Analizy i badania

Poradnik dla sklepów "e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?" już dostępny

<p style="text-align: justify;"><strong>Polacy wydają na prezenty mikołajkowe średnio 100 zł, podczas gdy koszt zakupu prezentów gwiazdkowych to kwota nawet od 201 do 500 zł. Okres przedświąteczny, to zatem czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować. O tym, jak tego dokonać, można przeczytać w poradniku „e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?”, przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.</strong></p>

>

Poradnik „e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?” jest bezpłatnie dostępny dla wszystkich sklepów. W powstanie publikacji zaangażowali się eksperci z firm: Bluerank, Lubasz i Wspólnicy- Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., Marketizator, SPLIO, Trusted Shops, TradeTracker. Redaktorem głównym poradnika jest Katarzyna Jeznach.

Zakupy przez Internet robi już 55% internautów, a 68% regularnie odwiedza e-sklepy. Ten sposób kupowania jest wygodny i pozwala zaoszczędzić czas, jaki możemy przeznaczyć na przygotowanie domowej, świ?tecznej atmosfery, dlatego coraz więcej polskich konsumentów wybiera tę formę przedświ?tecznych zakupów. Co powinien zrobić każdy sklep internetowy, by przygotować się na ten czas i o czym powinien pamiętać, by spełnić oczekiwania konsumentów? Na te pytania odpowiadaj? eksperci e-Izby, którzy na co dzień doradzaj? największym sklepom internetowym:

- Przygotowuj?c sklep do okresu intensywnej sprzedaży przedświ?tecznej, sprzedawcy internetowi powinni zadbać o informacje zamieszczone na stronie sklepu. Pozwoli to zmniejszyć liczbę zapytań ze strony klientów. – tłumaczy Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops. - Dla wielu kupuj?cych, kluczowy jest termin realizacji zamówienia, który w tym okresie może być nieznacznie wydłużony. Dzięki zamieszczeniu informacji o realnym czasie oczekiwania na zamówienie, przedsiębiorca uniknie wielu zapytań na ten temat. Warto również przejrzeć opisy produktów i ewentualnie już teraz uzupełnić brakuj?ce informacje. Przedsiębiorcy nie powinni również zapominać o elementach buduj?cych zaufanie. Znak jakości, pozytywne opinie o sklepie, czy gwarancja zwrotu pieniędzy, to tylko niektóre rozwi?zania, które skutecznie niweluj? w?tpliwości kupuj?cych online. Odpowiednio wcześniej należy również zapoznać się z najnowszymi trendami, aby móc zaoferować konsumentom produkty, które s? aktualnie na topie. – dodaje A. Rak.

- Każdy sklep powinien planować swoje kampanie reklamowe z wyprzedzeniem. Jeśli chce się przebić przez chaos komunikacyjny w okresie przedświ?tecznym, musi rozs?dnie przemyśleć każdy szczegół. Nie należy zapominać o detalach takich jak przekaz, możliwości korzystania z różnego rodzaju platform reklamowych, jak również o opcji rozliczania się w modelach efektywnościowych. – wyjaśnia Alexandra Wesołowska, Performance Specialist w TradeTracker Poland. - Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przygotować swój sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed nadchodz?cymi świętami, zapraszamy do naszego poradnika. – dodaje A. Wesołowska.

Według Zbigniewa Nowickiego, Managing Directora w Bluerank, reklama w kanale mobile to dziś obowi?zkowa pozycja w świ?tecznym budżecie każdego e-sklepu - Co roku, czas Gwiazdki to żniwa zakupowe dla sprzedaj?cych w sieci. Od niedawna coraz chętniej kupujemy również za pomoc? urz?dzeń mobilnych, dzięki którym dokonujemy już 10% wszystkich transakcji w Polsce. Smartfony wykorzystujemy zamawiaj?c produkty on-line, na przykład, kiedy zainteresuje nas reklama ogl?dana w czasie czekania w przedświ?tecznym korku. Natomiast ogl?daj?c, testuj?c i dotykaj?c produkty w galeriach handlowych, zwykle poszukujemy alternatywnych (najczęściej tańszych) ofert w Internecie. Jest to ważne z punktu widzenia marketerów, którzy planuj? świ?teczny marketing i wydatki z nim zwi?zane.

