Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF

BASF powierzył Dachser,  operatorowi logistycznemu z którym od lat współpracuje, obsługę swojego pierwszego pociągu blokowego do Chin. Pociąg z 42 kontenerami przewożącymi produkty BASF przybył do chińskiego miasta Xi´an. Dachser zadbał o wszystkie aspekty organizacyjne - od skoordynowania współpracy z operatorem kolejowym RTSB przez odprawę celną po dystrybucję towaru w Chinach. Dzięki transportowi Dachser Rail Services produkty chemiczne z Ludwigshafen w Niemczech trafiły na chiński rynek dwa razy szybciej.

Podróż tzw. pociągiem blokowym z KTL Kombi-Terminal  w niemieckim Ludwigshafen do Chin przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan zajęła zaledwie 14 dni - ponad dwa tygodnie szybciej niż kontenerowcem. Transport kolejowy trasą „Nowego Jedwabnego Szlaku” jest szczególnie interesujący dla firm chemicznych, których zakłady produkcyjne znajdują się w głębi Chin, z dala od portów morskich.

Terminal KTL w Ludwigshafen odgrywa kluczową rolę w koncepcji logistycznej BASF:  służy jako hub, w którym produkty z Europy są łączone i ładowane do kontenerów kolejowych. Ten największy terminal śródlądowy w Niemczech znajduje się bezpośrednio przy głównym zakładzie BASF. Każdego dnia z terminalu odjeżdża do 30 pociągów dziennie w kierunku ponad 20 europejskich centrów gospodarczych.

Wkrótce kolejne cotygodniowe wyjazdy

Ponieważ tory kolejowe na poszczególnych odcinkach trasy różnią się szerokością, kontenery musiały zostać przeładowane do innego pociągu w polskich Małaszewiczach oraz na granicy kazachskiej z Chinami. Czterdziestostopowe kontenery były wypełnione przede wszystkim granulatami, dodatkami do paliw i katalizatorami. Punktem docelowym transportu było miasto Xi’an w środkowych Chinach.

Na miejscu lokalny oddział Dachser zajął się odprawą celną i dalszą dystrybucją towarów BASF do odbiorców – tym razem ciężarówkami. Jednocześnie planowane są kolejne tury odjazdu pociągów z Ludwigshafen do Xi`an.

„Szybszy niż fracht morski, tańszy niż fracht lotniczy, łatwy do zaplanowania i niezawodny: w przypadku określonych potrzeb logistycznych transport kolejowy do Chin trasą Nowego Jedwabnego Szlaku może być doskonałą, niosącą wartość dodaną, alternatywą dla transportu lotniczego i morskiego”,  wyjaśnia Thomas Krüger, Dyrektor Zarządzający Dachser Air & Sea Logistics EMEA. „Zapotrzebowanie na usługi Dachser Rail Services cały czas rośnie, a szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że naszym rozwiązaniom zaufał lider światowego rynku, jakim jest BASF”.

Wieloletnie partnerstwo wchodzi na wyższy poziom

Dachser już od kilku dekad ściśle współpracuje z BASF w zakresie transportu i bezpiecznego przechowywania produktów chemicznych w Europie. Operator prowadzi dla BASF dwa magazyny materiałów niebezpiecznych: jeden na Węgrzech i jeden w Rumunii. Oba spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a ich działanie zostało ocenione zgodnie z normami SQAS.

„Pierwszy pociąg do Xi'an wniósł naszą współpracę logistyczną z BASF na nowy poziom”, mówi Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem-Logistics.

Rozwiązania branżowe operatora logistycznego, takie jak Dachser Chem-Logistics, łączą wysokiej jakości usługi logistyczne oraz wiedzę nt. obsługi towarów niebezpiecznych w ramach globalnej sieci transportowej z indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów z branży chemicznej.

***

Dachser, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Oferty firmy dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe. Niezawodna sieć transportowa – zarówno w Europie, jak i na pozostałych kontynentach – w połączeniu z całkowicie zintegrowanymi systemami IT zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.

Dzięki ok. 31 tys. pracowników w 393 lokalizacjach na całym świecie Dachser wypracował w 2019 r. skonsolidowane przychody netto w wysokości 5,7 mld euro. Operator usług logistycznych obsłużył łącznie 80,6 mln przesyłek o wadze 41 mln ton. Dachser posiada własne spółki krajowe w 44 państwach.

Więcej informacji na temat  Dachser można znaleźć na stronie www.dachser.pl

KTL Kombi-Terminal Ludwigshafen GmbH:

KTL Kombi-Terminal Ludwigshafen GmbH jest niemieckim terminalem śródlądowym o największym wolumenie przeładunków i uważa się za jeden z wiodących terminali w Europie pod względem wydajności, bezpieczeństwa oraz innowacji. Firma została założona w 1999 r. i należy do BASF SE (40%), Kombiverkehr (20%), Hupac (15%), Bertschi i Hoyer (po 12,5%); obecnie oferuje do 30 połączeń kolejowych dziennie do ponad 20 europejskich centrów gospodarczych. KTL współpracuje z 8 operatorami transportu kombinowanego, 9 przedsiębiorstwami transportu kolejowego i ponad 100 spedytorami. KTL zamierza nadal zwiększać wydajność i jakość usług w połączonym transporcie kombinowanym droga/kolej poprzez m.in. dalszą konsekwentną automatyzację i cyfryzację procesów.

RTSB GmbH:

Rodzinna firma RTSB GmbH – Rail Transportation Service Broker jest wiodącym operatorem kolejowym na trasie „Nowego Jedwabnego Szlaku” z siedzibą w Friedrichsdorf w niemieckim landzie Hesja. Elastyczne, intermodalne usługi logistyczne dla firm transportowych, głównie w segmencie kolejowym, są świadczone w ramach 19 oddziałów firmy w 13 krajach położonych wzdłuż korytarza Eurazji. RTSB ma ponad 20-letnie doświadczenie w regionie WNP, a także obsługuje Eurasian Railway Carrier,  firmę licencjonowaną w Niemczech i Polsce, wraz z białoruską państwową spółką Belintertrans. W 2019 r. RTSB wygenerował sprzedaż na poziomie około 300 mln euro i obsłużył ponad 3000 pociągów blokowych między Chinami a Europą, przewożąc koleją łącznie 422,500 TEU. Więcej informacji na temat RTSB można znaleźć na www.rtsb.group.

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!