Aktualności firm stowarzyszonych

Mercure Kraków Stare Miasto. Odsłona II

<p style="text-align: justify;" align="center"><span style="color: #000000;"><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>Czy wiesz, że....<br /></strong></span></span><span style="color: #000000;">…</span><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>hotel powstał w ciągu dwóch lat od momentu zatwierdzenia projektu?<br /></strong></span><span style="color: #000000;">…</span><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>autorem bryły jest krakowska pracownia architektoniczna ABP (Architektoniczne Biuro Projektowe)?<br /></strong></span><span style="color: #000000;">…</span><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>autorem wnętrz jest Kaczmarek Studio?<br /></strong></span><span style="color: #000000;">…</span><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>przy budowie wykorzystano najnowsze ekologiczne rozwiązania?<br /></strong></span><span style="color: #000000;">…</span><span style="font-family: 'Trebuchet MS', sans-serif;"><strong>w wystroju wnętrz zastosowano technologie cyfrowe?</strong></span></p>

>

Mercure Kraków Stare miasto jest najlepszym przykładem na to, że poł?czenie inspiracji histori? i dawn? sztuk? z najnowocześniejszymi rozwi?zaniami w dziedzinie budownictwa i projektowania wnętrz może przynieść spektakularny rezultat.  

Lokalizacja i przyjazne podejście do środowiska

Z punktu widzenia gości bardzo  istotne  jest położenie hotelu 250 m od dworca kolejowego Kraków Główny i tym samym niedaleko od Rynku Starego Miasta, a dystans z lotniska to 17 km. W bliskiej  odległości  znajduj? się również linie tramwajowe i autobusowe. Ważnym aspektem tej inwestycji jest to, że powstała zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” i jest tym samym drugim obiektem w portfolio marek AccorHotels w Polsce posiadaj?cym certyfikat Breeam – pierwszym był ibis Gdańsk Stare Miasto oddany do użytku 22 sierpnia br. – Nie wyobrażamy sobie, aby w naszej najnowszej inwestycji nie zostały wykorzystane najnowocześniejsze rozwi?zania proekologiczne. Szczególnie jest to ważne w mieście, w którym nie ma już miejsca na inwestycję negatywnie wpływaj?c? na środowisko. Jesteśmy dumni z tego, że w Krakowie, odwiedzanym rocznie przez ponad 10 milionów turystów, znajduje się obiekt, który jest nie tylko piękny, ale też powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - mówi Sabina Bartyzel, Dyrektor Generalna Mercure Kraków Stare Miasto i Dyrektor Regionu Polski Południowej dla marek Midscale Grupy Hotelowej Orbis.  

Nowe technologie i niepowtarzalny design

Nowoczesne  rozwi?zania  budowlane, które zastosowano w tworzeniu tego obiektu, zasługuj? na uwagę, ale niebagateln? rolę odegrały również technologie cyfrowe zastosowane w kreowaniu wnętrz. W hotelach marki Mercure znajduj? się tzw.”ściany marki” czyli Brand Wall. W tym elemencie wystroju jest zawarta kwintesencja historii, która kryje się za designem hotelu. W Mercure Kraków Stare Miasto to głowy wawelskie – nie można wyobrazić sobie symbolu bardziej nawi?zuj?cego do Krakowa Jagiellonów. Ściana mierzy 4 metry wysokości, a w kasetonach, jak na wawelskim suficie, umieszczono jedenaście głów krakowskich mieszczan, zeskanowanych z oryginałów, do  wykonania  których wykorzystano termoplastyczny poliester i technologię druku 3D.

Fotele w lobby s? współczesn? interpretacj? królewskiego tronu. To najnowsze wzory włoskiej marki Mooi, angielskiego designera Toma Dixona czy skandynawskich twórców marki Norr11 i Gubi. Nad recepcj? wisz? złote lampy ledowe, których design jest nawi?zaniem do koron królewskich. Wszystkie te elementy składaj? się na wyj?tkowo luksusowe wnętrze, które usatysfakcjonuje gościa z najbardziej wyrafinowanym gustem. Na uwagę zasługuj? również wzory na elementach stroju obsługi hotelowej – wykorzystano tu regionalny motyw ludowy, który jednocześnie stał się jednym ze znaków szczególnych miejsca i jest zastrzeżony tylko dla tego obiektu. Powtarza się on również na kubkach hotelowych, z których goście korzystaj? podczas śniadań oraz w swoich pokojach.

Jednak największ? atrakcj? przestrzeni wspólnej jest  portret  Barbary Radziwiłłówny. Po podejściu do niego okazuje się być ekranem multimedialnym. Co 20 minut obraz ożywa i królowa rozpoczyna spacer po Krakowie. Na koniec tej wędrówki wraca do hotelu i zajmuje swoje miejsce w ramach obrazu. Animacja jest zrealizowana w technologii 3D. Kolejn? atrakcj?, zwi?zan? z tym obrazem multimedialnym, jest możliwość zrobienia sobie selfie z królow?. Do wyboru jest aż osiem kompozycji dla dzieci i  dorosłych, które można ustawić na obrazie–ekranie za pomoc? stoj?cego obok tabletu. Na zrobienie zdjęcia jest 30 sekund. Takie selfie to jednocześnie kartka z pozdrowieniami z Krakowa.  

