Aktualności firm stowarzyszonych

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał w 2017 roku 10,6 mln samochodów

<p style="text-align: justify;">Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 6,5% w stosunku do roku 2016 i osiągnęła poziom 10 608 366 samochodów. Niemal co dziewiąty samochód sprzedany na świecie w roku 2017 był samochodem marek należących do Aliansu, jeśli chodzi o samochody osobowe i lekkie dostawcze. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów o zerowej emisji – od roku 2010 sprzedał łącznie 540 623 samochody elektryczne.</p>

>

PARYŻ/JOKOHAMA/TOKIO – w roku 2017 Renault-Nissan-Mitsubishi, pierwszy globalny alians motoryzacyjny, sprzedał na całym świecie 10  608  366 samochodów.  

W 2017  roku, który był pierwszym pełnym rokiem członkostwa Mitsubishi Motors w Aliansie, sprzedaż wzrosła o 6,5%. Te doskonałe wyniki s? w szczególności efektem rosn?cego popytu na SUV-y, lekkie samochody dostawcze oraz na samochody z napędem w pełni elektrycznym.  

Carlos Ghosn, prezes Renault:

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi z ponad 10,6 mln sprzedanych w roku 2017 samochodów osobowych i dostawczych, stał się liderem wśród światowych koncernów motoryzacyjnych. Zawdzięczamy to bogatej i szerokiej gamie modeli, ekspansji na rynkach pozaeuropejskich oraz atrakcyjności rozwi?zań technologicznych zastosowanych w naszych pojazdach.

W 2017 roku członkowie Aliansu prowadzili działalność w blisko 200 krajach pod dziesięcioma różnymi markami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia i Datsun).  

Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w 2017  roku o 8,5% i wyniosła 3  761  634 samochody. To był rekordowy rok nie tylko dla Renault, najpopularniejszej na świecie i drugiej w Europie marki francuskiej, lecz także dla Dacii. Zgodnie z planem Drive The Future celem Renault w roku 2018 jest dalszy wzrost dzięki rozwojowi działalności na rynkach pozaeuropejskich oraz odnowionej gamie.  

Nissan Motor Co. Ltd. w 2017 roku sprzedał na całym świecie 5  816  278 samochodów, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem 2016. Ogłosił również nowy sześcioletni plan strategiczny „Nissan M.O.V.E. to 2022”. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana zwiększyła się o 1,9%, a w Chinach o 12,2%. Sprzedaż marki Infiniti wzrosła o 7% w stosunku do 2016  roku i w 2017  roku osi?gnęła poziom 246  492 samochody.  

Sprzedaż Mitsubishi Motors Corporation zwiększyła się w 2017  roku o 10% w stosunku do 2016  roku, do poziomu 1  030  454 samochodów.

Na wzrost wielkości sprzedaży duży wpływ miały Chiny – kluczowy rynek w planie Mitsubishi Drive For Growth. Tamtejsza sprzedaż zwiększyła się o 56% w stosunku do roku 2016. Przy liczbie sprzedanych samochodów wynosz?cej 129  160 sztuk Chiny stały się największym rynkiem zbytu Mitsubishi Motors, w szczególności dzięki sukcesowi modelu Outlander produkowanego w tym kraju.

Mitsubishi uzyskało również dobre wyniki w regionie ASEAN (Azja Południowo-Wschodnia), w  którym w 2017  roku odnotowano wzrost rzędu 17%, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży w  Indonezji modelu XPANDER – jednobryłowego samochodu o stylistyce SUV-a. W Japonii sprzedaż wzrosła o 7% wraz z ożywieniem popytu w segmencie kei-car.  

Wci?ż w czołówce sprzedaży samochodów elektrycznych

Od debiutu rynkowego Nissana LEAF w 2010  roku Alians Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 540  623 samochody elektryczne. Jeśli uwzględni się ł?czne wyniki sprzedaży, to Alians jest liderem na rynku samochodów osobowych i lekkich dostawczych z napędem w 100% elektrycznym.  

Nissan LEAF – pierwszy przeznaczony do masowej sprzedaży samochód elektryczny nadal bije rekordy sprzedaży. Od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010  roku sprzedano 300  tys. sztuk tego modelu.

