Aktualności firm stowarzyszonych
Nowe karty win w hotelach Mercure, Novotel i ibis
<p style="text-align: justify;">12 lipca w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto odbyło się Wine Selection 2018 – wyjątkowe spotkanie degustacyjne win z całego świata. Grupa Hotelowa Orbis i jej partner strategiczny AccorHotels wraz z licznie przybyłymi gośćmi wybrali wina dla trzech sieci hoteli: Mercure, Novotel oraz ibis.</p>
>
Gości powitała Dyrektor hotelu Sylwia Gadomska, a w świat sommelierski wtajemniczył ich Adam Uradziński, Manager Restauracji Winestone w Mercure Gdańsk Stare Miasto. Uczestnicy degustacji zasiedli przy 10-osobowych stołach, nad którymi pieczę sprawował sommelier z restauracji Winestone, z certyfikatem I lub II stopnia WSET (Wine Spirit Education Trust). Do każdego stołu zostały przydzielone losowo wina do testowania, które serwowano kolejno szczepami. Trunki podzielone były na 4 kategorie: lekkie, owocowe, wyważone i pełne oraz według klasyfikacji koloru na: białe, różowe, czerwone. Przy każdym stole goście mieli okazję spróbować około 35 win na zasadach ślepego testu.
W temat pasji jedzenia wprowadził gości Paweł Anders, Winestone Project Director. Degustacji win towarzyszyły wyśmienite potrawy od lokalnych dostawców, m.in. wybór serów regionalnych z serowarni Bury Miś oraz wędzone ryby bałtyckie prosto od rybaków.
– Należy podkreślić dwa aspekty degustacji w hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto. Jej transparentność i regionalny charakter. Wszystkie wina zostały pomieszane a etykiety butelek zakryte. Goście przeprowadzali degustację na zasadach tzw. ślepego testu smaku (blind taste test). Lokalna społeczność nas nie zawiodła i przybyła licznie. W czasie spotkania wytypowaliśmy 25 win dla restauracji Winestone, 6 dla sieci Novotel, oraz 4 wina dla rodziny ibis. – mówi Paweł Anders, Winestone Project Director.
Podczas Wine Selection 2018 degustowano około 300 win z całego świata. Wybrano wina do kart do restauracji: Winestone (Mercure), NOVO Square (Novotel) oraz i-Burger (ibis family). Karty win będ? obowi?zywać od 1 października 2018 r. przez kolejny rok, czyli aż do kolejnego eventu Wine Selection, który za rok odbędzie się w Warszawie.
Spotkanie odbyło się w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto, w którym mieści się restauracja Winestone. Koncept Winestone jest nowatorskim pomysłem restauracyjnym opracowanym przez Orbis w hotelach w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Już 16 takich lokali działa w hotelach Mercure i Novotel w tej części Europy. Koncepcja Winestone oparta jest na dwóch elementach: kolekcji win (wine), wyselekcjonowanych na podstawie wiedzy i doświadczenia sommelierów oraz dań podawanych na „les planches” – kamiennych deskach (stone) rodem z francuskich restauracji.
***
O Mercure
Marka Mercure wzbogaca ofertę AccorHotels o hotele, z których każdy jest inny i zakorzeniony w lokalnym środowisku.
Mercure jest jedyn? mark? hoteli klasy średniej, która ł?czy siłę międzynarodowej sieci z gwarancj? standardów jakości oraz dobrych doświadczeń z pobytu w hotelach, które s? integraln? części? lokalnych środowisk. Hotele Mercure s? zarz?dzane przez hotelarzy, którzy na całym świecie s? otwarci na potrzeby każdego gościa - podróżuj?cego w celach biznesowych czy turystycznych. Marka Mercure posiada ponad 730 hoteli w 56 krajach, które s? położone z centrach miast, nad morzem i w górach. www.mercure.com
Grupa Hotelowa Orbis:
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferuj?ca 20 000 pokoi w 127 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiod?cy na świecie operator hotelowy.
O ACCORHOTELS
AccorHotels jest światowym liderem w branży travel&lifestyle, oferuj?cym wyj?tkowe przeżycia w ponad 4000 hoteli a także 2500 domów na wynajem, na całym świecie. Czerpie podwójne doświadczenie - jako inwestor i operator hotelowy poprzez działy HotelInvest i HotelServices w 95 krajach. Na jego portfolio składaj? się uznane na świecie marki luksusowe, takie jak: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel, jak również popularne hotele klasy średniej: Novotel, Mercure, Mama Shelter i Adagio. Ponadto, zawiera w sobie także hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget i marki regionalne: Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.
Dzięki zróżnicowanej klasie hoteli i bogatej historii, sięgaj?cej blisko pięciu dekad, AccorHotels, wraz ze swym zespołem ponad 240 000 kobiet i mężczyzn wypełnia misję, polegaj?c? na tym, by każdy czuł się w jego progach mile widziany, zgodnie z hasłem „Feel Welcome”. Goście maj? dostęp do jednego z najlepszych programów lojalnościowych na świecie – Le Club AccorHotels. AccorHotels jest bardzo zaangażowany w życie lokalnych społeczności i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz równouprawnienia poprzez PLANET 21, kompleksowy program, który skupia pracowników, gości oraz partnerów.
Akcje Accor SA s? notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).
Więcej informacji oraz możliwość rezerwacji pobytów dostępne s? na stronach: accorhotels-group.com lub accorhotels.com.