Analizy i badania

Czego nie może zabraknąć na świątecznym stole?

<p style="text-align: justify;"><strong>Z roku na rok przygotowania do świąt zaczynają się coraz wcześniej. I choć oferta świąteczna gości w sklepach już od początku listopada, to konsumenci o pierwszych zakupach świątecznych myślą z końcem wakacji. </strong></p>

>

Prezenty kupowane już we wrześniu!

Aż 60% konsumentów deklaruje, że we wrześniu kupuje pierwsze zabawki, które trafi? pod choinkę. Z dużym wyprzedzeniem kupowane s? też ksi?żki czy kosmetyki. Rozkładanie wydatków w czasie ma miejsce również w przypadku produktów spożywczych. Dotyczy to szczególnie droższych produktów, jak alkohole, czy kawa, które często przeznaczane s? na prezent. Duży stopień planowania zakupów świ?tecznych wynika głównie z rozs?dku – święta to dla konsumentów czas wyj?tkowy, a rozkładaj?c wydatki w czasie s? w stanie na koniec dnia pozwolić sobie na więcej.

Marki obecne na świ?tecznym stole

Jak wynika z raportu Nielsena „Christmas Fever” przede wszystkim na świ?tecznym stole nie może zabrakn?ć produktów wiod?cych marek, które wszyscy znaj? i s? kojarzone z wysok? jakości?. Dla wielu polskich konsumentów takimi produktami jest Coca-Cola, słodycze Wedel, czy kawa Jacobs. A przygotowanie świ?tecznych potraw nie może obejść się bez Winiar czy też produktów Bakalland. Wśród konsumentów s? tacy, którzy na zakup produktów wiod?cych marek pozwalaj? sobie tylko z okazji świ?t.

Tradycyjne polskie święta

Święta to nie tylko marki. Na świ?tecznych stołach króluj? potrawy przygotowane specjalnie na tę okazję. Karp, pieczone mięsa, czy też uszka do barszczu, pierogi, krokiety s? typowo świ?tecznymi potrawami. Nie kojarz? się one dietetycznie i raczej nie wpisuj? się w silnie rozwijaj?cy się trend healthy, ale konsumenci dbaj? o to, by przygotowywać je ze składników najwyższej jakości. Aby ułatwić sobie świ?teczne przygotowania, część produktów jak uszka, pierogi, pieczone mięsa s? przygotowywane wcześniej i mrożone. Natomiast karp w zdecydowanej większości domów musi być świeży.

W 9 na 10 domach na wigilijnym stole króluje karp smażony, paszteciki, krokiety, uszka i pierogi z kapust? i grzybami. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że nie s? najbardziej odpowiednie posiłki dla najmłodszych gości przy stole. W 44% gospodarstw domowych, gdzie w wigilii uczestnicz? też dzieci do lat 8, s? dla nich przygotowywane specjalne dania – zdrowsze – smażony karp zastępowany jest ryb? pieczon?, zupa grzybowa inn? zup?, a do tego pojawiaj? się dania z warzyw, które w menu dorosłym występuj? rzadziej – komentuje Małgorzata Głos, client business partner w Nielsenie.

Świ?teczne promocje

W podejmowaniu decyzji zakupowych pomagaj? konsumentom zarówno producenci jak i detaliści – okres przedświ?teczny to czas intensywnych akcji promocyjnych wspartych licznymi dodatkowymi ekspozycjami w sklepach. Konsument z duż? chęci? sięga po produkty wystawione na tych ekspozycjach. A s? to zazwyczaj wiod?ce marki w świ?tecznej wersji opakowania. Zdecydowanie bardziej konsumenci s? zachęcani do kupowania większych opakowań, czy też dwu- trzypaków, niż na przykład produktów zdrowszych, bio. Na to jest czas przez cały rok a święta to przecież czas wyj?tkowy.

Kontakt

Magdalena Sosna

Marketing & PR Manager

Nielsen

Mobile +48 885 580 551

magdalena.sosna(@)nielsen.com

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Analizy i badania

Czego nie może zabraknąć na świątecznym stole?