Nowy Nissan LEAF, zaprezentowany w 2017  roku, oferuje swoim użytkownikom większy zasięg, nowoczesne rozwi?zania technologiczne oraz nowy, dynamiczny design. Model zadebiutował na rynku japońskim w 2017  roku, a w 2018  roku pojawi się na innych ważnych rynkach, jak Stany Zjednoczone czy Europa. Wpłynęło już ponad 40  tys. zamówień, z czego 13  tys. w Japonii, 13  tys. rezerwacji w Stanach Zjednoczonych i ponad 12  tys. zamówień w Europie.

Równocześnie Nissan e-NV200, samochód dostawczy sprzedawany głównie w Europie i Japonii, zwiększył swój zasięg w Europie o 100  km.  

Trzeci rok z rzędu Renault utrzymuje pozycję lidera pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie z udziałem w rynku wynosz?cym 23,8%, przy wzroście o 38% w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż Renault ZOE, najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie, wzrosła o 44%.

Od 2011 roku Renault sprzedało na świecie ponad 150  tys. samochodów elektrycznych, w tym Renault ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E. i SM3 Z.E. W roku 2017 Renault zaprezentowało model Master Z.E. Obecnie dysponuje ofert? całej gamy lekkich samochodów dostawczych o zerowej emisji, jedyn? tego typu na świecie. Obejmuje ona modele Twizy Cargo, ZOE Société, Kangoo Z.E. i Master Z.E.  

Alians Renault-Nissan sprzedał w 2017 roku 85 tys. samochodów elektrycznych – o ponad 11% więcej niż w 2016 roku.

Strategiczny plan Alliance 2022  

W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje uzyskanie do końca 2022 roku 10 mld euro rocznie dzięki efektowi synergii. Na rynek trafi 12 nowych modeli samochodów o zerowej emisji oraz 40 nowych modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej.  

Na zakończenie realizacji planu, dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modeli i nowych technologii ł?czna sprzedaż Renault-Nissan-Mitsubishi powinna przekroczyć 14 mln samochodów i wygenerować obroty w wysokości 240 mld dolarów.  

10 największych rynków zbytu Aliansu

10 największych rynków zbytu Grupy Renault

* sprzedaż w 2017 roku, bez Twizy  

10 największych rynków zbytu Nissana

    * Ł?cznie z mark? Venucia ** Ł?cznie z Kazachstanem

10 największych rynków zbytu Mitsubishi Motors


ALIANS RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

Grupy Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworz? największe zgrupowanie producentów samochodów na świecie. Jest to najdłużej trwaj?ca i najbardziej produktywna współpraca pomiędzy firmami reprezentuj?cymi różne kultury w przemyśle samochodowym. Ł?czna sprzedaż trzech partnerów osi?gnęła w 2016 roku blisko 10 milionów samochodów na 200 rynkach zbytu. Alians jest nastawiony na współpracę i optymalizację synergii w celu maksymalnego zwiększenia konkurencyjności swoich członków. Nawi?zał także strategiczn? współpracę z innymi producentami, jak np. niemiecki Daimler czy chiński koncern Dongfeng. Alians jest liderem na rynku samochodów o  zerowej emisji. Rozwija zaawansowane technologie w celu zaoferowania klientom powszechnie dostępnych samochodów wyposażonych w systemy jazdy autonomicznej i mobilne technologie.

www.alliance-2022.com
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com
www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/

KONTAKT:

Caroline Sasia

Renault-Nissan-Mitsubishi
Biuro + 33 (0) 1 76 84 30 24

Nr tel. komórkowego + 33 0 6 11 30 36

caroline.sasia-lallier(@)alliance-rnm.com  

GROUPE RENAULT
PRESS OFFICE

Tel.: +33 (0) 1 76 84 63 36

renault.media@renault.com

Websites: www.media.renault.com - www.group.renault.com

Follow us on Twitter : @Groupe_Renault  

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Aktualności firm stowarzyszonych

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał w 2017 roku 10,6 mln samochodów

<p style="text-align: justify;">Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 6,5% w stosunku do roku 2016 i osiągnęła poziom 10 608 366 samochodów. Niemal co dziewiąty samochód sprzedany na świecie w roku 2017 był samochodem marek należących do Aliansu, jeśli chodzi o samochody osobowe i lekkie dostawcze. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów o zerowej emisji – od roku 2010 sprzedał łącznie 540 623 samochody elektryczne.</p>

>

PARYŻ/JOKOHAMA/TOKIO – w roku 2017 Renault-Nissan-Mitsubishi, pierwszy globalny alians motoryzacyjny, sprzedał na całym świecie 10  608  366 samochodów.  