Z kolei Michał Wojciechowicz, Account Director w SPLIO, zwraca uwagę na inny aspekt działania e-sklepów - Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania sprzedaży jest ł?czenie dwóch kanałów komunikacji – e-mail i SMS – oraz tworzenie scenariuszy kampanii crossowych. Wykorzystywanie wszelkich danych o naszych klientach, zarówno w targetowaniu, jak i w treściach wiadomości, oraz dopasowanie przekazu do oczekiwań konsumentów sprawi, że chętnie będ? dokonywać zakupów. Takie działania przełoż? się na zadowolenie klienta, któremu podsuniemy propozycje prezentów, a także na satysfakcjonuj?ce rezultaty świ?tecznych kampanii.

- Sezon świ?teczny jest często okresem, w ramach którego sklepy doświadczaj? największych wyzwań – logistycznych, marketingowych, sprzedażowych. Dlatego proponujemy już dziś wdrażać rozwi?zania, które pozwol? zwiększać sprzedaż nie tyko w okresie największego zainteresowania kupuj?cych, ale również w pozostałych miesi?cach. W powyższej sytuacji bardzo dobrze sprawdzi się performance marketing – czyli zachęcanie w czasie rzeczywistym osób odwiedzaj?cych stronę sklepu, do artykułów, które mog? ich interesować. Właściwe dobranie segmentu klientów i działań marketingowych jest kluczem do trwałego zwiększania wyników sprzedażowych. – wyjaśnia Piotr Oracz, Dyrektor ds. Ecommerce, Marketizator.

Witold Chomiczewski, Radca prawny i Wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelarii Radców Prawnych, wskazuje m.in. na możliwe błędy w cenach, występuj?cych na stronie internetowej sklepu. - Problemem s? również nieaktualne stany magazynowe, gdy okazuje się, że zakupionego towaru już nie ma w magazynie. Przedświ?teczny peak zakupowy pogłębia te problemy. Jak się przed nimi chronić? Czy odpowiednio napisany regulamin może pomóc?

Więcej w Poradniku "e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?”

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Analizy i badania

Poradnik dla sklepów "e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?" już dostępny

<p style="text-align: justify;"><strong>Polacy wydają na prezenty mikołajkowe średnio 100 zł, podczas gdy koszt zakupu prezentów gwiazdkowych to kwota nawet od 201 do 500 zł. Okres przedświąteczny, to zatem czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować. O tym, jak tego dokonać, można przeczytać w poradniku „e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?”, przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.</strong></p>

>

Poradnik „e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?” jest bezpłatnie dostępny dla wszystkich sklepów. W powstanie publikacji zaangażowali się eksperci z firm: Bluerank, Lubasz i Wspólnicy- Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., Marketizator, SPLIO, Trusted Shops, TradeTracker. Redaktorem głównym poradnika jest Katarzyna Jeznach.

Zakupy przez Internet robi już 55% internautów, a 68% regularnie odwiedza e-sklepy. Ten sposób kupowania jest wygodny i pozwala zaoszczędzić czas, jaki możemy przeznaczyć na przygotowanie domowej, świ?tecznej atmosfery, dlatego coraz więcej polskich konsumentów wybiera tę formę przedświ?tecznych zakupów. Co powinien zrobić każdy sklep internetowy, by przygotować się na ten czas i o czym powinien pamiętać, by spełnić oczekiwania konsumentów? Na te pytania odpowiadaj? eksperci e-Izby, którzy na co dzień doradzaj? największym sklepom internetowym:

- Przygotowuj?c sklep do okresu intensywnej sprzedaży przedświ?tecznej, sprzedawcy internetowi powinni zadbać o informacje zamieszczone na stronie sklepu. Pozwoli to zmniejszyć liczbę zapytań ze strony klientów. – tłumaczy Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops. - Dla wielu kupuj?cych, kluczowy jest termin realizacji zamówienia, który w tym okresie może być nieznacznie wydłużony. Dzięki zamieszczeniu informacji o realnym czasie oczekiwania na zamówienie, przedsiębiorca uniknie wielu zapytań na ten temat. Warto również przejrzeć opisy produktów i ewentualnie już teraz uzupełnić brakuj?ce informacje. Przedsiębiorcy nie powinni również zapominać o elementach buduj?cych zaufanie. Znak jakości, pozytywne opinie o sklepie, czy gwarancja zwrotu pieniędzy, to tylko niektóre rozwi?zania, które skutecznie niweluj? w?tpliwości kupuj?cych online. Odpowiednio wcześniej należy również zapoznać się z najnowszymi trendami, aby móc zaoferować konsumentom produkty, które s? aktualnie na topie. – dodaje A. Rak.

