Aktualności firm stowarzyszonych

25 lat Renault w Polsce

<p style="text-align: justify;">W tym roku Renault obchodzi 25-lecie działalności w Polsce. Renault jest jednym z głównych graczy na rynku motoryzacyjnym w Polsce, plasując się w pierwszej szóstce. Obecnie Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych. W zeszłym roku należąca do Renault marka Dacia uplasowała się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych. </p>

>

Od 1991 roku firma sprzedała w Polsce 632 500 sztuk samochodów Renault i Dacia (do końca marca br.). W 2015 roku Grupa Renault osi?gnęła historyczny wynik sprzedaży w Polsce, zarejestrowano 41 433 nowe samochody (Renault + Dacia). Aktualnie Renault posiada 98 punktów obsługi klientów w całym kraju oraz 72 punkty obsługi pod mark? Dacia. Renault jako firma odpowiedzialna społecznie od lat jest zaangażowana w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Firma wspiera także duże wydarzenia kulturalne i sportowe, współpracuje z polskimi projektantami mody, a także z gwiazdami polskiego kina.

W Polsce Renault działa od 1991 roku: pocz?tkowo jako biuro reprezentacyjne, a od sierpnia 1992 jako spółka z o.o.

W 1995 rokurozpoczęła działalność Szkoła Serwisowa, a w roku 1997 utworzono Centralny Magazyn Części Zamiennych w Święcicach.

Już w 1995 roku, w trosce o ochronę środowiska, firma jako pierwsza zdecydowała o wyposażeniu w katalizator wszystkich samochodów wprowadzanych na rynek polski.Renault, jako pierwsza marka samochodowa, zorganizowało Dni Otwartych Drzwi.

Od 1998 roku polski oddział Renault przej?ł odpowiedzialność za rozwój sieci sprzedaży i obsługi na Litwie, Łotwie oraz w Estonii, za które odpowiada do dziś.

W 1998 roku firma otworzyła także swoje przedstawicielstwo bankowe – obecnie RCI Banque, które odpowiada za oferty kredytowania lub leasingu samochodów.

W 2000 roku Renault Polska otrzymało Certyfikat Jakości ISO 9002.

W 2013 roku Renault Polska przejęło odpowiedzialność za Terytorium East obejmuj?ce siedem krajów: Polskę, Czechy, Węgry, Słowację, Estonię, Litwę i Łotwę.

W 2007 roku Renault wprowadziło na polski rynek markę Dacia.

W 2012 roku firma wprowadziła na rynek polski gamę samochodów elektrycznych: sedana Fluence Z.E., Kangoo Z.E. oraz pierwszy elektryczny samochód dostawczy Kangoo Expres Z.E. W kolejnym roku gama rozszerzyła się o nowoczesny kompaktowy ZOE oraz miejski pojazd elektryczny Twizy.

Aktualnie Renault posiada 98 punktów sprzedaży lub usług serwisowych w całym kraju oraz 72 punkty obsługi pod mark? Dacia, a także sieć 20 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu PRO+, dysponuj?cych m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do przedsiębiorców.

Od pocz?tku swojej obecności w Polsce, Renault wspiera różne wydarzenia i instytucje kulturalne. Firma współpracowała między innymi z Teatrem Wielkim Oper? Narodow?, Festiwalem Filmowym w Gdyni, Warszawsk? Szkoł? Filmow? czy Polskim Instytutem Filmowym, była także partnerem Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach. Kontynuuj?c ponad 30-letni? historię współpracy marki z Festiwalem Filmowym w Cannes, Renault Polska współpracuje także z kinem – wiele modeli „zagrało” ważne role w polskich filmach.

Renault to marka o wieloletnich tradycjach w sportach samochodowych. Przez wiele lat firma była ważnym graczem w Rajdowych Mistrzostwach Polski, w latach 1997-1999 zorganizowała wyścigowy Puchar Renault Mégane. W 2003 roku Polskę odwiedzili Fernando Alonso (bezpośrednio po zdobyciu pierwszego zwycięstwa w GP Formuły 1), Jarno Trulli i szef zespołu, Flavio Briatore. W 2007 roku na ulicach Warszawy oraz na Moście Świętokrzyskim odbył się wielki Renault F1 Team Show, który obejrzało 80000 widzów. W 2010 roku wydarzenie pod nazw? N-Gine Renault F1 Team Show zgromadziło 140  000 widzów, a Robert Kubica poprowadził w Poznaniu bolid Renault F1 Team.Na torze w Poznaniu została oficjalnie zaprezentowana seria limitowana Mégane GT sygnowana nazwiskiem kierowcy i stworzona tylko na rynek polski. Kibice na długo zapamiętaj? Mazurka D?browskiego odegranego na silniku bolidu.

