Analizy i badania

W związku z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Nielsen zagłębił się w dane dotyczące największego sportu na świecie

<p style="text-align: justify;">Niesamowity zasięg futbolu i jego popularność wśród wielu narodów i kultur na całym świecie czyni go niezrównanym pod względem wartości dla mediów i reklamodawców. Z badania Nielsena przeprowadzonego na 18 głównych rynkach wynika, że piłka nożna skupia zainteresowanie ponad 40% populacji, zostawiając najbliższych rywali daleko w tyle. Dla telewizji oznacza to ogromne widownie, dla mediów społecznościowych napływ followersów i wzmożone zaangażowanie użytkowników, przekraczające aktywność na profilach gwiazd muzyki czy telewizji. Christiano Ronaldo ma obecnie więcej followersów w mediach społecznościowych niż Beyonce czy Selena Gomez. Imprezy takie jak Mistrzostwa Świata w Rosji to szczególnie czas eksplozji aktywności w mediach społecznościowych, nie tylko ze strony piłkarzy, ale również sponsorów, marketerów, drużyn i wielu innych uczestników konkurujących o główną nagrodę tych mistrzostw- publiczność.</p>

>

Marki angażuj? coraz większe budżety w swoj? widoczność podczas imprez futbolowych, jako że jest to praktycznie inwestycja o pewnym zwrocie. Jak pokazuj? wyniki ankiety przeprowadzonej przez Nielsena, fani futbolu, często uważani za wrogich komercjalizacji tego sportu, wykazuj? większ? akceptację i zrozumienie dla sponsoringu niż cała populacja. Prawie 57% osób zainteresowanych piłk? nożn? przyznaje, że firmy zaangażowane w sponsorowanie futbolu zyskuj? na opinii w ich oczach.

Piłki nożnej nie omijaj? również niektóre z najważniejszych trendów, które widoczne s? obecnie na rynkach całego świata, jak na przykład coraz silniejsze równouprawnienie oraz bum na gry komputerowe. Z roku na rok rośnie popularność sportów kobiecych oraz zaangażowanie kobiet w kibicowanie. Mimo, że jedynie 31% kobiet deklaruje zainteresowanie futbolem, 70% z nich uważa Mistrzostwa Świata za „bardzo atrakcyjne”. Jest to więc okazja dla futbolu na zwiększenie swojego zasięgu wśród tej grupy.

Natomiast marki takie jak EA Sports czy FIFA wykorzystuj? popularność piłki nożnej rozwijaj?c różne formaty sportów elektronicznych. Gry wideo stały się jednym z głównych punktów styku między fanami futbolu i samym sportem. Gra FIFA jest globalnym fenomenem, według danych Nielsena z 2018 roku, 66% aktywnych gamerów w Stanach Zjednoczonych i 83% w Wielkiej Brytanii jest świadomych istnienia tej gry.

Futbol ci?gle ewoluuje i zmienia się, adaptuj?c się do nowych trendów globalnych i postępuj?cych oczekiwań fanów. Maj?c pozycję największego sportu świata nie może spocz?ć na laurach, ponieważ konkurencja ze strony innych sportów jest ogromna. Kluczowym jest więc dobre wykorzystanie imprez takich jak Mistrzostwa Świata aby umacniać swoj? pozycje i jeszcze poszerzać swój zasięg.

Cały raport znajduje się pod linkiem:www.nielsen.com/us/en/insights/reports/2018/world-football-report.html

***

Kontakt  

Mikołaj Piotrowski
Head of Marketing & Communications, CEE & Turkey
Growth Markets
Nielsen
Mobile +48661950246
mikolaj.piotrowski(@)nielsen.com  

Magdalena Sosna
Marketing & Communications Specialist
Nielsen
Mobile +48 885 580 551
magdalena.sosna(@)nielsen.com

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Spotkanie Komitetu Podatki w CCIFP

Grupa robocza WHT działająca w ramach Komitetu Podatki spotkała się, aby porozmawiać o wyzwaniach związanych z wdrażaniem nowelizacji podatku u...

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin