Startup z Polski w światowym finale konkursu Chivas Venture

<p style="text-align: justify;" align="justify"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>Co roku, na świecie powstaje ponad 1 mld zużytych opon. Obecnie 70 proc. z nich jest spalane w cementowniach, choć można by wszystkie ponownie użyć do produkcji gumy. Polska firma Syntoil znalazła sposób na rozwiązanie tego problemu, który ma zarówno zbawienny wpływ na środowisko, jak i jest finansowo opłacalny dla przemysłu gumiarskiego. I tym pomysłem zdobyła głosy jury polskiej edycji konkursu Chivas Venture.</strong></span></p>

>

Chivas Venture to międzynarodowy konkurs dla innowacyjnych startupów. Jednym z najważniejszych kryteriów przy ocenie zgłaszanych projektów, oprócz dobrego biznesplanu, jest odpowiedzialność społeczna przedsięwzięcia. To konkurs dla odważnych przedsiębiorstw, które nie tylko wierz? w to, że lepszy świat jest możliwy, ale przede wszystkim pracuj? na niego każdego dnia. Zmiany, jakie niesie ze sob? wdrożenie systemu proponowanego przez zwycięsk? firmę Syntoil, pozwol? na wyeliminowanie emitowanych do atmosfery niebezpiecznych oparów, pyłów i zwi?zków, które przedostaj? się do niej w ramach dotychczas stosowanych sposobów utylizacji szkodliwych dla środowiska opon.

Po zwycięstwie w polskim finale Chivas Venture, Syntoil będzie reprezentował nasz kraj na arenie międzynarodowej, gdzie zmierzy się z najlepszymi startupami z całego świata. Oprócz uzyskania możliwości zdobycia wiedzy i nowych kontaktów biznesowych, w maju przedsiębiorstwo zawalczy o dofinansowanie z puli 1 miliona dolarów.

"Wygrana w polskiej edycji konkursu była trudn? rzecz?, ale na pewno nie ostatni?, jak? napotkamy w naszym projekcie. Problem zużytych opon nie zniknie sam i mamy nadzieję, że udział w Chivas Venture pomoże nam w realizacji planu, jakim jest jak maksymalizacja ilości przetworzonych opon i wykorzystanie ich ponownie do produkcji gumy. Teraz czekaj? nas długie tygodnie przygotowań do globalnego finału w Amsterdamie. Jesteśmy podekscytowani, ale też szykujemy się na ciężk? pracę" – mówi Martyna Sztaba, współwłaścicielka firmy Syntoil.

Do tegorocznej edycji Chivas Venture zgłosiło się ponad sto startupów z całej Polski. Obszary działalności przedsiębiorstw były bardzo różnorodne – od firm branży MedTech, EcoTech czy BioTech po szeroko pojęty użytkowy design. W efekcie selekcji podczas kolejnych etapów konkursu, jury wybrało 11 półfinalistów, a następnie finałowe TOP5 projektów. Wyłonienie zwycięzcy konkursu nie było proste. Startupy reprezentowały szerokie spektrum tematyczne, a wszyscy uczestnicy przedstawiali inspiruj?ce projekty z potencjałem na wielk? zmianę w swoich dziedzinach. – „Konkurs Chivas Venture skierowany jest do ludzi, którzy chc?, by ich biznes sprawiał, że świat będzie bardziej przyjaznym miejscem. Dlatego szczególnie cieszy nas, gdy firmy korzystaj? ze zdobyczy techniki na rzecz społeczeństwa czy środowiska, że obserwujemy ich coraz większe zaangażowanie i odpowiedzialność za to, co robi?. Uczestnicy konkursu udowadniaj?, że biznes i adresowanie problemów społecznych mog? iść ze sob? w parze. I niezmiernie cieszę się, że my, jako Wyborowa Pernod Ricard, możemy w tym uczestniczyć. – mówi Agnieszka Radziszewska, Kierownik marki Chivas Regal, organizatora Chivas Venture.

Co przekonało jury konkursu, że to właśnie Syntoil powinno reprezentować Polskę podczas globalnego finału konkursu? Przede wszystkim potencjał firmy – zarówno na wygran? w międzynarodowym etapie, jak i na realn? zmianę, jak? niesie ze sob? ich innowacyjne rozwi?zanie. "Tak samo jak poprzedni finaliści, firmy Migam, Nexbio czy Neuro Device, Syntoil jest bardzo mocnym kandydatem do zwycięstwa w globalnym finale konkursu. Dlaczego jury wybrało (nie bez długiej dyskusji!) akurat tę firmę? Można powiedzieć, że z prostego powodu – skala zmian, któr? stara się uruchomić zespół Martyny Sztaby jest ogromna, a obietnica poprawy pal?cego problemu, jakim s? odpady gumowe (w tym głównie opony), jest bardzo kusz?ca. Długo zastanawialiśmy się kto powinien walczyć w imieniu polskich firm i – pomimo dużej konkurencji ze strony Deko Eko i Insignes Labs – zdecydowaliśmy się dać szansę Syntoil. W końcu kto ma zmienić świat jeśli nie firma pochodz?ca z kraju, w którym jest najwięcej miast z zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej, a składowiska z oponami płonęły niezliczon? ilość razy w 2018 roku?" – mówi Artur Kurasiński, ambasador i członek jury konkursu Chivas Venture, współtwórca cyklu spotkań dla przedsiębiorców Aula Polska oraz konkursu Aulery, najważniejszej nagrody startupowej w Polsce.