- Każdy sklep powinien planować swoje kampanie reklamowe z wyprzedzeniem. Jeśli chce się przebić przez chaos komunikacyjny w okresie przedświ?tecznym, musi rozs?dnie przemyśleć każdy szczegół. Nie należy zapominać o detalach takich jak przekaz, możliwości korzystania z różnego rodzaju platform reklamowych, jak również o opcji rozliczania się w modelach efektywnościowych. – wyjaśnia Alexandra Wesołowska, Performance Specialist w TradeTracker Poland. - Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przygotować swój sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed nadchodz?cymi świętami, zapraszamy do naszego poradnika. – dodaje A. Wesołowska.

Według Zbigniewa Nowickiego, Managing Directora w Bluerank, reklama w kanale mobile to dziś obowi?zkowa pozycja w świ?tecznym budżecie każdego e-sklepu - Co roku, czas Gwiazdki to żniwa zakupowe dla sprzedaj?cych w sieci. Od niedawna coraz chętniej kupujemy również za pomoc? urz?dzeń mobilnych, dzięki którym dokonujemy już 10% wszystkich transakcji w Polsce. Smartfony wykorzystujemy zamawiaj?c produkty on-line, na przykład, kiedy zainteresuje nas reklama ogl?dana w czasie czekania w przedświ?tecznym korku. Natomiast ogl?daj?c, testuj?c i dotykaj?c produkty w galeriach handlowych, zwykle poszukujemy alternatywnych (najczęściej tańszych) ofert w Internecie. Jest to ważne z punktu widzenia marketerów, którzy planuj? świ?teczny marketing i wydatki z nim zwi?zane.

Z kolei Michał Wojciechowicz, Account Director w SPLIO, zwraca uwagę na inny aspekt działania e-sklepów - Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania sprzedaży jest ł?czenie dwóch kanałów komunikacji – e-mail i SMS – oraz tworzenie scenariuszy kampanii crossowych. Wykorzystywanie wszelkich danych o naszych klientach, zarówno w targetowaniu, jak i w treściach wiadomości, oraz dopasowanie przekazu do oczekiwań konsumentów sprawi, że chętnie będ? dokonywać zakupów. Takie działania przełoż? się na zadowolenie klienta, któremu podsuniemy propozycje prezentów, a także na satysfakcjonuj?ce rezultaty świ?tecznych kampanii.

- Sezon świ?teczny jest często okresem, w ramach którego sklepy doświadczaj? największych wyzwań – logistycznych, marketingowych, sprzedażowych. Dlatego proponujemy już dziś wdrażać rozwi?zania, które pozwol? zwiększać sprzedaż nie tyko w okresie największego zainteresowania kupuj?cych, ale również w pozostałych miesi?cach. W powyższej sytuacji bardzo dobrze sprawdzi się performance marketing – czyli zachęcanie w czasie rzeczywistym osób odwiedzaj?cych stronę sklepu, do artykułów, które mog? ich interesować. Właściwe dobranie segmentu klientów i działań marketingowych jest kluczem do trwałego zwiększania wyników sprzedażowych. – wyjaśnia Piotr Oracz, Dyrektor ds. Ecommerce, Marketizator.

Witold Chomiczewski, Radca prawny i Wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelarii Radców Prawnych, wskazuje m.in. na możliwe błędy w cenach, występuj?cych na stronie internetowej sklepu. - Problemem s? również nieaktualne stany magazynowe, gdy okazuje się, że zakupionego towaru już nie ma w magazynie. Przedświ?teczny peak zakupowy pogłębia te problemy. Jak się przed nimi chronić? Czy odpowiednio napisany regulamin może pomóc?

Więcej w Poradniku "e-Commerce Polska: jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?”

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin