hongkongu wyj?tkowe wydarzenia kulinarne ł?cz?ce wyśmienit? kuchnię oraz wina najwyższej jakości. Klienci maj? szansę spróbować dań przygotowanych przez szefów kuchni nagrodzonych Gwiazdkami Michelin w towarzystwie najznakomitszych trunków polecanych przez ekspertów Roberta Parkera.

“Współpraca z Michelin przy okazji wydarzeń w Singapurze i Hongkongu pozwoliła obu naszym firmom przekonać się, o ile bogatsze i pełniejsze doświadczenia możemy zaoferować klientom, gdy poł?czymy siły. Szczególnie że wyznawane przez nas wartości oraz rygorystyczne podejście naszych krytyków i inspektorów podczas wystawiania ocen s? uderzaj?co podobne” – skomentowała Lisa Perrotti-Brown, redaktor naczelna The Robert Parker Wine Advocate.

***

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – s? to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzib? Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 111 tys. osób i jest obecna w 170 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlow? w Warszawie.

www.michelin.pl

The Robert Parker Wine Advocate oraz RobertParker.com od blisko 40 lat pozostaj? globalnymi liderami w tworzeniu przewodników po winach. Marka została założona przez Roberta M. Parkera, rozpoznawalnego na całym świecie wybitnego krytyka wina, który jako jedyny przedstawiciel swojej branży został uhonorowany najwyższym prezydenckim odznaczeniem w trzech krajach – we Francji, Włoszech i Hiszpanii. The Robert Parker Wine Advocate dostarcza swoim czytelnikom wartościowych informacji, zarówno poprzez ogólnodostępn? bazę ponad 300 tys. profesjonalnych recenzji, jak również poprzez wydawane na bież?co artykuły, materiały video, biuletyny, aktualności na temat dostępności i cen czy aplikacje mobilne ułatwiaj?ce dostęp do obszernej wiedzy.

www.RobertParker.com

Dodatkowych informacji udzielaj?:

Ewa Konopka, rzecznik prasowy Michelin Polska
tel.: 691 117  472
e-mail: ewa.konopka(@)pl.michelin.com

Aleksandra Majchrzak, Weber Shandwick
tel.: 691  745  293
e-mail: aleksandra.majchrzak(@)webershandwick.pl

Michał Pełczyński, Weber Shandwick
tel.: 691  745 292
e-mail: michal.pelczynski(@)webershandwick.pl  

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin