Aktualności firm stowarzyszonych

Skytrax nagradza paryskie lotnisko: modernizacja portu im. Charles’a de Gaulle’a doceniona przez podróżnych z całego świata

<p style="text-align: justify;"><strong>Warszawa, 27 maja 2015 r. – Port bazowy linii Air France im. Charles’a de Gaulle’a zdobył pierwsze miejsce w kategorii „najbardziej ulepszone lotnisko na świecie” w rankingu Skytrax.Ponadto paryskie lotnisko trafiło do pierwszej piątki w zestawieniu „Najlepszych Lotnisk na Świecie 2015” według Skytraxw kategorii „oferty zakupowej” i pierwszej dziesiątki „w zakresie jakości obsługi pasażerów”. Lecz na tym nie koniec. Zmodernizowany Terminal 2E znalazł się na 6 miejscu w kategorii „najlepszy terminal na świecie”. Statuetki World Airport Awards przyznawane są corocznie lotniskom, które dokonały największej poprawy w zakresie jakości usług i zadowolenia pasażerów.   </strong></p>

>

Wygodne poł?czenia lotnicze i kolejowe

Port im. Charles’a de Gaulle’a jest siódmym najważniejszym węzłem lotniczym na świecie i trzecim w Europie. Globalna siatka poł?czeń Grupy Air France KLM obsługiwana z lotnisk w Paryżu i Amsterdamie liczy obecnie 212 miast w blisko 100 krajach. Dzięki potężnym nakładom finansowym (w modernizację paryskiego portu zainwestowano w ostatnich latach ponad 700 milionów dolarów) udało się wyraźnie podnieść komfort podróży oraz usprawnić transfer. Efektem przebudowy jest dziś lotnisko, które charakteryzuje się najnowocześniejszym wzornictwem i technologi? oraz doskonał? infrastruktur? – wygodne poł?czenie (lotnicze i kolejowe) z szybk? kolej? TGV (do Brukseli i kilku francuskich miast), jak i regionaln? kolej? RER.

Szeroki zakres usprawnień wprowadzonych na lotnisku obj?ł m.in. wyraźne oznakowania oraz szybsze i bardziej wygodne przejścia pomiędzy terminalami, które maj? na celu oszczędzanie czasu pasażerów w trakcie zmiany samolotu. Dzięki zniesieniu kontroli bezpieczeństwa na trasie pomiędzy terminalem przylotu a terminalem wylotu dla rejsów długodystansowych (kontrola odbywa się przy wylocie z Warszawy), podróżni mog? obecnie zyskać aż 10 minut. Sto hostess i pracowników lotniska w pomarańczowych kamizelkach cały czas czuwa nad płynności? przemieszczania się pasażerów i w każdej chwili s? do ich dyspozycji. Ponadto dedykowani pracownicy kieruj? ruchem przy kontroli paszportowej. Podróżni, którzy maj? krótki czas na przesiadkę s? kierowani do stanowisk z obsług? priorytetow?.

Warto podkreślić, żelotnisko im. Charles’a de Gaulle’a odwiedza rocznie 34 miliony podróżnych (średnio 92 tysi?ce osób dziennie), aż 54 proc. to pasażerowie linii Air France. Ponad połowa przesiada się tu na kolejny lot. Każdego dnia, z paryskiego portu realizowanych jest około 670 lotów. Lotnisko oferuje również dodatkow? opiekę nad osobami niepełnoletnimi podróżuj?cymi bez opiekuna oraz podróżnymi niepełnosprawnymi (z tej opcji korzysta dziennie blisko 900 osób!).

Terminal 2E w   światowej czołówce

Od momentu otwarcia przebudowanego Terminalu 2E w 2012 roku linie należ?ce do sojuszu SkyTeam przeniosły tu swoje loty. Zmodernizowany Terminal 2E dostosowano do potrzeb transferów międzynarodowych. Mieści on największy na świecie business lounge Air France – ekskluzywn? poczekalnię dla pasażerów Klasy Biznes, która zajmuje powierzchnię ponad 3 tysięcy metrów kwadratowych i może pomieścić jednocześnie nawet 800 gości. Otwarta, jasna przestrzeń poczekalni z zielonymi fotelami, lampami w kształcie drzew oraz oryginalnymi dekoracjami nawi?zuje do „botanicznej” koncepcji całego budynku. Osoby oczekuj?ce na swój lot mog? tu wypocz?ć w wygodnych fotelach, a w części biurowej maj? do dyspozycji bezpłatny dostęp do internetu, faksu, drukarki oraz prasy zagranicznej (w wersji tradycyjnej i na 150 tabletach, które można wypożyczać). Dzięki tabletom goście poczekalni mog? surfować po sieci, korzystać z poczty elektronicznej a nawet sprawdzić repertuar filmów dostępnych na pokładzie podczas czekaj?cych ich lotów.