Dla turystów, dla biznesu

W hotelu znajduje się 198 pokoi, w tym Twin, Standard, Privilege, 3 pokoje dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz 4 apartamenty Junior Suite i jeden Executive Suite. Niektóre z nich maj? tarasy, które wyposażone s? w wygodne lekkie meble. Z niektórych pokoi oraz strefy fitness goście maj? widok na zaskakuj?cy mural. Artyści w żartobliwy sposób nawi?zali do budynku hotelu, jego inspiracji historycznych i samego Krakowa – z jednego okna wychyla się smok.

Wszystkie pokoje, jak i cała przestrzeń hotelowa, s? wolne od dymu. Osoby podróżuj?ce z małym dzieckiem mog? zamówić do pokoju łóżeczko. Każdy gość ma zapewnion? całodobow? opiekę. Znawcy dobrej kuchni doceni? menu restauracji Winestone, która w krakowskim Mercure jest najnowsz? odsłon? tego konceptu. Wyróżnia się tu duży stół z egzotycznego drewna, przy którym może usi?ść większa grupa osób.

Dla tych, którzy chc? hotelu poświęcić czas również na pracę, przygotowano specjaln? przestrzeń ReadyToWork, w której można skorzystać z komputera stacjonarnego i drukarki. W całym obiekcie dostępne jest Wi-Fi, goście maj? do dyspozycji parking oraz strefę fitness.

Mercure Kraków Stare Miasto to również atrakcyjne miejsce dla organizatorów wydarzeń i spotkań. Hotel dysponuje 5 salami konferencyjnymi o ł?cznej powierzchni 300m2 oraz tzw.boardroomem. W ramach oferty konferencyjnej jest również Business Centre wyposażone w nowoczesny sprzęt z dostępem do internetu. Urz?dzenia działaj? w systemie iOS i Android. We wszystkich salach znajduj? się specjalne panele dotykowe do zarz?dzania t? przestrzeni?.  

***

O Mercure

Marka Mercure wzbogaca ofertę AccorHotels o hotele, z których każdy jest inny i zakorzeniony w lokalnym środowisku.  

Mercure jest jedyn? mark? hoteli klasy średniej, która ł?czy siłę międzynarodowej sieci z gwarancj? standardów jakości oraz dobrych doświadczeń z pobytu w hotelach, które s? integraln? części? lokalnych środowisk. Hotele Mercure s? zarz?dzane przez hotelarzy, którzy na całym świecie s? otwarci na potrzeby każdego gościa - podróżuj?cego w celach biznesowych czy turystycznych. Marka Mercure posiada ponad 730 hoteli w 56 krajach, które s? położone z centrach miast, nad morzem i w górach. www.mercure.com  

Grupa Hotelowa Orbis:  

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferuj?ca 20 000 pokoi w   117 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i  Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne1-gwiazdkowe.  

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiod?cy na świecie operator hotelowy.

O ACCORHOTELS

AccorHotels jest światowym liderem w branży travel&lifestyle, oferuj?cym wyj?tkowe przeżycia w ponad 4000 hoteli a także 2500 domów na wynajem, na całym świecie. Czerpie podwójne doświadczenie - jako inwestor i operator hotelowy poprzez działy HotelInvest i HotelServices w 95 krajach. Na jego portfolio składaj? się uznane na świecie marki luksusowe, takie jak: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel, jak również popularne hotele klasy średniej: Novotel, Mercure, Mama Shelter i Adagio. Ponadto, zawiera w sobie także hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget i marki regionalne: Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.

Dzięki zróżnicowanej klasie hoteli i bogatej historii, sięgaj?cej blisko pięciu dekad, AccorHotels, wraz ze swym zespołem ponad 240  000 kobiet i mężczyzn wypełnia misję, polegaj?c? na tym, by każdy czuł się w jego progach mile widziany, zgodnie z hasłem „Feel Welcome”. Goście maj? dostęp do jednego z najlepszych programów lojalnościowych na świecie – Le Club AccorHotels. AccorHotels jest bardzo zaangażowany w życie lokalnych społeczności i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz równouprawnienia poprzez PLANET 21, kompleksowy program, który skupia pracowników, gości oraz partnerów.

Akcje Accor SA s? notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).  

Więcej informacji oraz możliwość rezerwacji pobytów dostępne s? na stronach: accorhotels-group.com lub accorhotels.com.  

Zostań fanem i śledź nas na Twitter i Facebook.  

Kontakt:  

Grupa Hotelowa Orbis
Agnieszka Kalinowska – Brand PR, Events Manager GH Orbis
tel. (+48) 22 829 35 48
e-mail: agnieszka.kalinowska@accor.com  

Agencja PR: Public Dialog
Iwona Pietrzak
tel. (+48 22) 100 68 12
tel. kom. (+48) 535 600 775
e-mail: i.pietrzak@publicdialog.pl  

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zmiana trybu pracy CCIFP