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu firma jest aktywna w czterech dziedzinach: bezpieczeństwo, mobilność zrównoważona, różnorodność i edukacja.

Przez dwadzieścia pięć lat obecności w Polsce Renault konsekwentnie angażowało się w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach, między innymi poprzez realizację działań edukacyjnych. Jednym z nich był projekt stworzony w ramach kompleksowego programu edukacyjnego Renault „Bezpieczeństwo i Mobilność dla Wszystkich”, w ramach którego firma wyedukowała milion dzieci (program był realizowany w latach 2000-2014). Za projekt firma otrzymała liczne nagrody i odznaczenia, m.in.:medal Komisji Edukacji Narodowej, przyznany przez Ministra Edukacji,odznaczenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej „Zasłużony dla Transportu RP”,srebrny medal za zasługi dla Policji oraz European Excellence Award 2011. Nadal działaj? – stworzone w ramach programu „Bezpieczeństwo i Mobilność dla Wszystkich” –   Szkolne Kluby Bezpieczeństwa, które realizuj? wiele konkretnych działań maj?cych na celu poprawę bezpieczeństwa w szkołach i ich otoczeniu.Od 2014 roku działalność Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa jest koordynowana przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (Renault jest współzałożycielem i członkiem Stowarzyszenia) i sponsorowana przez Renault Polska. W Polsce działa aktywnie ponad 700 Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa.  

Kolejn? inicjatyw? marki jest zainaugurowana w 2004 roku Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault – pierwsza na świecie szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault, w której przeprowadzono szkolenia dla ponad 20 000 polskich kierowców oraz 320 firm. W ramach tej inicjatywy Renault prowadzi szerokie działania edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa.

W ramach promocji mobilności zrównoważonej firma wspiera rozwój zielonego transportu.Renault od 2012 roku jest Partnerem Głównym projektu Eco-Miasto, organizowanego przez Ambasadę Francji w Polsce. Program Eco-Miasto promuje ideę zrównoważonego rozwoju miast i gmin oraz nagradza te ośrodki, które najlepiej realizuj? tę ideę.

Elementem realizacji misji społecznej odpowiedzialności koncernu w dziedzinie różnorodności jest Program Renault Handisport Team. Utworzenie drużyny niepełnosprawnych sportowców pod mark? Renault to wyraz zaangażowania firmy w losy osób niepełnosprawnych fizycznie. Firma Renault pomaga utalentowanym niepełnosprawnym sportowcom w ich przygotowaniach do paraolimpiady w Rio de Janeiro w 2016 roku. Program jest realizowany także we Francji, Hiszpanii, Irlandii oraz Brazylii.  

Sprzedaż Renault i Dacia w Polsce przez 25 lat:

- sprzedaż Renault i   Dacia od 1991 roku* – 632 500 szt. (samochody osobowe i dostawcze)

- sprzedaż Renault od 1991 roku* – 551 000 szt. (samochody osobowe i dostawcze)

- sprzedaż Dacia od 2005 roku* – 81 500 szt. (samochody osobowe i dostawcze)

Najlepiej sprzedawanym modelem w tym czasie było Renault Mégane–134 000 szt. (bez Renault Scenic). W gamie Dacii liderem jest model Duster, obecny w ofercie od 2010 roku z wynikiem ł?cznym sprzedaży 31 000 szt*.Przez 25 lat na polskim rynku Renault sprzedało 85  000 samochodów dostawczych, w tym 45  000 szt. Renault Master.  

* Dane do końca marca 2016 roku. Liczby podane w przybliżeniu, z założeniem wyniku sprzedaży w marcu.  [nggallery id=69]

WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Close

Platforma COVID19