Partnerzy

„Szlachetny projekt filmowy”, „Organizm w dobrym nastroju” oraz „Hivokryzja. Wyleczmy się” wśród zwycięzców VIII edycji konkursu Kampania Społeczna Roku

<p style="text-align: justify;"><strong>23 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 21 kampaniom z 85 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność. </strong></p>

>

Kampania „Szlachetny projekt filmowy” otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarz?dowych. Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z  Biurem Podróży Reklamy jury wyróżniło za coroczn? nowatorskość i świeżość promocji kampanii, podkreśliło także duż? efektywność finansow? oraz zaangażowanie ogromnej liczby ludzi.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano kampanii Ministerstwa Zdrowia „Organizm w dobrym nastroju” zrealizowanej przez agencję VML Poland oraz Task Force Consulting. Celem działań było zainspirowanie ludzi do zmiany na lepsze – zachęcenie do profilaktyki prozdrowotnej i zdrowego trybu życia, jak również wywołanie zainteresowania tematem zdrowego stylu życia u jak najszerszej grupy odbiorców.

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „Hivokryzja. Wyleczmy się” przygotowana dla Fundacji Psychologii Zdrowia. Jej inicjator, Leo Burnett, pokazuje rzeczywist? osobę żyj?c? z HIV. Zabieg ten powoduje, że zjawisko teoretycznie abstrakcyjne i oddalone od odbiorcy, zyskuje wymiar   konkretny i realny.

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy” zrealizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Fundacji Dialog, a w kategorii Kampania o tematyce ekologicznej – „Nie śmieć w sieć”, przygotowana dla firmy Aquanet przez sam? firmę we współpracy z agencj? About ad.

„To co zwraca uwagę w tegorocznej edycji konkursu to coraz większa liczba nie tylko takich kampanii, które posługuj? się niekonwencjonalnymi narzędziami, ale również takich, które poruszaj? tematy dotychczas nieobecne w większym stopniu w debacie publicznej” – mówi Paweł Prochenko, przewodnicz?cy jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs –   „Z jednej strony mamy więc niestandardowe kampanie takie jak <<Szlachetny Projekt Filmowy>>, wykorzystuj?cy konwencję produkcji filmowej do opowiedzenia historii beneficjentów swoich działań czy zagraniczn? <<805 million names>>, angażuj?c? znanego piłkarza do działań na jej rzecz w trakcie rzeczywistego meczu. Z drugiej strony pojawiaj? się nowe tematy, takie jak zaśmiecanie sieci kanalizacyjnych czy reintegracja byłych więźniów” – dodaje.

Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Marketing zaangażowany społecznie i Marketing miejsc i rozwój regionalny . W kategorii Kampanie 1% przyznano nagrodę dla kampanii   „Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum” zrealizowanej przez Mr. Bloom dla Fundacji Hospicyjnej. Zwycięzcę w kategorii „Kampanie zagraniczne” wybierało jury międzynarodowe – wygrała kampania „805 million names”, której nadawc? był World Food Programme.

Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” nominowali internauci, oddaj?c głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Możesz to zmienić”, której celem było zachęcenie mieszkańców miast do reagowania w  sytuacji, gdy staj? się oni świadkami napaści lub innej przemocy w  przestrzeni publicznej.  

W tym roku po raz kolejny przyznane zostały wyróżnienia specjalne. Uzyskały je kampanie: „Tak na dobr? sprawę” Banku BPH, realizowana przez Agencję Saatchi&Saatchi; kolejna edycja „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” Fundacji PZU, realizowana przez VML Poland i On Board PR; „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja”, której realizatorem była agencja Lighthouse Consultants.

Już dziś organizatorzy zapraszaj? do IX edycji Konkursu, która ruszy w lutym 2017 roku.

Wszystkie szczegółowe informacje dotycz?ce wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2015 znajduj? się na stronie konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.

NAGRODY W KONKURSIE KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2015 >>>

***

Organizatorami konkursu s? portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partner strategiczny to Polpharma. Partnerzy konkursu to:Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Zwi?zek Firm Public Relations, Francusko – Polska Izba Gospodarcza, Arctic Paper, Teatr Kamienica. Patronatu medialnego udzielili: ngo.pl, RMF Classic (współpraca redakcyjna), PRoto Public Relations, CR Navigator, CSR Info, odpowiedzialnybiznes.pl, hatalska.com, Brief, Marketer+, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing. Partner technologiczny toProgressiva, a za audyt odpowie firma Sustainers.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Kontakt dla mediów:

Anna Iżyńska
a.izynska(@)marketingspoleczny.pl
22  616 12 17

Do pobrania

Download Zalacznik_Zwyciezcy_w_Konkursie_Kampania_Spoleczna_Roku_2015.docx  (DOCX • 84 KB)

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Partnerzy

„Szlachetny projekt filmowy”, „Organizm w dobrym nastroju” oraz „Hivokryzja. Wyleczmy się” wśród zwycięzców VIII edycji konkursu Kampania Społeczna Roku

