Analizy i badania

Ekologia oczami dzieci

<p style="text-align: justify;" align="justify">Nielsen przeprowadził badanie wśród stołecznych 8-latków. Celem badania było sprawdzenie, co dzieci myślą o ekologii oraz odpowiedź na pytanie, jaką rolę ekologia odgrywa w ich codziennym życiu. Wyniki badania przedstawione zostały w raporcie „Ekologia oczami dzieci”.</p>

>

Czy ekologia jest ważna dla dzieci?

Dla warszawskich ośmiolatków to, czy ekologia i ochrona środowiska s? ważne, nie podlega dyskusji. Już jako przedszkolaki nauczyli się jak należy segregować śmieci. Jest to dla nich czynności? naturaln? i stosuj? j? w swoim codziennym życiu, co więcej dbaj? o to, aby o segregacji śmieci pamiętali też inni domownicy. Czym jest zatem ekologia dla 8-latków? Ekologia to proste działania, takie jak oszczędność, czystość, nie śmiecenie, unikanie chemii i sztucznych składników, ale też kontakt z natur? i dbanie o dobr? atmosferę w otoczeniu – komentuje Małgorzata Głos, Client Business Partner w Nielsenie i pomysłodawczyni badania.  

Dzieci nie oceniaj?, dzieci działaj?

Optymizmem napawa fakt, że dla dzieci działania nawet pojedynczego człowieka maj? sens. Dzieci maj? również bardzo głębokie przekonanie, że one same mog? przyczynić się do poprawy otaczaj?cego ich świata chociażby poprzez sprz?tanie po swoim psie, czy też pakowanie zakupów do materiałowych siatek zamiast plastikowych jednorazówek. Według dzieci dbanie o ekologię to nie tylko wielkie rzeczy, ale też codzienne i prozaiczne czynności. Cieszy brak barier u dzieci i poczucie, że wszystko można wprowadzić w życie od zaraz. Bo przecież „trzeba chować drugie śniadanie do śniadaniówki a nie do torebki” – dodaje ekspertka.  

8-latki nie maj? problemu we wskazaniu, które produkty codziennego użytku s? ekologiczne, a które nie. Potrafi? czytać etykiety i wiedz?, że zbyt sługi skład produktu niczego dobrego nie wróży. Wiedz?, w których produktach jest cukier, zwracaj? też uwagę na to, z czego zrobione jest samo opakowanie: „Plastikowe opakowanie nigdy nie jest ekologiczne, nawet jeśli w środku jest coś co bardzo lubimy” – szczerze komentowali młodzi uczestnicy badania.  

Zero waste? Nawet 8-latek zna definicję!

W świecie wszechogarniaj?cej nas konsumpcji dzieci dostrzegaj?, jak dużo żywności się marnuje. Co więcej, wykazuj? się ogromn? kreatywności? w używaniu nawet mało ekologicznych produktów po raz kolejny, bo przecież napój w puszce jest słodki i niezdrowy, ale tę pust? puszkę można na wiele sposobów wykorzystać na zajęciach plastycznych. Dla dzieci: „zero waste to nawet zlizanie keczupu do końca żeby się nic nie zmarnowało” – wskazuje Małgorzata Głos.  

Prosto, dosłownie i bezpośrednio – takie myślenie dzieci jest nadziej? na to, że wyrośnie z nich pokolenie świadomych konsumentów, dzięki którym działania na rzecz ekologii i dbania o środowisko będ? nabierały na sile.  

***

Kontakt  

Magdalena Sosna
Marketing & PR Manager
Nielsen
Mobile +48 885 580 551
magdalena.sosna(@)nielsen.com

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Analizy i badania

Ekologia oczami dzieci

<p style="text-align: justify;" align="justify">Nielsen przeprowadził badanie wśród stołecznych 8-latków. Celem badania było sprawdzenie, co dzieci myślą o ekologii oraz odpowiedź na pytanie, jaką rolę ekologia odgrywa w ich codziennym życiu. Wyniki badania przedstawione zostały w raporcie „Ekologia oczami dzieci”.</p>

>

Czy ekologia jest ważna dla dzieci?

Dla warszawskich ośmiolatków to, czy ekologia i ochrona środowiska s? ważne, nie podlega dyskusji. Już jako przedszkolaki nauczyli się jak należy segregować śmieci. Jest to dla nich czynności? naturaln? i stosuj? j? w swoim codziennym życiu, co więcej dbaj? o to, aby o segregacji śmieci pamiętali też inni domownicy. Czym jest zatem ekologia dla 8-latków? Ekologia to proste działania, takie jak oszczędność, czystość, nie śmiecenie, unikanie chemii i sztucznych składników, ale też kontakt z natur? i dbanie o dobr? atmosferę w otoczeniu – komentuje Małgorzata Głos, Client Business Partner w Nielsenie i pomysłodawczyni badania.  

Dzieci nie oceniaj?, dzieci działaj?

Optymizmem napawa fakt, że dla dzieci działania nawet pojedynczego człowieka maj? sens. Dzieci maj? również bardzo głębokie przekonanie, że one same mog? przyczynić się do poprawy otaczaj?cego ich świata chociażby poprzez sprz?tanie po swoim psie, czy też pakowanie zakupów do materiałowych siatek zamiast plastikowych jednorazówek. Według dzieci dbanie o ekologię to nie tylko wielkie rzeczy, ale też codzienne i prozaiczne czynności. Cieszy brak barier u dzieci i poczucie, że wszystko można wprowadzić w życie od zaraz. Bo przecież „trzeba chować drugie śniadanie do śniadaniówki a nie do torebki” – dodaje ekspertka.  

8-latki nie maj? problemu we wskazaniu, które produkty codziennego użytku s? ekologiczne, a które nie. Potrafi? czytać etykiety i wiedz?, że zbyt sługi skład produktu niczego dobrego nie wróży. Wiedz?, w których produktach jest cukier, zwracaj? też uwagę na to, z czego zrobione jest samo opakowanie: „Plastikowe opakowanie nigdy nie jest ekologiczne, nawet jeśli w środku jest coś co bardzo lubimy” – szczerze komentowali młodzi uczestnicy badania.  

Zero waste? Nawet 8-latek zna definicję!

W świecie wszechogarniaj?cej nas konsumpcji dzieci dostrzegaj?, jak dużo żywności się marnuje. Co więcej, wykazuj? się ogromn? kreatywności? w używaniu nawet mało ekologicznych produktów po raz kolejny, bo przecież napój w puszce jest słodki i niezdrowy, ale tę pust? puszkę można na wiele sposobów wykorzystać na zajęciach plastycznych. Dla dzieci: „zero waste to nawet zlizanie keczupu do końca żeby się nic nie zmarnowało” – wskazuje Małgorzata Głos.  

Prosto, dosłownie i bezpośrednio – takie myślenie dzieci jest nadziej? na to, że wyrośnie z nich pokolenie świadomych konsumentów, dzięki którym działania na rzecz ekologii i dbania o środowisko będ? nabierały na sile.  

***

Kontakt  

Magdalena Sosna
Marketing & PR Manager
Nielsen
Mobile +48 885 580 551
magdalena.sosna(@)nielsen.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin