Aktualności firm stowarzyszonych

W Carrefour „procenty tylko na dowód”

<p style="text-align: justify;">Wpierwszy dzień wiosny Carrefour Polska rozpoczyna nową kampanię społeczną w swoich sklepach. Wspólnie z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim, sieć prowadzi działania edukacyjno-informacyjne skierowane do pracowników sklepów i klientów, mające na celu efektywnie zapobiegać sprzedaży alkoholu nieletnim.</p>

>

21 marca to nie tylko pierwszy dzień astronomicznej wiosny, ale także „nieformalny” Dzień Wagarowicza. Wiele młodych osób stara się go spędzić z dala od szkoły, niejednokrotnie próbuj?c sięgać po używki, co może prowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji. W celu skutecznego zapobiegania sprzedaży wyrobów alkoholowych nieletnim, Carrefour Polska postanowił poszerzyć współpracę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim. Sieć rozpoczęła kampanię edukacyjno-informacyjn? skierowan? nie tylko do klientów, ale także do pracowników sklepów, na których spoczywa duża odpowiedzialność.

–  Dziękujemy firmie Carrefour Polska, że od kilku lat z trosk? i odpowiedzialności? traktuje problem sprzedaży alkoholu nieletnim i wspólnie z nami stara się szkolić oraz monitorować postawy i zachowania swoich kasjerów. Widzimy pozytywne efekty tych działań i mamy nadzieję, że coraz częściej będ? je widzieć także klienci sklepów Carrefour, zwłaszcza rodzice dorastaj?cych nastolatków  – mówi Bogusław Prajsner, przewodnicz?cy ZG Ogólnopolskiego Stowarzyszenia „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim.

Kampania społeczna to nie jedyne działanie Carrefour maj?ce na celu efektywnie walczyć z problemem nietrzeźwości wśród osób nieletnich. Sieć po raz kolejny zleciła Stowarzyszeniu RoPSAN przeprowadzenie badania tajemniczy klient w swoich sklepach, a także na bież?co prowadzi szkolenia kasjerów dotycz?ce odpowiedzialnej sprzedaży wyrobów alkoholowych.

–  Dzień Wagarowicza to bardzo dobry termin na start naszej nowej kampanii, właśnie tego dnia wiele młodych osób próbuje kupić alkohol. Dla ich dobra dokładamy wszelkich starań, aby uchronić ich przed zwi?zanymi z tym niebezpieczeństwami.  We wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour obowi?zuje „Kodeks Odpowiedzialnego Sprzedawcy”.  Dodatkowo, by wzmocnić skuteczność naszych działań rozszerzyliśmy współpracę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem RoPSAN, które systematycznie monitoruje takie zdarzenia i przekazuje nam informacje na ten temat –  mówi Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.

–    To normalne, że młodzi ludzie próbuj? poznać smak zakazanego „owocu”, jakim z ich perspektywy jest alkohol, ale to my - dorośli powinniśmy w tej sprawie wykazać się dojrzałości? i odpowiedzialności?. Sprzedaj?c im alkohol naprawdę narażamy ich życie i  zdrowie, a czasem stajemy się współodpowiedzialni za ich „młodzieńcz?” odwagę lub  pozornie niewinne pomysły, które dla niektórych kończ? się kalectwem lub śmierci?. Jako rodzice z ogólnopolskiego stowarzyszenia „RoPSAN” sporo o tym wiemy i dlatego tak bardzo zależy nam, aby sprzedawcy w sklepach również to rozumieli. Jak pokazuj? ogólnopolskie badania ankietowe co czwarty 15-latek choć raz upił się w ci?gu ostatniego roku, a wśród 17-latków takie doświadczenie ma prawie połowa chłopców i dziewcz?t. Kilkunastu procentom takie sytuacje zdarzaj? się wielokrotnie. To nie jest margines społeczny, to nasze dzieci, które obserwuj?c nasze zachowania czasem próbuj? nas zaskoczyć, albo w taki niedojrzały sposób wyrazić swój bunt i frustrację. Kiedy upijaj? się na imprezie, a później bior? dopalacze i wsiadaj? do samochodu albo podejmuj? ryzykowne kontakty seksualne, narażaj? się na nieprzewidziane konsekwencje. To dlatego tak ważne jest, abyśmy rozumieli, że alkoholu nie można traktować tak samo jak każdego innego produktu. To substancja, która może zmienić nasz? świadomość, spowodować, że stracimy kontrolę nad naszym zachowaniem i jak mówi? nasze dzieci, na chwilę „wcisn?ć reset na świat”  – dodaje Bogusław Prajsner, przewodnicz?cy ZG Ogólnopolskiego Stowarzyszenia „RoPSAN” – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim.

***

O Carrefour                            

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o ł?cznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden z światowych liderów   handlu spożywczego, jest siln? multiformatow? sieci?, któr? posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy wspólnie angażuj? się, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferuj?c wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniaj? się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19