Aktualności firm stowarzyszonych

Moda w hotelu, czyli niepowtarzalne uniformy w Mercure Kraków Stare Miasto

<p style="text-align: justify;" align="justify"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><span><strong>W Mercure Kraków Stare Miasto stroje pracowników zwracają uwagę każdego gościa. To nie tylko standardowy, elegancki ubiór pracownika czterogwiazdkowego hotelu, ale wyjątkowo przemyślana kompozycja różnych elementów, gdzie znakiem szczególnym jest regionalny motyw ludowy. Ubrania powstały na bazie projektu Anny Pirowskiej. Praca młodej artystki zwyciężyła w konkursie ogłoszonym przez hotel w krakowskiej Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru (SAPU) kilka miesięcy przed otwarciem obiektu w październiku 2016 roku. </strong></span></span></p>

>

W harmonii z ludźmi i miejscami

To motto marki Mercure. W krakowskim hotelu nie tylko wystrój lobby jest odniesieniem do tego przesłania – tu również zwraca uwagę motyw obecny w detalach strojów zespołu pracowników hotelu. Taki design uniformów ma swój „storytelling”: Zorganizowaliśmy konkurs dla studentów i adeptów projektowania ubiorów. Pracowaliśmy z lokalnymi projektantami, zwi?zanymi z krakowsk? szkoł?. Zależy nam, żeby wspierać prawdziwie utalentowanych ludzi z regionu. Natomiast ludowy motyw w strojach uznaliśmy za strzał w dziesi?tkę - najlepsze z możliwych odniesienie do tutejszej tradycji. Chc?c uczynić z tego detalu znak rozpoznawczy naszego hotelu, zastrzegliśmy tę kompozycję – mówi Sabina Bartyzel, dyrektor hotelu Mercure Kraków Stare Miasto.  

We współpracy z młodymi talentami

Koncepcja nowej linii hotelowych „mundurków” została wybrana spośród 60 prac nadesłanych na konkurs przez studentów i absolwentów SAPU. Projekt Anny Pirowskiej stał się podstaw? do dalszych prac. Dla każdej grupy pracowników zostały zaprojektowane wygodne i nowoczesne zestawy, których wyróżnikiem s? detale z regionalnym, bardzo kolorowym akcentem. To zestawienie elementów zaczerpniętych z folkloru regionu – motyw ptaka i kompozycji kwiatowej.

Udział w pracach nad uniformami mieli również pracownicy hotelu – dzięki ich sugestiom stroje s? przede wszystkim wygodne, nie ograniczaj? w wykonywaniu codziennych obowi?zków.  

Od ogółu do szczegółu

Jak przystało na hotel sieciowy, także i tutaj stosowane s? standardy w strojach pracowników, którzy maj? kontakt z gościem. Każda grupa – obsługa recepcyjna, pracownicy restauracji czy służba pięter, ma przypisane zestawy. W Mercure Kraków Stare Miasto pracownicy recepcji, zarówno kobiety jak mężczyźni, występuj? w eleganckich białych koszulach z kołnierzykiem lub stójk?. Kobiety mog? wybrać sukienkę lub spódnicę, a także spodnie. Również marynarka należy do bazy tego stroju. Te części ubrania występuj? w kolorze granatowym. Strój nabrał teraz wyj?tkowego charakteru dzięki detalom, w których wykorzystano zastrzeżony motyw ludowy. Ten print występuje na szelkach do męskich spodni, na apaszkach dla kobiet, na muszkach, mankietach i listwach koszul, zarówno męskich jak i damskich. Ludowy motyw zastosowano również w strojach zespołu obsługi pięter – tutaj charakterystyczne zdobienie występuje w lamówkach bluz uniformu.  

W tygodniu czy w weekend zawsze kolorowo

Na uwagę zasługuje strój obsługi kelnerskiej w restauracji Winestone. Zależy on od dnia tygodnia – inny przypisany jest dniom powszednim, a inny weekendom. Wszyscy pracownicy chodz? w trampkach i dżinsach. Góra ubioru jest inna: kobiety nosz? koszule w różow? kratę, a mężczyźni w zielon?. W weekendy kelnerki i kelnerzy zamieniaj? koszulę na koszulkę polo, również w odcieniach różu i zieleni.  

***

O Mercure

Marka Mercure wzbogaca ofertę AccorHotels o hotele, z których każdy jest inny i zakorzeniony w lokalnym środowisku.  

Mercure jest jedyn? mark? hoteli klasy średniej, która ł?czy siłę międzynarodowej sieci z gwarancj? standardów jakości oraz dobrych doświadczeń z pobytu w hotelach, które s? integraln? części? lokalnych środowisk. Hotele Mercure s? zarz?dzane przez hotelarzy, którzy na całym świecie s? otwarci na potrzeby każdego gościa - podróżuj?cego w celach biznesowych czy turystycznych. Marka Mercure posiada ponad 730 hoteli w 56 krajach, które s? położone z centrach miast, nad morzem i w górach. www.mercure.com  

Grupa Hotelowa Orbis:  

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferuj?ca 20 000 pokoi w  116 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i  Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne1-gwiazdkowe.  

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiod?cy na świecie operator hotelowy.  

O ACCORHOTELS

AccorHotels jest światowym liderem w branży travel&lifestyle, oferuj?cym wyj?tkowe przeżycia w ponad 4000 hoteli a także 2500 domów na wynajem, na całym świecie. Czerpie podwójne doświadczenie - jako inwestor i operator hotelowy poprzez działy HotelInvest i HotelServices w 95 krajach. Na jego portfolio składaj? się uznane na świecie marki luksusowe, takie jak: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel, jak również popularne hotele klasy średniej: Novotel, Mercure, Mama Shelter i Adagio. Ponadto, zawiera w sobie także hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget i marki regionalne: Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.

Dzięki zróżnicowanej klasie hoteli i bogatej historii, sięgaj?cej blisko pięciu dekad, AccorHotels, wraz ze swym zespołem ponad 240  000 kobiet i mężczyzn wypełnia misję, polegaj?c? na tym, by każdy czuł się w jego progach mile widziany, zgodnie z hasłem „Feel Welcome”. Goście maj? dostęp do jednego z najlepszych programów lojalnościowych na świecie – Le Club AccorHotels. AccorHotels jest bardzo zaangażowany w życie lokalnych społeczności i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz równouprawnienia poprzez PLANET 21, kompleksowy program, który skupia pracowników, gości oraz partnerów.

Akcje Accor SA s? notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).  

Więcej informacji oraz możliwość rezerwacji pobytów dostępne s? na stronach: accorhotels-group.com lub accorhotels.com.  

Zostań fanem i śledź nas na Twitter i Facebook.  

Kontakt:  

Grupa Hotelowa Orbis
Agnieszka Kalinowska – Brand PR, Events Manager GH Orbis
tel. (+48) 22 829 35 48
e-mail: agnieszka.kalinowska@accor.com  

Agencja PR: Public Dialog
Iwona Pietrzak
tel. (+48 22) 100 68 12
tel. kom. (+48) 535 600 775
e-mail: i.pietrzak@publicdialog.pl  

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin