Aktualności firm stowarzyszonych

Carrefour powołał Komitet Naukowy SENS

<p style="text-align: justify;">Carrefour Polska powołał Komitet Naukowy SENS. Będzie on współpracował z siecią w celu stałej optymalizacji i rozwoju Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS), który jest nową inicjatywą Carrefour. Pierwsze spotkanie komitetu odbyło się 14 grudnia w centrali Carrefour Polska w Warszawie.</p>

>

W skład Komitetu Naukowego SENS weszło 12 przedstawicieli instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także dostawców i przedstawicieli Carrefour. Jest wśród nich m.in. doktor Nicole Darmon, Dyrektor ds. Badań w Narodowym Instytucie Badań w Dziedzinie Agronomii we Francji (INRA), która uczestniczyła w pracach nad stworzeniem systemu SENS we Francji.

–  Uproszczony System Znakowania Wartości? Odżywcz? (SENS)  stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, dlatego zaprosiliśmy  do przyst?pienia do Komitetu Naukowego SENS naszych partnerów, których codzienna działalność zwi?zana jest z badaniami naukowymi, produkcj? i sprzedaż? artykułów spożywczych oraz zdrowym odżywianiem  – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i  Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. –  Podczas regularnych spotkań komitetu, które będ? odbywały się kilka razy w roku, wspólnie będziemy m.in. analizować wpływ oznaczenia SENS na zachowania konsumenckie, przedstawiać modyfikacje dotycz?ce komunikacji do klientów, czy też proponować ewentualne modyfikacje systemu  – dodała Barbara Kowalska.

Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składaj?ce się z czytelnych grafik, które umieszczone s? z przodu opakowania produktu i informuj? konsumentów o  wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego.

SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Pierwsze produkty z oznakowaniem SENS dostępne s? we wszystkich sklepach sieci Carrefour w  Polsce od jesieni 2017 roku. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz marki „Jakość z Natury Carrefour”. Uproszczony System Znakowania Wartości? Odżywcz? jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i  prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z  miłości do Zdrowia”.

***

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o ł?cznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, światowy lider i referencyjna sieć branży detalicznej, posiada ponad 12 000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour jest multilokaln?, multiformatow? i omnikanałow? grup? handlow?, zatrudniaj?c? ponad 384 000 osób na całym świecie i generuj?c? sprzedaż w wysokości 103,7 miliarda euro w 2016 roku. Każdego dnia 13 milionów klientów na całym świecie odwiedza sklepy Carrefour, których wyróżnikiem jest jakość i zaangażowanie w zrównoważony handel.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniaj? się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!