Analizy i badania

Maciej Markowski: cyfrowa transformacja miejsca pracy

<p style="text-align: justify;">Transformacja cyfrowa coraz częściej staje się kluczową strategią rozwoju przedsiębiorstw. Przemianom ulegają nie tylko relacje z klientami czy usługi, ale też procesy wewnętrzne. Pozwala to na większą swobodę organizacyjną, lepszą decyzyjność i innowacyjność. Wiele firm stara się dołączyć do tego trendu, powołując m.in. dyrektorów ds. cyfrowych.</p>

>

Na rynku obserwujemy ponadto rosn?c? konkurencję o najlepszych pracowników. Coraz więcej organizacji stara się rozwin?ć w kierunku cyfrowym i zaczyna walczyć o najlepszych informatyków z takimi firmami jak Google czy Microsoft. Utalentowani specjaliści s? świadomi własnej pozycji i chętnie zmieniaj? sektory w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych możliwości zatrudnienia. Wybieraj? te firmy, których biura i kultura biznesowa odpowiadaj? ich oczekiwaniom. Dziś, aby mówić o cyfrowej organizacji, nie wystarczy wdrożenie nowoczesnych technologii, trzeba zmienić cały sposób myślenia o funkcjonowaniu firmy.

Firmy, które chc? zapewnić komfortow? przestrzeń pracy, uwzględniaj? preferencje pracowników. Tworz? przestrzenie wspieraj?ce współpracę wewn?trz firmy i efektywne wykonywanie zadań. Liczy się coś więcej niż tylko wydajna ilość metrów na pracownika. Trend ten dotyczy wszystkich branż, choć ma różne odcienie, w zależności od potrzeb organizacji i rynku. Co ważne zmiany te nie oznaczaj? dużo większych wydatków. Elastyczny model pracy sprawia, że organizacje cyfrowe s? zazwyczaj bardzo wydajne i nie kopiuj? typowo korporacyjnych rozwi?zań, takich jak przyznawanie gabinetów według hierarchii czy przypisanie do jednego biurka.

Kolejnym istotnym czynnikiem jest zapewnienie pracownikom atrakcyjnie zaaranżowanego biura w dobrej lokalizacji. Biuro powinno oferować możliwość wyboru metody, miejsca i czasu prac, d?żyć do stworzenia nietradycyjnych, ale dobrze poł?czonych ze sob? przestrzeni, wyposażonych w najnowsze technologie, które obsługuje się intuicyjnie. W centrum Londynu jest ponad 900 tys. mkw. powierzchni co-workingowej, widzimy że ten sam trend wkracza do polskich miast.

Ideę otwartości widać również w biurach tradycyjnych firm, gdzie tworzy się wewnętrzne przestrzenie co-workingowe. Zapraszanie start-upów i klientów do wcześniej niedostępnych ogólnie pomieszczeń biurowych wskazuje na zaangażowanie w promowanie współpracy. Ponadto kluczowe dla zwiększenia innowacyjności firmy stały się relacje z uczelniami i ośrodkami naukowymi. Formowanie się klastrów wiedzy pozwala zarówno korporacjom, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z otwartości i wymiany informacji.

Autor:

Maciej Markowski, Partner, Dyrektor Workplace Strategy na Europę Środkowo-Wschodni? w dziale Globalnej Obsługi Najemców, Cushman & Wakefield

***

O Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield jest wiod?c? na świecie firm? świadcz?c? usługi na rynku nieruchomości komercyjnych. Wspiera klientów w podejmowaniu decyzji wpływaj?cych na sposób, w jaki ludzie pracuj?, robi? zakupy i spędzaj? wolny czas. Dogłębna znajomość rynków lokalnych oraz globalna perspektywa naszych 43 tysięcy pracowników w ponad 60 krajach, a także wykorzystanie unikalnej platformy nowoczesnych rozwi?zań, pozwalaj? inwestorom na optymalizację wartości nieruchomości. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości komercyjnych na świecie. Jej przychody s? szacowane na 5 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należ? pośrednictwo w wynajmie powierzchni, kompleksowe zarz?dzanie nieruchomościami, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, zarz?dzanie obiektami (C&W Services), globalna obsługa najemców, zarz?dzanie inwestycjami i  aktywami (DTZ Investors) oraz usługi w zakresie realizacji projektów i inwestycji deweloperskich, reprezentacji najemców, wyceny i doradztwa. Więcej informacji na stronie  www.cushmanwakefield.com  oraz na Twitterze:  @CushWake.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!