<p style="text-align: justify;"><strong>23 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 21 kampaniom z 85 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność. </strong></p>

>

Kampania „Szlachetny projekt filmowy” otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarz?dowych. Projekt zrealizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z  Biurem Podróży Reklamy jury wyróżniło za coroczn? nowatorskość i świeżość promocji kampanii, podkreśliło także duż? efektywność finansow? oraz zaangażowanie ogromnej liczby ludzi.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano kampanii Ministerstwa Zdrowia „Organizm w dobrym nastroju” zrealizowanej przez agencję VML Poland oraz Task Force Consulting. Celem działań było zainspirowanie ludzi do zmiany na lepsze – zachęcenie do profilaktyki prozdrowotnej i zdrowego trybu życia, jak również wywołanie zainteresowania tematem zdrowego stylu życia u jak najszerszej grupy odbiorców.

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „Hivokryzja. Wyleczmy się” przygotowana dla Fundacji Psychologii Zdrowia. Jej inicjator, Leo Burnett, pokazuje rzeczywist? osobę żyj?c? z HIV. Zabieg ten powoduje, że zjawisko teoretycznie abstrakcyjne i oddalone od odbiorcy, zyskuje wymiar   konkretny i realny.

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania „Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy” zrealizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Fundacji Dialog, a w kategorii Kampania o tematyce ekologicznej – „Nie śmieć w sieć”, przygotowana dla firmy Aquanet przez sam? firmę we współpracy z agencj? About ad.

„To co zwraca uwagę w tegorocznej edycji konkursu to coraz większa liczba nie tylko takich kampanii, które posługuj? się niekonwencjonalnymi narzędziami, ale również takich, które poruszaj? tematy dotychczas nieobecne w większym stopniu w debacie publicznej” – mówi Paweł Prochenko, przewodnicz?cy jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs –   „Z jednej strony mamy więc niestandardowe kampanie takie jak <<Szlachetny Projekt Filmowy>>, wykorzystuj?cy konwencję produkcji filmowej do opowiedzenia historii beneficjentów swoich działań czy zagraniczn? <<805 million names>>, angażuj?c? znanego piłkarza do działań na jej rzecz w trakcie rzeczywistego meczu. Z drugiej strony pojawiaj? się nowe tematy, takie jak zaśmiecanie sieci kanalizacyjnych czy reintegracja byłych więźniów” – dodaje.

Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Marketing zaangażowany społecznie i Marketing miejsc i rozwój regionalny . W kategorii Kampanie 1% przyznano nagrodę dla kampanii   „Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum” zrealizowanej przez Mr. Bloom dla Fundacji Hospicyjnej. Zwycięzcę w kategorii „Kampanie zagraniczne” wybierało jury międzynarodowe – wygrała kampania „805 million names”, której nadawc? był World Food Programme.

Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” nominowali internauci, oddaj?c głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Możesz to zmienić”, której celem było zachęcenie mieszkańców miast do reagowania w  sytuacji, gdy staj? się oni świadkami napaści lub innej przemocy w  przestrzeni publicznej.  

W tym roku po raz kolejny przyznane zostały wyróżnienia specjalne. Uzyskały je kampanie: „Tak na dobr? sprawę” Banku BPH, realizowana przez Agencję Saatchi&Saatchi; kolejna edycja „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” Fundacji PZU, realizowana przez VML Poland i On Board PR; „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja”, której realizatorem była agencja Lighthouse Consultants.

Już dziś organizatorzy zapraszaj? do IX edycji Konkursu, która ruszy w lutym 2017 roku.

Wszystkie szczegółowe informacje dotycz?ce wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2015 znajduj? się na stronie konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.

NAGRODY W KONKURSIE KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2015 >>>

***

Organizatorami konkursu s? portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej, partner strategiczny to Polpharma. Partnerzy konkursu to:Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Zwi?zek Firm Public Relations, Francusko – Polska Izba Gospodarcza, Arctic Paper, Teatr Kamienica. Patronatu medialnego udzielili: ngo.pl, RMF Classic (współpraca redakcyjna), PRoto Public Relations, CR Navigator, CSR Info, odpowiedzialnybiznes.pl, hatalska.com, Brief, Marketer+, Nowa Sprzedaż, Nowy Marketing. Partner technologiczny toProgressiva, a za audyt odpowie firma Sustainers.

Więcej szczegółów na temat konkursu: konkurs.kampaniespoleczne.pl.

Kontakt dla mediów:

Anna Iżyńska
a.izynska(@)marketingspoleczny.pl
22  616 12 17

Do pobrania

Download Zalacznik_Zwyciezcy_w_Konkursie_Kampania_Spoleczna_Roku_2015.docx  (DOCX • 84 KB)
Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

UWAGA / ATTENTION

W dniu 16.08.2019 biuro CCIFP bedzie zamkniete.
Le vendredi 16.08.2019 27.12 le bureau de la CCIFP sera fermé.