Aktualności firm stowarzyszonych • Partnerzy
Podejmij wyzwanie i zostań bohaterem grywalizacji
<p style="text-align: justify;">Do 30 października trwa konkurs na najciekawsze pomysły na grywalizację, która zaangażuje ludzi w rozwiązanie lokalnych problemów. Do wygrania są warsztaty z ekspertami – autorami poradnika „Grywalizacja. Zrób to sam!”. Koncepcje można zgłaszać na stronie <a href="http://www.grywalizujemy.pl/">www.grywalizujemy.pl</a></p>
>
Jak zmienić szkodliwe nawyki, zachęcić ludzi do działania i rozwi?zać lokalny problem społeczny, wykorzystuj?c mechanikę gry i elementy zabawy? Na to pytanie odpowiada poradnik „Grywalizacja. Zrób to sam!”, który zawiera instrukcję tworzenia grywalizacji oraz przykłady jej wdrożeń z wielu krajów i różnych branż. Ksi?żkę wydały Fundacja Orange, Fundacja Highlight/Inaczej i firma Laboratorium EE, aby promować zastosowanie nowatorskich metod wpływania na zmianę społeczn?. Autorzy zapraszaj? także do konkursu.
Czym jest grywalizacja?
To zastosowanie w działaniach mechaniki gier, która zachęca użytkowników do realizacji różnych zadań. Umiejętnie przygotowana może być nie tylko narzędziem motywacji, ale także sprawiać, że jej uczestnicy będ? dobrze się bawić i z entuzjazmem wykonywać czynności, które do tej pory nie były pasjonuj?ce. Metoda ta opiera się na systemie punktów i nagród przyznawanych za podjęcie wyzwania oraz wci?gaj?cej fabule, dzięki której każdy może poczuć się bohaterem z misj? do spełnienia. Grywalizacja zachęca ludzi na przykład do segregowania śmieci, regularnych ćwiczeń, leczenia objawów depresji, czytania ksi?żek i zmiany szkodliwych nawyków. W Polsce pierwsze wdrożenie tej metody w projekcie społecznym na szerok? skalę odbyło się w programie Pracownie Orange w małych miejscowościach.
Więcej niż publikacja
Poradnik „Grywalizacja. Zrób to sam!” można pobrać za darmo na stronie www.grywalizujemy.pl. Składa się on z części teoretycznej i praktycznej – w której czytelnik może stworzyć swoj? koncepcję grywalizacji. Całość wzbogacona jest przykładami z całego świata, a ćwiczenia zostały przetestowane, dzięki czemu autorzy maj? pewność, że oddaj? w ręce czytelników sprawdzony zestaw wskazówek.
Wydaniu ksi?żki towarzyszy konkurs. Do 30 października 2014 na stronie www.grywalizujemy.pl można przedstawić wstępny pomysł na grywalizację społeczn?. Twórcy najciekawszych propozycji zostan? zaproszeni na warsztaty z ekspertami, którzy pomog? wdrożyć mechanizm. W konkursie liczy się oryginalność pomysłu, jasne zdefiniowanie potrzeby społecznej oraz prawdopodobieństwo, że zastosowanie grywalizacji przyniesie poż?dany efekt.
- „Zależało nam, aby czytelnik poradnika nie był tylko jego biernym odbiorc?, ale mógł od razu przekuć wiedzę teoretyczn? w działania. Dlatego swoje pomysły można zgłosić w konkursie i zrobić pierwszy ważny krok we wdrożeniu grywalizacji. Mamy nadzieję, że ich autorzy i wszyscy czytelnicy doł?cz? do grona grywalizatorów” – mówi Jacek Siadkowski z Fundacji Highlight/Inaczej, autor tekstu poradnika.
Film pokazuj?cy przykłady zastosowania grywalizacji zobaczyć można na: http://youtu.be/ZuFqRtsnPW8
Tekst i koncepcja poradnika: Jacek Siadkowski - pasjonuje się wdrażaniem nowych technologii do projektów społecznych, doświadczenie zawodowe zdobywał w Laboratorium EE, a dziś prowadzi Fundację Highlight/Inaczej. Współautor grywalizacji w programie Pracownie Orange i autor tekstu publikacji „Grywalizacja. Zrób to sam”.
Uwagi i doradztwo: Karolina Kanar-Kossobudzka (Fundacja Orange), Antonina Bojanowska (Fundacja Orange), Bartosz Stodulski (Laboratorium EE), Lena Głowacka (Laboratorium EE)
Wydanie: Fundacja Orange, Fundacja Highlight/Inaczej, Laboratorium EE
Dodatkowych informacji udzielaj?:
Antonina Bojanowska Martyna Obarska
Fundacja Orange Laboratorium EE
tel. (+48) 22 527 40 24 tel. (+48) 604 076 272
kom. (+48) 509 84 86 82 E-mail: martyna.obarska(@)laboratorium.ee
E- mail: antonina.bojanowska(@)orange.com
Fundacja Orange prowadzi autorskie programy i wspiera wartościowe działania innych organizacji na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy zachęca młodych do zdobywania wiedzy, udziału w kulturze, budowania społeczności przy wykorzystaniu Internetu i nowych technologii. We wszystkie jej inicjatywy angażuj? się wolontariusze Orange. Fundacja została stworzona w 2005 roku przez Orange Polska S.A. www.fundacja.orange.pl www.facebook.com/FundacjaOrange
Fundacja Highlight/Inaczej powstała z misj? popularyzacji, wdrażania i badania narzędzia, jakim jest grywalizacja, przy rozwi?zywaniu problemów społecznych. Jej założyciele wspólnie z Laboratorium EE s? współautorami koncepcji grywalizacji Pracowni Orange, a od pocz?tku 2013 roku zajmuj? się jej administracj?. Ucz?, jak wdrażać grywalizację, tworzyć zbalansowane koncepcje i znajdować uzasadnienie dla jej użycia w różnych kontekstach. czesc(@)highlight.pl
Laboratorium EE to społecznie zaangażowana firma technologiczna. Jej misj? jest projektowanie wysokiej jakości produktów informatycznych, nowoczesnych usług publicznych oraz rozwi?zań edukacyjnych. Interdyscyplinarny zespół projektuje, programuje i wspiera swoimi działaniami edukację cyfrow? wśród dzieci i młodzieży oraz prowadzi szkolenia z wykorzystania nowych technologii dla przedstawicieli trzeciego sektora. W trakcie trzech lat działalności firma zrealizowała ponad 150 projektów we współpracy z organizacjami pozarz?dowymi, instytucjami publicznymi i prywatnymi klientami. www.laboratorium.ee