Podróżni mog? również relaksować się w spa, w którym firma Clarins oferuje gościom business lounge szereg bezpłatnych zabiegów. Każdy z nich trwa około 20 minut i wymagana jest wcześniejsza rezerwacja. Po zabiegu pasażerowie mog? się odświeżyć w eleganckiej łazience wyposażonej w kabinę prysznicow? i zestawy kosmetyków. Natomiast w części restauracyjnej czeka bogat? ofertę dań – w tym również posiłki na ciepło. Na ogromnej powierzchni poczekalni, poza klasyczn? restauracj? funkcjonuje kilka osobnych barów i kawiarni.

Dodatkowe rozwi?zania dla osób przesiadaj?cych się na kolejny lot

Linia Air France udostępniła serwis internetowy, który pokazuje nie tylko wizualizację przesiadki na lotnisku w Paryżu ale również mapkę z zaznaczonymi punktami usługowymi. Wystarczy na stronie www.przesiadkawparyzu.pl wybrać miasto, z którego rozpoczynamy podróż lotnicz? oraz miejsce docelowe.   Po kliknięciu przycisku „sprawdź”, serwis wygeneruje szczegółowy plan oraz określi szacunkowy czas potrzebny na transfer pomiędzy terminalem przylotu a terminalem odlotu. Należy pamiętać, że trasa przesiadki będzie się różnić w zależności od tego, która bramka wejścia do samolotu (tzw. gate) zostanie wyznaczona dla naszego rejsu międzykontynentalnego. Następnie z rozwijanej listy „dostępnych usług” można wybrać to co nas najbardziej interesuje, a serwis automatycznie naniesie je na nasz? mapkę. Do wyboru poza sklepami, bankomatami, aptekami czy restauracjami s? również masaże, część rozrywkowa czy fotele relaksuj?ce.  

Nagrody Skytrax dla najlepszych lotnisk świata

Firma konsultingowa Skytrax (powstała w 1989 roku z siedzib? w Wielkiej Brytanii) każdego roku ocenia szereg elementów zawi?zanych z transportem lotniczym. Nagroda World Airport Awards w kategorii dla „najbardziej ulepszonego lotniska świata” przyznawana jest na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród podróżnych. W tym roku obok paryskiego lotniska w czołówce znalazły się również międzynarodowe porty w Dosze i Mumbaju. Pełna lista zwycięzców dostępna jest na stronie: http://www.worldairportawards.com/Awards/worlds_most_improved_airports.html.

Więcej informacji na temat linii Air France oraz aktualne oferty promocyjne zaleźć można pod adresem: www.airfrance.pl oraz pod numerem telefonu: +48 (22) 55 66  400.

***

Air France, wraz ze swoj? regionaln? lini? HOP!, realizuje na całym świecie 1500 lotów dziennie. Flota francuskiego przewoźnika liczy obecnie 348 samolotów. Od 2004 roku Grupa Air France KLM tworzy jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym. Obydwie linie dysponuj? potężn? siatk? poł?czeń na trasach dalekiego zasięgu, realizowanych z i do Europy. Liczy ona obecnie 212 kierunków w blisko 100 krajach, a loty realizowane s? z lotnisk bazowych w Paryżu i Amsterdamie. W 2014 roku z usług Air France i KLM skorzystało 87.4   mln pasażerów. Grupa posiada również wiod?cy w Europie program lojalnościowy Flying Blue, licz?cy już ponad 24,5 mln członków.  

Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworz? największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Linie Air France i KLM należ? do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskuj? szeroki dostęp do globalnej sieci poł?czeń: ponad 16 tys. lotów dziennie, do 1052 miejsc, w 177 krajach. Aktualne oferty promocyjne Air France dostępne s? na stronie: www.airfrance.pl oraz pod numerem telefonu: +48 (22) 55 66  400.

Kontakt dla prasy:

Agnieszka Plewczyńska, Air France KLM Poland
Tel: +48 (22) 556 64 41
email: agplewczynska(@)airfrance.fr

Dorota Kaźmierska,
Tel: +48 600 348  043
email: dorota.kazmierska(@)101dot.pl

Małgorzata Finkelsztejn,
Tel: +48  667  068 247
email: malgorzata.finkelsztejn(@)101dot.pl

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zmiana trybu pracy CCIFP