Dni Wina w hotelach Sofitel

<p style="text-align: justify;"><strong>Przełom września i października to tradycyjnie początek winobrania we Francji, dlatego między 21 września a 31 października 2015 w hotelach marki Sofitel odbywają się Wine Days. Temu wyjątkowemu wydarzeniu towarzyszą liczne spotkania wokół wina, degustacje i promocje. Nie zabrakło również współpracy ze światowej klasy sommelierami: Enrico Bernardo, Najlepszym Sommelierem Świata 2004 roku oraz Adamem Pawłowskim, pierwszym Polakiem z prestiżowym tytułem Master Sommelier. Na potrzeby tegorocznego Sofitel Wine Days sieć hoteli również zleciła Francuskiemu Instytutowi Badań Opinii Społecznej<a title="" href="#_ftn1"><strong>[1]</strong></a> badanie na temat postrzegania wina. Zapraszamy do wspólnego celebrowania francuskich alkoholi i stylu życia, poprzez szeroki wachlarz niezwykłych doświadczeń.</strong></p>

>

Badanie przeprowadzone w  siedmiu krajach: Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Indiach, Rosji i  Stanach Zjednoczonych miało za zadanie pokazać nie tylko jak współcześnie myślimy o  winie, ale także przy jakiej okazji je spożywamy. Analizy jej rezultatów podj?ł się Enrico Bernardo, Najlepszy Sommelier Świata 2004, który jedocześnie pełni rolę ambasadora i rzecznika Sofitel Wine Days 2015.

76% ankietowanych lubi pić wino

Badanie w ramach Sofitel Wine Days pokazuje, że wino, tuż po piwie, jest najchętniej spożywanym alkoholem przez ludzi na całym świecie. 76% wszystkich ankietowanych pije wino, a co ciekawe prym wiod? w tej kategorii Chińczycy. Aż 89% respondentów z tego kraju zadeklarowało jego spożywanie.

- „Kiedy zaczynałem pracować w tej branży 20 lat temu, w wielu krajach nie było zwyczaju picia wina. Dziś z radości? możemy obserwować, jak się to zmieniło i jak bardzo doceniany jest to trunek na całym świecie” – komentuje Enrico Bernardo. - „Wyniki potwierdzaj?, że wino jest obecne nie tylko w krajach, które się z nim kojarz?, takich jak Francja czy Włochy, albo w  regionach winiarskich „nowego świata” – Australia czy USA, ale także wśród kultur, które niedawno odkryły rozkosze płyn?ce z wina m.in. Chiny oraz Indie.

Rada Enrico Bernardo: odkryj dobre wina z innych części świata, jak Malbec z Argentyny, Chenin Blanc z RPA, Riesling z Niemiec, Tokaj z Węgier, czy Sauvignon Blanc i Pinot Noir z Nowej Zelandii.

Wino to Francja

Badania w ramach Sofitel Wine Days pokazuj?, że Francja jest pierwszym krajem, który przychodzi do głowy, gdy ktoś wspomina o doskonałym, gatunkowym winie. Co więcej, ten alkohol jest synonimem smaku dla 53% Francuzów, którzy uważaj?, że „gastronomia” to słowo, jakie najbardziej kojarzy się i opisuje francuskie wino.
- „Chociaż bogaty świat winiarski nadal poszerza się o inne kraje, Francja utrzymała pozycję lidera i  pozostaje potęg? w  naszych umysłach, czy na naszych podniebieniach, w  zakresie wspaniałych, gatunkowych trunków” – przyznaje Enrico Bernardo. – „Wierzę, że w  nadchodz?cych latach Francja utrzyma swoj? dominuj?c? pozycję i nadal będzie dostarczać wysokiej jakości wina, którymi konsumenci będ? mogli się zachwycać na całym świecie, również dzięki takim wydarzeniom, jak Sofitel Wine Days”.

Rada Enrico Bernardo: spróbuj dobrego wina z serem. Na przykład, Brillat-Savarin z szampanem, Brie de Meaux z  Beaujolais, Comté z różowym Côte de Provence, czy nawet Camembert z cydrem.

