Analizy i badania

Mężczyzna w świecie kosmetyków

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>Półka męskich kosmetyków bez wątpienia coraz bardziej się rozrasta. Tradycyjny model mężczyzny, który korzysta tylko z podstawowych kosmetyków traci na swojej popularności. Panowie wykazują coraz większe zainteresowanie produktami drogeryjnymi. </strong></span></p>

>

Rozwój kategorii

Zauważyć możemy rozbudowywanie konkretnych segmentów męskich kosmetyków. Na znaczeniu zyskuj? dezodoranty, żele pod prysznic, szampony i kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Warto jednak zauważyć, że ilościowo spada sprzedaż maszynek i kosmetyków do golenia oraz kosmetyków po goleniu, mimo że producenci proponuj? coraz bardziej wymyślne rozwi?zania. – Moda na brody robi swoje. Zwłaszcza widać to wśród klientów – mieszkańców Warszawy. Warto się nimi zainteresować, bo ci mężczyźni chodz? do salonów pielęgnacji brody i używaj? specjalistycznych produktów – komentuje Magdalena Piwkowska, senior client consultant w Nielsenie.

Czy sukces leży w stereotypach?

Komunikacja marketingowa skierowana do mężczyzn w dalszym stopniu oparta jest na stereotypach płciowych, ale spostrzec możemy jej transformację. Kosmetyki określane, jako „multifunkcjonalne” oraz „skierowane specjalnie dla mężczyzn” ci?gle ciesz? się duż? popularności? pośród męskich shopperów, ale – dostrzegamy powiew świeżości w reklamach skierowanych do mężczyzn. Coraz częściej możemy zobaczyć komunikat reklamowy, w którym to mężczyzna robi pranie, bawi się z dziećmi, płacze, albo pokazuje swoje niedoskonałe nagie ciało – cieszy nas to, ponieważ taka komunikacja jest bardziej naturalna, ludzka i prawdziwa – dodaje Piwkowska.

Ewolucja męskiej półki

W polskich drogeriach odbywa się prawdziwa rewolucja kosmetyczna. Panowie mog? już wybierać spośród: maseczek do twarzy, skarpetek złuszczaj?cych pięty, pomadek do ust, balsamów wyszczuplaj?cych, kremów przeciwzmarszczkowych. Produkty te charakteryzuj? się specjalnym designem – tak, aby łatwo było je odnaleźć na drogeryjnej półce.

Co dalej?

Więcej na temat... Marki zdaj? sobie z ukrytego potencjału finansowego w sektorze kosmetyków męskich, który pozostaje prawie w ogóle niewykorzystany. Na zachodzie powstaj? już niszowe marki kosmetyków kolorowych skierowanych do mężczyzn, którzy póki co w sklepach internetowych znajd?: krem BB dostosowany do kolorytu „męskiej” twarzy, korektor wyrównuj?cy niedoskonałości, tusz do rzęs, eyeliner, podkład do twarzy czy cienie do brody. A już teraz największe firmy kosmetyczne jak Coty i L’Oreal w promowanie swoich standardowych kosmetyków do makijażu angażuj? męskich influencerów. Natomiast Vismay Sharma, L’Oreal UK Managing Director twierdzi, że męskie szafy z makijażem na tamtejszym rynku to kwestia 5-7 lat.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin