GEFCO Polska wzmacnia środki ochrony w związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19

GEFCO Polska wprowadziła szereg zmian dla zapewnienia bezpieczeństwa zdrowia pracowników i partnerów oraz zachowania ciągłości realizowania zleceń. Powołany został specjalny zespół kryzysowy do spraw zwalczania zagrożeń związanych z koronawirusem. Jego zadaniem jest monitorowanie, komunikacja i podejmowanie działań stosownych do dynamicznie zmieniającej się sytuacji w Polsce i na świecie.

Powołany zespół kryzysowy to siedmioro doświadczonych managerów, którzy mogą natychmiastowo podejmować wiążące decyzje i wprowadzać potrzebne zmiany. „W GEFCO dbamy o zdrowie naszych pracowników, dostawców i klientów, w związku z tym już wdrożyliśmy wiele środków ochronnych. Dodatkowo, ta bezprecedensowa sytuacja stawia realizację usług transportowych w nowych i wymagających warunkach, do których należy się bardzo szybko dostosować. Każdego dnia nasi pracownicy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić kontynuację działalności i ciągłość łańcucha dostaw”  - mówi Tomasz Siwicki, Security Department Manager, GEFCO Polska.

Praca z domu i dezynfekcja

Zespół kryzysowy wprowadził szereg nowych procedur, które muszą być wypełniane zarówno przez pracowników i partnerów GEFCO Polska. Przede wszystkim osoby, które mogą pracować zdalnie zostały wysłane na „home office”. Wszystkim, którzy pracowali w firmie na sprzęcie stacjonarnym zapewniono komputery w domach oraz wysokiej jakości bezpieczne połączenie VPN z systemami GEFCO, aby praca z domu odbywała się bez obciążeń technicznych.

Natomiast pracownicy, którzy wykonują swoje obowiązki na terenie firmy zostali zaopatrzeni w samochody służbowe lub dodatki paliwowe dla samochodów prywatnych, aby nikt nie musiał korzystać z komunikacji publicznej. Przy wejściu do firmy monitorowana jest temperatura zarówno pracowników, partnerów, kierowców jak i wszystkich innych gości. Każdy z pracowników posiada maseczkę ochronną i rękawiczki jednorazowe, a na terenie firmy powstał szereg punktów sanitarnych umożliwiających dezynfekcję. Oprócz komunikacji reguł dotyczących higieny osobistej, wprowadzono również szkolenia i instrukcje np. o tym jak bezpiecznie zakładać i ściągać rękawiczki i maseczki. Dodatkowo wprowadzono zasadę otwartych drzwi, a teren firmy jest systematycznie dezynfekowany. Czyszczone są części wspólne, takie jak klamki, poręcze, włączniki i inne elementy narażone na częstszy kontakt dłoni, a częstotliwość czynności została zwiększona.

Środki ochrony przekazywane partnerom

W myśl zasady „Partners unlimited” GEFCO Polska współpracuje blisko z wszystkimi swoimi klientami, dostawcami i kierowcami. „W porozumieniu z naszymi partnerami ustaliliśmy, że wszyscy kierowcy powinni być zaopatrzeni w środki ochrony indywidualnej, takie jak maseczki, rękawiczki jednorazowe i płyny dezynfekujące. W sytuacji gdy któryś z naszych partnerów nie może zapewnić tego typu środków swoim kierowcom, dostarczamy im wszelkie potrzebne materiały lub pomagamy uzyskać takie środki ochronny od naszych partnerów” – tłumaczy Tomasz Siwicki z GEFCO Polska.

GEFCO stworzyło również specjalne punkty przekazywania dokumentów, tak żeby możliwe było spełnienie wszelkich formalności związanych z transportem bez bezpośredniej interakcji pomiędzy pracownikami i kierowcami. Dostosowano również rotację zmian pracowników magazynowych, aby ograniczyć kontakt personelu do minimum.

„Stale monitorujemy sytuację praktycznie na całym świecie, aby umożliwić realizację transportów i dostosować się do zmiennych warunków i wielu nowych ograniczeń wprowadzanych niemal codziennie przez rządy krajów dotkniętych chorobą COVID-19” – mówi Tomasz Siwicki GEFCO Polska.

Więcej informacji o GEFCO Polska znajdziesz na stronie http://pl.gefco.net/pl/newsroom/newsy

Polub profil GEFCO Polska na Facebooku: https://www.facebook.com/GEFCOPolska    

***

O Grupie GEFCO

GEFCO jest światowym liderem w zakresie kompleksowych rozwiązań dla łańcucha dostaw i europejskim liderem logistyki dla branży motoryzacyjnej. W oparciu o 70-letnie doświadczenie oraz zespół 15 000 pracowników, GEFCO projektuje inteligentne i elastyczne rozwiązania łańcucha dostaw w różnych sektorach przemysłu. Grupa działa w 47 krajach, a dzięki silnej sieci partnerów o zasięgu globalnym obsługuje 300 lokalizacji na całym świecie. W 2018 roku przychody Grupy GEFCO wyniosły 4,6 mld euro.

www.gefco.net

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

MICHAŁ PEŁCZYŃSKI
Weber Shandwick
tel.: +48 691 745 292
michal.pelczynski(@)webershandwick.pl

ALEKSANDRA MAJCHRZAK
Weber Shandwick
tel.: +48 691 745 293
aleksandra.majchrzak(@)webershandwick.pl

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!