Sofitel Wine Days w Polsce

Sofitel Wine Days s? również hucznie obchodzone w Polsce. Jednym z  ważniejszych wydarzeń będzie spotkanie z  Master Sommelierem w Sofitel Warsaw Victoria, które odbędzie się 22  października 2015. 5-daniowa kolacja szefa kuchni, Macieja Majewskiego, poł?czona będzie z degustacj? francuskich trunków wybranych na tę okazję przez Adama Pawłowskiego. Przez cały czas trwania Sofitel Wine Days dostępna będzie specjalna oferta z  menu degustacyjnym dla dwojga oraz 10% zniżka na wina i szampany. Promocja będzie także obowi?zywać w hotelu Sofitel Grand Sopot. Warte odnotowania s? degustacje organizowane w  Sofitel Wroclaw Old Town. Już 24  września będzie można spróbować wyśmienitych serów z  doskonale dobranymi winami, a  3  października odbędzie się Wine&Food Show, który poprowadzi uczestnik Master Chefa francuskiego pochodzenia Juliene Secher. Na czas trwania Sofitel Wine Days w  Sofitel Wroclaw Old powstanie winoteka, która pozwoli zabrać ulubione francuskie trunki do domu.

Ekskluzywne kolacje, degustacje, wieczory z  koktajlami na bazie wina i wiele innych imprez z  pewności? zadowol? różnorodne gusta gości hoteli Sofitel, którzy wyjeżdżaj?c zabior? ze sob? specjalistyczn? wiedzę i mnóstwo wspomnień.

[1] Ankietę przeprowadzono w dniach 13-21 maja 2015 roku. Badania objęły 7 grup po 500 osób powyżej 18 roku życia z docelowej grupy społeczno-ekonomicznej.

***

Sofitel, Hotele Światowej Klasy i Francuska Elegancja

Sofitel to jedyna francuska marka wśród hoteli luksusowych, reprezentowana przez 120 obiektów na 5 kontynentach w niemal 40 krajach świata (ponad 30  000 pokoi). Sofitel oferuje nowoczesne hotele i resorty przystosowane do potrzeb gości poszukuj?cych luksusu, piękna, wysokiej jakości i doskonałości. Zlokalizowane w sercach najważniejszych metropolii takich jak Paryż, Londyn, Nowy Jork czy Pekin lub na tle pięknych krajobrazów Maroko, Egiptu, Fidżi lub Tajlandii, wszystkie hotele marki Sofitel gwarantuj? gościom doświadczenie francuskiego stylu życia.

Sofitel Legend i Sofitel So to dwie marki, które doł?czyły do Sofitel Luxury Hotels.

Hotele Sofitel Legend to obiekty ikoniczne i mityczne; często zabytkowe budynki z wieloletni? histori?: Sofitel Legend Metropole Hanoi, Sofitel Legend The Grand Amsterdam i Sofitel Legend Old Cataract Aswan. Sofitel Legend People’s Grand Hotel Xian.

Hotele So to nowe hotele  ?  butikowe   ?, charakteryzuj?ce się nowoczesnym stylem i  wzornictwem, zaprojektowane przez znanych architektów lub/i międzynarodowe osobistości ze świata mody, designu lub sztuki: Sofitel So Mauritius Bel Ombre, Sofitel So Bangkok i Sofitel So Singapore.

Odkryj Sofitel na www.sofitel.com

***

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej   oferuj?ca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o  zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

***

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej   oferuj?ca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach. Orbis jest wył?cznym licencjodawc? marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działaj? pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantuj? jakość usług o  zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiod?cy na świecie operator hotelowy.

O ACCORHOTELS

AccorHotels to grupa hotelowa, któr? jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowi?zanie do serdecznego witania wszystkich Gości.

Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 800 hotelach AccorHotels troszczy się o tysi?ce gości w  92 krajach.

AccorHotels jest wiod?cym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom:

  • doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest);
  • szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantuj?cych pełn? ofertę - od luksusowych hoteli (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1);
  • potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels;
  • zobowi?zania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21.

Akcje Accor SA s? notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY)

Informacje o AccorHotels:  www.twitter.com/accorhotelsgroup | www.accorhotels-group.com

  Rezerwuj pokój w hotelu: www.accorhotels.com                

Kontakt:

Sofitel Warsaw Victoria
Karolina Gochnio – PR Marketing Manager Sofitel Warsaw Victoria
tel. kom. 505  198  104
e-mail  :karolina.gochnio(@)sofitel.com

Grupa Hotelowa Orbis

Agnieszka Kalinowska – Brand PR, Events Manager GH Orbis
tel. (+48) 22 829 35 48
e-mail: agnieszka.kalinowska(@)accor.com

Agencja PR: Public Dialog
Monika Błaszczak
tel. (+48 22) 100 68 12
tel. kom. (+48) 662 671 883
e-mail: m.blaszczak(@)publicdialog.pl

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!