W 2017  roku, który był pierwszym pełnym rokiem członkostwa Mitsubishi Motors w Aliansie, sprzedaż wzrosła o 6,5%. Te doskonałe wyniki s? w szczególności efektem rosn?cego popytu na SUV-y, lekkie samochody dostawcze oraz na samochody z napędem w pełni elektrycznym.  

Carlos Ghosn, prezes Renault:

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi z ponad 10,6 mln sprzedanych w roku 2017 samochodów osobowych i dostawczych, stał się liderem wśród światowych koncernów motoryzacyjnych. Zawdzięczamy to bogatej i szerokiej gamie modeli, ekspansji na rynkach pozaeuropejskich oraz atrakcyjności rozwi?zań technologicznych zastosowanych w naszych pojazdach.

W 2017 roku członkowie Aliansu prowadzili działalność w blisko 200 krajach pod dziesięcioma różnymi markami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia i Datsun).  

Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w 2017  roku o 8,5% i wyniosła 3  761  634 samochody. To był rekordowy rok nie tylko dla Renault, najpopularniejszej na świecie i drugiej w Europie marki francuskiej, lecz także dla Dacii. Zgodnie z planem Drive The Future celem Renault w roku 2018 jest dalszy wzrost dzięki rozwojowi działalności na rynkach pozaeuropejskich oraz odnowionej gamie.  

Nissan Motor Co. Ltd. w 2017 roku sprzedał na całym świecie 5  816  278 samochodów, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem 2016. Ogłosił również nowy sześcioletni plan strategiczny „Nissan M.O.V.E. to 2022”. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana zwiększyła się o 1,9%, a w Chinach o 12,2%. Sprzedaż marki Infiniti wzrosła o 7% w stosunku do 2016  roku i w 2017  roku osi?gnęła poziom 246  492 samochody.  

Sprzedaż Mitsubishi Motors Corporation zwiększyła się w 2017  roku o 10% w stosunku do 2016  roku, do poziomu 1  030  454 samochodów.

Na wzrost wielkości sprzedaży duży wpływ miały Chiny – kluczowy rynek w planie Mitsubishi Drive For Growth. Tamtejsza sprzedaż zwiększyła się o 56% w stosunku do roku 2016. Przy liczbie sprzedanych samochodów wynosz?cej 129  160 sztuk Chiny stały się największym rynkiem zbytu Mitsubishi Motors, w szczególności dzięki sukcesowi modelu Outlander produkowanego w tym kraju.

Mitsubishi uzyskało również dobre wyniki w regionie ASEAN (Azja Południowo-Wschodnia), w  którym w 2017  roku odnotowano wzrost rzędu 17%, dzięki wprowadzeniu do sprzedaży w  Indonezji modelu XPANDER – jednobryłowego samochodu o stylistyce SUV-a. W Japonii sprzedaż wzrosła o 7% wraz z ożywieniem popytu w segmencie kei-car.  

Wci?ż w czołówce sprzedaży samochodów elektrycznych

Od debiutu rynkowego Nissana LEAF w 2010  roku Alians Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 540  623 samochody elektryczne. Jeśli uwzględni się ł?czne wyniki sprzedaży, to Alians jest liderem na rynku samochodów osobowych i lekkich dostawczych z napędem w 100% elektrycznym.  

Nissan LEAF – pierwszy przeznaczony do masowej sprzedaży samochód elektryczny nadal bije rekordy sprzedaży. Od momentu wprowadzenia na rynek w grudniu 2010  roku sprzedano 300  tys. sztuk tego modelu.

