Aktualności firm stowarzyszonych

Pracodawacy niechętnie rozpieszczają swoich pracowników – zwłaszcza na święta Bożego Narodzenia

Pod takim hasłem ruszyła kampania informacyjna Edenred Polska mająca na celu zwiększenie wartości podarunków świątecznych dla pracowników. Dzięki kampanii chcemy uświadomić przedsiębiorcom, że zbliżające się święta są doskonałą okazją do zwiększenia wsparcia finansowego pracowników. Jak pokazują badania1 blisko 30% pracowników jest niezadowolonych z prezentów, jakie otrzymują od pracodawcy na Boże Narodzenie, a zbyt niska kwota podarunku jest najczęściej wymienianym przez nich argumentem - 48% ankietowanych.

Święta Bożego Narodzenia są najbardziej wyczekiwanym okresem w ciągu roku – niestety również najbardziej kosztownym w portfelach Polaków. Średni koszt organizacji świąt w polskiej rodzinie wynosi 1200 zł1, a minimalne wynagrodzenie to 2250 zł brutto2. Fakt, że 96% wynagrodzenia przeznaczamy na konsumpcję3 jasno wskazuje, że na same święta pozostaje niewiele. Nie pomaga tu również “wsparcie” finansowe, które otrzymują pracownicy
od pracodawcy na święta. Średnia wartość podarunku firmowego to około 400 zł4, co okazuje się niewystarczające.

…”Jako firma specjalizująca się w świadczeniach pozapłacowych śledzimy trendy rynkowe i oczekiwania pracowników od wielu lat. Podarunki świąteczne są benefitem, na który liczą wszyscy pracownicy. Podarunek od pracodawcy powinien mieć formę podziękowania za pracę i zaangażowanie, ale też powinien być atrakcyjny pod kątem wartości. W przeciwnym razie nie spełni swojej roli – powiedziała Sylwia Bilska, General Manager w Edenred Polska.

Aby zwiększyć wartość podarunków świątecznych pracodawcy mogą skorzystać z rozwiązań prawnych w obszarze ZFŚS. Są to m.in. oszczędności w PIT do 1000 zł rocznie na pracownika, o ile pracodawcy wybiorą świadczenie pieniężne lub rzeczowe (art.21 ust. 1 pkt 67 Ustawy o PIT) jak również w oparciu o wyższe od 1 sierpnia 2019r. odpisy składek na fundusz (o 3,4% w stosunku do I połowy 2019) pracodawcy zyskają kilkadziesiąt złotych dodatkowych środków, które mogą przeznaczyć na hojniejsze podarunki.

Więcej informacji na kartypodarunkowe.edenred.pl

***

O Edenred

Edenred, światowy lider rozwiązań płatniczych, łączy 830.000 klientów korporacyjnych, 47 milionów użytkowników
i 1,7 milionów partnerów afiliacyjnych w 46 krajach. Dzięki globalnej platformie technologicznej Grupa Edenred zarządzała w 2018 roku 2,5 miliardami transakcji, głównie za pośrednictwem aplikacji mobilnych, platform internetowych i kart przedpłaconych, generując ponad 28 miliardów Euro obrotu.

8.500 pracowników Edenred przyczynia się do:

- podnoszenia jakości życia osób korzystających z rozwiązań Edenred,

- zwiększania efektywności firm

- zwiększania przychodów partnerów afiliacyjnych.

Edenred oferuje rozwiązania w ramach trzech linii biznesowych:

- świadczenia pracownicze,

- fleet & mobility: paliwo, opłaty drogowe i podróże służbowe

- rozwiązania uzupełniające wraz z płatnościami korporacyjnymi, nagradzanie oraz programy motywacyjne, publiczne programy społeczne.

Grupa Edenred jest notowana na paryskiej giełdzie i zawiera następujące indeksy: CAC Next 20, FTSE4Good, DJSI Europe i MSCI Europe.

Edenred w Polsce działa od ponad 20 lat. Misją Spółki jest zapewnienie kompleksowych i efektywnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów, stawiając sobie ten sam cel: satysfakcja i przyjemne codzienne życie.

Edenred Polska dostarcza bezkonkurencyjne produkty i usługi oraz szybki i niezawodny serwis w obszarach:

  • motywacji i aangażowania pracowników,

  • budowania lojalności w biznesie i zwiększania sprzedaży na rynku B2B2C.

Więcej informacji na: www.edenred.pl

Loga oraz inne znaki towarowe wymienione i zawarte w niniejszym komunikacie prasowym stanowią zastrzeżone znaki towarowe Edenred S.A, jej jednostek zależnych lub podmiotów trzecich. Nie mogą być wykorzystywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody ich właścicieli.

1 Zwyczaje i wydatki świąteczne Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor. 2018r.

2 Dane GUS 2019r.

3 Dane GUS 2018r.

4 ICAN Institute, Podarunki dla pracowników, 2019r.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin