Aktualności firm stowarzyszonych

Model Renault ZOE dostępny w systemie wspólnego użytkowania w Palermo

<p style="text-align: justify;">W Palermo uruchomiono największy na południu Włoch publiczny system wspólnego użytkowania pojazdów elektrycznych. 24 ZOE – w 100% elektryczne miejskie pojazdy marki Renault – dostępne w systemie wspólnego użytkowania w stolicy Sycylii. Usługa oferowana przez miasto Palermo we współpracy z firmami Amat, Renault oraz Enel.</p>

>

USŁUGA WSPÓŁUŻYTKOWANIA POJAZDÓW OFEROWANA PRZEZ MIASTO PALERMO

System wspólnego użytkowania pojazdów elektrycznych w Palermo to część projektu DEMETRA, zainicjowanego przez Amat. Projekt ten ma na celu zmniejszenie ruchu kołowego w centrum miasta za spraw? platformy wspólnego i zintegrowanego użytkowania pojazdów. Usługę uruchomiono w październiku.   W wydarzeniu wzi?ł udział burmistrz miasta, Leoluca Orlando. W ramach współpracy partnerskiej firma Enel zainstalowała w strategicznych punktach miasta 16 stacji ładowania o mocy 22  kW.Wybór pojazdu elektrycznego pozwala również chronić bogactwo artystyczne i kulturowe arabsko-normańskiego miasta, jakim jest Palermo, które w lipcu 2015  r. zostało wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

ZOE – IDEALNY POJAZD ELEKTRYCZNY DO WSPÓLNEGO UŻYTKOWANIA

24 pojazdy Renault ZOE zostały udostępnione na 5 parkingach w mieście: Piazza Massimo, Piazzale Ungheria, Via Malta, Piazza Ignazio Florio oraz Viale della Libert? . Do końca 2015 r. usług? zostan? objęte również 3  dodatkowe parkingi. ZOE stanowi symbol innowacji technologicznej marki Renault – podczas projektowania pojazdu zgłoszono ponad 60 patentów. To w 100% elektryczny, kompaktowy sedan, idealny do codziennego użytku. Spośród 30  000 użytkowników Renault ZOE na całym świecie 98% jest zadowolonych z samochodu. Model Renault ZOE wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 65  kW, zasięg samochodu w homologowanym cyklu NEDC wynosi 210  km (dla silnika Q210) lub 240  km (dla silnika R240); rzeczywisty zasięg wynosi więc pomiędzy 100 a 190  km zależnie od warunków eksploatacji i stylu jazdy. Stacje zainstalowane w Palermo umożliwiaj? naładowanie Renault ZOE w 1 godzinę (80% akumulatora). Na potrzeby kompatybilności z miejskim systemem wspólnego użytkowania sycylijskie modele ZOE zostały wyposażone w technologię odczytu kart chipowych używanych do rezerwacji pojazdu. Inne systemy wspólnego użytkowania pojazdów, takie jak Comos w Malezji, E-car Club w Wielkiej Brytanii czy LetsGo w Danii, również korzystaj? z Renault ZOE, co świadczy o kompatybilności pojazdów elektrycznych z  takimi systemami.

POJAZD ELEKTRYCZNY: ROZWIĄZANIE DLA KLIMATU

Grupa Renault, pionier na rynku pojazdów w 100% elektrycznych, dostępnych masowo, jest jedynym producentem oferuj?cym ich pełn? gamę. Dla Renault pojazd elektryczny stanowi skuteczne rozwi?zanie w  walce z globalnym ociepleniem.  Pojazd elektryczny pracuje bez spalania paliw kopalnych, a więc nie emituje CO2 podczas jazdy1. Na przykład pojazdy elektryczne sprzedawane przez Renault pozwoliły unikn?ć emisji 115  000  ton CO2 do atmosfery, co przekłada się na 230  450  baryłek ropy (roczna średnia2). Alians Renault-Nissan jest oficjalnym partnerem COP21, ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu. Flota 200 samochodów elektrycznych Aliansu, w tym 100 pojazdów Renault ZOE, zapewni transport delegatów w Paris-Le Bourget między 30 listopada a 11 grudnia 2015 r.

1/ Dotyczy zarówno braku emisji CO2, jak i braku zanieczyszczeń atmosferycznych w czasie jazdy zgodnie z  cyklem homologacji NEDC, z wył?czeniem części eksploatacyjnych.

2/ Dane obliczone na podstawie wartości podanych przez organizację Comité Professionnel du pétrole, porównanie z pojazdem o równoważnej klasie.

WIĘCEJ INFORMACJI:

Maya VAUTIER
Rzecznik prasowy (Środowisko, Zrównoważony rozwój)
(+33) 1 76 84 21 43 / Telefon komórkowy (+33) 6 14 38 05 08
maya.vautier(@)renault.com

Dział Prasowy Renault
Tel.: (+33) 1 76 84 63 36
renault.media(@)renault.com

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zmiana trybu pracy CCIFP