Nowy Nissan LEAF, zaprezentowany w 2017  roku, oferuje swoim użytkownikom większy zasięg, nowoczesne rozwi?zania technologiczne oraz nowy, dynamiczny design. Model zadebiutował na rynku japońskim w 2017  roku, a w 2018  roku pojawi się na innych ważnych rynkach, jak Stany Zjednoczone czy Europa. Wpłynęło już ponad 40  tys. zamówień, z czego 13  tys. w Japonii, 13  tys. rezerwacji w Stanach Zjednoczonych i ponad 12  tys. zamówień w Europie.

Równocześnie Nissan e-NV200, samochód dostawczy sprzedawany głównie w Europie i Japonii, zwiększył swój zasięg w Europie o 100  km.  

Trzeci rok z rzędu Renault utrzymuje pozycję lidera pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie z udziałem w rynku wynosz?cym 23,8%, przy wzroście o 38% w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż Renault ZOE, najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie, wzrosła o 44%.

Od 2011 roku Renault sprzedało na świecie ponad 150  tys. samochodów elektrycznych, w tym Renault ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E. i SM3 Z.E. W roku 2017 Renault zaprezentowało model Master Z.E. Obecnie dysponuje ofert? całej gamy lekkich samochodów dostawczych o zerowej emisji, jedyn? tego typu na świecie. Obejmuje ona modele Twizy Cargo, ZOE Société, Kangoo Z.E. i Master Z.E.  

Alians Renault-Nissan sprzedał w 2017 roku 85 tys. samochodów elektrycznych – o ponad 11% więcej niż w 2016 roku.

Strategiczny plan Alliance 2022  

W ramach strategicznego planu Alliance 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi przewiduje uzyskanie do końca 2022 roku 10 mld euro rocznie dzięki efektowi synergii. Na rynek trafi 12 nowych modeli samochodów o zerowej emisji oraz 40 nowych modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej.  

Na zakończenie realizacji planu, dzięki wprowadzeniu na rynek nowych modeli i nowych technologii ł?czna sprzedaż Renault-Nissan-Mitsubishi powinna przekroczyć 14 mln samochodów i wygenerować obroty w wysokości 240 mld dolarów.  

10 największych rynków zbytu Aliansu

10 największych rynków zbytu Grupy Renault

* sprzedaż w 2017 roku, bez Twizy  

10 największych rynków zbytu Nissana

    * Ł?cznie z mark? Venucia ** Ł?cznie z Kazachstanem

10 największych rynków zbytu Mitsubishi Motors


ALIANS RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

Grupy Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworz? największe zgrupowanie producentów samochodów na świecie. Jest to najdłużej trwaj?ca i najbardziej produktywna współpraca pomiędzy firmami reprezentuj?cymi różne kultury w przemyśle samochodowym. Ł?czna sprzedaż trzech partnerów osi?gnęła w 2016 roku blisko 10 milionów samochodów na 200 rynkach zbytu. Alians jest nastawiony na współpracę i optymalizację synergii w celu maksymalnego zwiększenia konkurencyjności swoich członków. Nawi?zał także strategiczn? współpracę z innymi producentami, jak np. niemiecki Daimler czy chiński koncern Dongfeng. Alians jest liderem na rynku samochodów o  zerowej emisji. Rozwija zaawansowane technologie w celu zaoferowania klientom powszechnie dostępnych samochodów wyposażonych w systemy jazdy autonomicznej i mobilne technologie.

www.alliance-2022.com
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com
www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/

KONTAKT:

Caroline Sasia

Renault-Nissan-Mitsubishi
Biuro + 33 (0) 1 76 84 30 24

Nr tel. komórkowego + 33 0 6 11 30 36

caroline.sasia-lallier(@)alliance-rnm.com  

GROUPE RENAULT
PRESS OFFICE

Tel.: +33 (0) 1 76 84 63 36

renault.media@renault.com

Websites: www.media.renault.com - www.group.renault.com

Follow us on Twitter : @Groupe_Renault  

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

UWAGA / ATTENTION

W dniu 16.08.2019 biuro CCIFP bedzie zamkniete.
Le vendredi 16.08.2019 27.12 le bureau de la CCIFP sera fermé.