Aktualności firm stowarzyszonych

Signatech Alpine Matmut zdobywa kolejne drugie miejsce. Zespół wciąż walczy o tytuł mistrza świata!

<p style="text-align: justify;">W 6-godzinym wyścigu w Szanghaju kierowcy bolidu nr 36 zespołu Signatech Alpine Matmut zajęli drugie miejsce i po raz piąty z rzędu stanęli na podium w klasie LMP2 w klasyfikacji Mistrzostw Świata FIA WEC. Wynik trójki kierowców Lapierre’a/Negrão/Menezesa był możliwy do osiągnięcia dzięki strategii skoncentrowanej na wydajności, odpowiednim zarządzaniu paliwem i oponami. Podczas finału, który zostanie rozegrany 18 listopada w Bahrajnie zespół Alpine nadal ma szansę na utrzymanie tytułu mistrza świata.</p>

>

Samochody zajęły swoje miejsca na polach startowych Międzynarodowego Toru Wyścigów Samochodowych. Alpine A470 nr 36 wystartował z pi?tego miejsca w klasie LMP2. Pierwsze zakręty były niesamowicie emocjonuj?ce Nico Müller (nr 26) obrócił się dookoła własnej osi w samym środku peletonu. Tę okazję wykorzystał Nicolas Lapierre, który ukończył pierwsze okr?żenie na drugim miejscu w klasie LMP2, zaraz za Bruno Senn? (nr 31).

Przyjmuj?c tempo jazdy uwzględniaj?ce oszczędzanie paliwa i opon, Nico utrzymał tę pozycję przez pierwsze dwa pit-stopy. Następnie przekazał kierownicę André Negrão, który odpierał ataki przeciwników i udawało mu się unikn?ć licznych stłuczek, jakie miały miejsce podczas tych zawodów.

Krótko przed półmetkiem Brazylijczyk przekazał pałeczkę Gustavowi Menezesowi, który również prowadził przez dwie zmiany. Podobnie jak jego koledzy z zespołu Kalifornijczyk przyj?ł strategię zespołu polegaj?c? na trzymaniu się jak najbliżej lidera, jednocześnie umiejętnie zarz?dzaj?c paliwem i stanem opon.

Półtorej godziny przed końcem wyścigu Nicolas Lapierre ponownie przej?ł kierownicę i prowadził dwie ostatnie zmiany.

Podobnie jak zmierzaj?cy po zwycięstwo bolid nr 31, Alpine A470 nr 36 w ci?gu sześciu godzin wykonał tylko siedem pit-stopów, w porównaniu z ośmioma wykonanymi przez bolidy nr 13 i 38, które też walczyły o zwycięstwo, ale ostatecznie spadły na trzecie i czwarte miejsce.

Dzięki zdobytym 18 punktom zespół Signatech Alpine Matmut umocnił swoj? trzeci? pozycję w ogólnej klasyfikacji zespołowej Mistrzostw Świata w klasie LMP2. Z 23 i 19 punktami straty do liderów zespół „Niebieskich” będzie walczył w wyścigu o tytuł. Dziewi?ta i ostatnia runda tego sezonu odbędzie się 18 listopada na torze Sakhir w Bahrajnie.

Powiedzieli po wyścigu

Bernard Ollivier, zastępca dyrektora generalnego Alpine

To znakomite drugie miejsce zdobyte dzięki ciężkiej pracy. Zespół wykazał się finezj? i gratuluję kierowcom, którzy potrafili przez sześć godzin oszczędzać opony i paliwo, żeby wykonać o jeden pit-stop mniej. Myślę, że za kierownic? mogło to się wydawać frustruj?ce, ale przyjęta strategia w końcu przyniosła oczekiwany rezultat. Każdy członek zespołu Signatech Alpine Matmut odegrał doskonale swoj? rolę i dziś wieczorem może odczuwać dumę. Pojedziemy do Bahrajnu z wiar? w nasz? szansę. Jak zawsze dołożymy wszelkich starań, aby zakończyć sezon w spektakularny sposób