<p style="text-align: justify;"><strong>Z roku na rok przygotowania do świąt zaczynają się coraz wcześniej. I choć oferta świąteczna gości w sklepach już od początku listopada, to konsumenci o pierwszych zakupach świątecznych myślą z końcem wakacji. </strong></p>

>

Prezenty kupowane już we wrześniu!

Aż 60% konsumentów deklaruje, że we wrześniu kupuje pierwsze zabawki, które trafi? pod choinkę. Z dużym wyprzedzeniem kupowane s? też ksi?żki czy kosmetyki. Rozkładanie wydatków w czasie ma miejsce również w przypadku produktów spożywczych. Dotyczy to szczególnie droższych produktów, jak alkohole, czy kawa, które często przeznaczane s? na prezent. Duży stopień planowania zakupów świ?tecznych wynika głównie z rozs?dku – święta to dla konsumentów czas wyj?tkowy, a rozkładaj?c wydatki w czasie s? w stanie na koniec dnia pozwolić sobie na więcej.

Marki obecne na świ?tecznym stole

Jak wynika z raportu Nielsena „Christmas Fever” przede wszystkim na świ?tecznym stole nie może zabrakn?ć produktów wiod?cych marek, które wszyscy znaj? i s? kojarzone z wysok? jakości?. Dla wielu polskich konsumentów takimi produktami jest Coca-Cola, słodycze Wedel, czy kawa Jacobs. A przygotowanie świ?tecznych potraw nie może obejść się bez Winiar czy też produktów Bakalland. Wśród konsumentów s? tacy, którzy na zakup produktów wiod?cych marek pozwalaj? sobie tylko z okazji świ?t.

Tradycyjne polskie święta

Święta to nie tylko marki. Na świ?tecznych stołach króluj? potrawy przygotowane specjalnie na tę okazję. Karp, pieczone mięsa, czy też uszka do barszczu, pierogi, krokiety s? typowo świ?tecznymi potrawami. Nie kojarz? się one dietetycznie i raczej nie wpisuj? się w silnie rozwijaj?cy się trend healthy, ale konsumenci dbaj? o to, by przygotowywać je ze składników najwyższej jakości. Aby ułatwić sobie świ?teczne przygotowania, część produktów jak uszka, pierogi, pieczone mięsa s? przygotowywane wcześniej i mrożone. Natomiast karp w zdecydowanej większości domów musi być świeży.

W 9 na 10 domach na wigilijnym stole króluje karp smażony, paszteciki, krokiety, uszka i pierogi z kapust? i grzybami. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że nie s? najbardziej odpowiednie posiłki dla najmłodszych gości przy stole. W 44% gospodarstw domowych, gdzie w wigilii uczestnicz? też dzieci do lat 8, s? dla nich przygotowywane specjalne dania – zdrowsze – smażony karp zastępowany jest ryb? pieczon?, zupa grzybowa inn? zup?, a do tego pojawiaj? się dania z warzyw, które w menu dorosłym występuj? rzadziej – komentuje Małgorzata Głos, client business partner w Nielsenie.

Świ?teczne promocje

W podejmowaniu decyzji zakupowych pomagaj? konsumentom zarówno producenci jak i detaliści – okres przedświ?teczny to czas intensywnych akcji promocyjnych wspartych licznymi dodatkowymi ekspozycjami w sklepach. Konsument z duż? chęci? sięga po produkty wystawione na tych ekspozycjach. A s? to zazwyczaj wiod?ce marki w świ?tecznej wersji opakowania. Zdecydowanie bardziej konsumenci s? zachęcani do kupowania większych opakowań, czy też dwu- trzypaków, niż na przykład produktów zdrowszych, bio. Na to jest czas przez cały rok a święta to przecież czas wyj?tkowy.

Kontakt

Magdalena Sosna

Marketing & PR Manager

Nielsen

Mobile +48 885 580 551

magdalena.sosna(@)nielsen.com

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

UWAGA / ATTENTION

W dniu 16.08.2019 biuro CCIFP bedzie zamkniete.
Le vendredi 16.08.2019 27.12 le bureau de la CCIFP sera fermé.