Co dalej?

Przed światowym finałem 20 innowacyjnych przedsiębiorców z całego świata weźmie udział w programie Accelerator, prowadzonym przez londyński klub Conduit – ośrodek skupiaj?cy różnorodn? grupę osób, którym zależy na wdrażaniu istotnych i potrzebnych zmian społecznych. Odbywaj?cy się w marcu trzydniowy program obejmuje indywidualne sesje szkoleniowe oraz zajęcia networkingowe, które pomog? finalistom w dalszym rozwoju ich startupów – nawet jeśli nie wygraj? samego konkursu

Światowy finał Chivas Venture odbędzie się 9 maja 2019 roku, podczas jednego z największych festiwali technologii w Europie – The Next Web Conference. Konferencja daje finalistom konkursu możliwość zaprezentowania swoich rewolucyjnych pomysłów i nagłośnienia przed międzynarodow? publiczności? problemów, którym stawiaj? czoło, oraz zdobycia dofinansowania z puli 1 miliona dolarów.

***

O Syntoil:

Syntoil rozwi?zuje problem ponad miliarda zużytych opon powstaj?cych każdego roku. Ten clean-techowy startup buduje instalacje w nowatorski sposób przerabiaj?ce odpady gumowe, otrzymuj?c produkty, które ponownie wykorzystywane s? do produkcji gumy. Rozwi?zanie Syntoil działa w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego (circular economy), który jest obecnie jednym z najważniejszych światowych trendów. Firma wykorzystuje do tego celu opracowany przez ni? proces ci?gły pirolizy.

O marce Chivas

Marka Chivas to oryginalna luksusowa marka szkockiej whisky typu blended. Jej podwaliny stworzyli bracia James i John Chivas, którzy zapocz?tkowali sztukę ł?czenia i mieszania whisky w XIX-wiecznej Szkocji. Od tamtej pory marka Chivas odgrywa zasadnicz? rolę w zwiększeniu sprzedaży szkockiej whisky na całym świecie tworz?c niezwykły trunek poprzez poł?czenie najlepszych whisky słodowych i zbożowych.

Marka Chivas wierzy w moc poł?czeń, zarówno w życiu, jak i szkockiej whisky. Dlatego marka Chivas jest dumna z globalnej współpracy z Manchesterem United, największym klubem piłkarskim na świecie. A także w ł?czenie ambicji z hojności? i wykorzystywanie sukcesu do wzbogacenia życia innych. Dlatego Chivas Venture wspiera start-upy społeczne kwot? 1 mln dolarów rocznego dofinansowania.

Chivas ł?czy swoj? siedzibę w szkockim regionie Speyside z przeszło 100 krajami na całym świecie, które wspólnie przyczyniły się do międzynarodowego sukcesu marki sprzedaj?cej dziś ponad 4,2 mln skrzynek 9-litrowych rocznie. Oferta Chivas stanowi poł?czenie ponadczasowej klasyki z nowoczesności? i innowacj?. Znajduj? się w niej m.in.: Chivas 12, Chivas Extra, Chivas XV, Chivas Mizunara, Chivas 18, Chivas Ultis, Chivas 25, Chivas Regal The Icon, a także dostępna wył?cznie w sklepach wolnocłowych whisky Chivas Brothers Blend.

Chivas. Success is a blend. www.Chivas.com

The Next Web Conference

TNW Conference to dwudniowy festiwal technologii, na którym międzynarodowe media, dyrektorzy firm technologicznych, najwięksi inwestorzy i obiecuj?ce start-upy nawi?zuj? kontakty i dziel? się wiedz? – czemu towarzyszy najbardziej widowiskowa oprawa wśród wydarzeń sektora technologicznego. W ci?gu minionych 13 edycji TNW Conference przekształciła się z wydarzenia dla 200 osób w jedn? z największych imprez technologicznych, któr? w ci?gu jednego dnia odwiedza 17,5 tys. uczestników i 7 tys. firm z całego świata. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 9-10 maja w Amsterdamie.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!