Philippe Sinault, dyrektor zespołu Signatech Alpine Matmut

Osi?gnęliśmy cel wyznaczony na ten weekend, tzn. utrzymanie się w stawce z szans? na zdobycie tytułu aż do wyścigu w Bahrajnie. Po kłopotliwych treningach zrobiliśmy duże postępy, a pi?te miejsce na linii startu nie odzwierciedlało naszych prawdziwych możliwości. Podczas wyścigu mieliśmy świadomość, że nie możemy rywalizować z numerem 31, który był bezkonkurencyjny. Jednak doskonale rozegrany przez nas wyścig pozwolił zdobyć to drugie miejsce. Bardziej zoptymalizować strategii już się nie dało. Ostrzeżenie o kończ?cym się paliwie wł?czało się na każdym okr?żeniu, które poprzedzało pit-stop! Po osi?gnięciu tego wyniku konieczna była bezbłędna praca kierowców i mechaników i to się nam wszystkim udało. Pozostajemy więc w wyścigu o tytuł. Będzie to trudne, ponieważ podczas finału będziemy musieli polegać na czynnikach zewnętrznych. Zrobimy wszystko, aby odnieść sukces!

Signatech Alpine Matmut z numerem 36

Nicolas Lapierre:

Za nami ciężki wyścig w walce o drugie miejsce. Poza samochodem z numerem bocznym 31, który był szybszy, myślę, że uzyskaliśmy najlepsze osi?gi i przez cały weekend pięliśmy się w górę. Podczas wyścigu na torze trudno jest wyprzedzać, dlatego zdecydowałem się na ryzyko wyprzedzenia na starcie i to mi zapewniło drug? pozycję. Dalsza część wyścigu poszła idealnie. Mechanicy i moi zmiennicy z zespołu wykonali świetn? pracę. Drugie miejsce to najlepszy możliwy do osi?gnięcia wynik, który daje cień szansy na mistrzowski tytuł.

André Negrão

Podczas moich zmian zwracałem przede wszystkim uwagę na zużycie opon i paliwa. Samochód wykazywał tendencję do nadsterowności i trzeba było unikać przegrzewania tylnych opon, żeby zyskać jedno okr?żenie na każdej zmianie. Dopiero pod koniec mojej drugiej zmiany zacz?łem atakować, żeby zmniejszyć odstęp. Zyskałem prawie 30 sekund  w stosunku do numeru 31 i myślę, że wykonałem kawał dobrej roboty. To była naprawdę ciekawa walka. Mieliśmy też dobr? strategię

Gustavo Menezes

Powiedziałbym, że wynik jest lepszy niż moglibyśmy oczekiwać na pocz?tku weekendu. Nico zapewnił nam bardzo dobry start, następnie André utrzymał bardzo dobre tempo, zanim przekazał mi kierownicę. Jeśli o mnie chodzi, podczas pierwszej zmiany starałem się dogonić liderów, a później nieco odpuściłem. Taka była nasza strategia. Ponieważ wymieniliśmy jedynie tylne opony, musiałem podczas jazdy uwzględnić podsterowność bolidu. W pełni zasłużyliśmy na drugie miejsce na podium. W Bahrajnie naszym celem będzie wył?cznie pierwsze miejsce.

Klasyfikacja

6 Hours of Shanghai - LMP2

1. Vaillante Rebellion nr 31

2. Signatech Alpine Matmut nr 36

3. Vaillante Rebellion nr 13

4. Jackie Chan DC Racing nr 38

5. CEFC Manor TRS Racing nr 25

6. TDS Racing nr 28

7. G-Drive Racing nr 26

8. Jackie Chan DC Racing nr 37

9. CEFC Manor TRS Racing nr 24

Puchar FIA LMP2 w klasyfikacji zespołowej

1. Vaillante Rebellion nr 31 – 161 punktów

2. Jackie Chan DC Racing nr 38 – 157 punktów

3. Signatech Alpine Matmut nr 36 – 138 punktów

4. G-Drive Racing nr 26 – 76 punktów

5. CEFC Manor TRS Racing nr 24 – 75 punktów

6. Jackie Chan DC Racing nr 37 – 74 punkty

7. Vaillante Rebellion nr 13 – 70 punktów

8. TDS Racing nr 28 – 53 punkty

9. CEFC Manor TRS Racing nr 25 - 36 punktów

Kontakt prasowy:

Christophe DEVILLE
+33 (0)1 76 84 64 83
christophe.deville@renault.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!