Analizy i badania

W Polsce nadchodzi bio-rewolucja!

<p style="text-align: justify;">Z raportu Nielsena „Make it healthy” wynika, że zdrowie jest dla Polaków ważniejsze niż dla przeciętnego Europejczyka. W Polsce 28% ankietowanych deklaruje, że największą obawą jest dla nich ich stan zdrowia. W Europie natomiast wskaźnik ten wynosi 18%. W związku z tym zauważalny również jest wzrost znaczenia trendu związanego ze zdrową żywnością – zjawisko to cieszy ze względu na fakt, że 56% Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość.</p>

>

Polak sprawdza, co je

W Polsce 77% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”, wynik ten jest podobny w innych krajach europejskich, gdzie odpowiedź ta uzyskała 76% wskazań. Zarówno w Polsce jak i w całej Europie głównym źródłem informacji o składzie produktu jest jego opakowanie: ponad 40% konsumentów sprawdza etykiety. Natomiast polscy konsumenci rzadziej niż inni wierz? stwierdzeniom zamieszczanym na produktach. Polacy częściej aktywnie szukaj? informacji na portalach zdrowotnych i w publikacjach. Aż 1/3 Polaków dowiaduje się o zdrowych produktach z telewizji. Kolejnym ważnym źródłem wiedzy s? dla konsumentów w Europie i Polsce najbliżsi (rodzina, przyjaciele) oraz specjaliści (lekarz, dietetyk).  

Wiemy, że za zdrow? żywność zapłacimy więcej

Raport Nielsena wykazał, że Polacy doceniaj? producentów, którzy jasno komunikuj? pochodzenie swoich produktów, jednocześnie jednak Polacy zdaj? sobie sprawę z tego, że informacje o prozdrowotnych właściwościach konkretnych produktów przyczyniaj? się do ich wyższej ceny. Świadomość polskich konsumentów odnośnie wartości odżywczych w pożywieniu jest wyższa niż przeciętnego Europejczyka. 54% Polaków uważnie czyta etykiety, a 61% wybiera produkty z prost?, zrozumiał? list? składników. 62% polskich konsumentów deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeżeli lista składników nie ma sztucznych składników i jest krótka.

Nie lubimy sztucznych dodatków

Polacy w stosunku do innych krajów Europejskich dużo bardziej obawiaj? się o sztuczne dodatki w pożywieniu, a także o ich długoterminowy wpływ na zdrowie. Dodatkowo w Polsce krótka lista składników utożsamiana jest ze zdrow? list? składników.  

***

Kontakt  

Mikołaj Piotrowski
Head of Marketing & Communications, CEE & Turkey
Growth Markets
Nielsen
Mobile +48661950246
mikolaj.piotrowski(@)nielsen.com  

Magdalena Sosna
Marketing & Communications Specialist
Nielsen
Mobile +48 885 580 551
magdalena.sosna(@)nielsen.com

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Analizy i badania

W Polsce nadchodzi bio-rewolucja!

<p style="text-align: justify;">Z raportu Nielsena „Make it healthy” wynika, że zdrowie jest dla Polaków ważniejsze niż dla przeciętnego Europejczyka. W Polsce 28% ankietowanych deklaruje, że największą obawą jest dla nich ich stan zdrowia. W Europie natomiast wskaźnik ten wynosi 18%. W związku z tym zauważalny również jest wzrost znaczenia trendu związanego ze zdrową żywnością – zjawisko to cieszy ze względu na fakt, że 56% Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość.</p>

>

Polak sprawdza, co je

W Polsce 77% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”, wynik ten jest podobny w innych krajach europejskich, gdzie odpowiedź ta uzyskała 76% wskazań. Zarówno w Polsce jak i w całej Europie głównym źródłem informacji o składzie produktu jest jego opakowanie: ponad 40% konsumentów sprawdza etykiety. Natomiast polscy konsumenci rzadziej niż inni wierz? stwierdzeniom zamieszczanym na produktach. Polacy częściej aktywnie szukaj? informacji na portalach zdrowotnych i w publikacjach. Aż 1/3 Polaków dowiaduje się o zdrowych produktach z telewizji. Kolejnym ważnym źródłem wiedzy s? dla konsumentów w Europie i Polsce najbliżsi (rodzina, przyjaciele) oraz specjaliści (lekarz, dietetyk).  

Wiemy, że za zdrow? żywność zapłacimy więcej

Raport Nielsena wykazał, że Polacy doceniaj? producentów, którzy jasno komunikuj? pochodzenie swoich produktów, jednocześnie jednak Polacy zdaj? sobie sprawę z tego, że informacje o prozdrowotnych właściwościach konkretnych produktów przyczyniaj? się do ich wyższej ceny. Świadomość polskich konsumentów odnośnie wartości odżywczych w pożywieniu jest wyższa niż przeciętnego Europejczyka. 54% Polaków uważnie czyta etykiety, a 61% wybiera produkty z prost?, zrozumiał? list? składników. 62% polskich konsumentów deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeżeli lista składników nie ma sztucznych składników i jest krótka.

Nie lubimy sztucznych dodatków

Polacy w stosunku do innych krajów Europejskich dużo bardziej obawiaj? się o sztuczne dodatki w pożywieniu, a także o ich długoterminowy wpływ na zdrowie. Dodatkowo w Polsce krótka lista składników utożsamiana jest ze zdrow? list? składników.  

***

Kontakt  

Mikołaj Piotrowski
Head of Marketing & Communications, CEE & Turkey
Growth Markets
Nielsen
Mobile +48661950246
mikolaj.piotrowski(@)nielsen.com  

Magdalena Sosna
Marketing & Communications Specialist
Nielsen
Mobile +48 885 580 551
magdalena.sosna(@)nielsen.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin