Analizy i badania  •  Partnerzy

Zakładanie biznesu w Polsce może być proste

<p style="text-align: justify;"><strong>W Polsce istnieje blisko pięćdziesiąt tysięcy firm z zagranicznym kapitałem, co stanowi tylko 1% wszystkich przedsiębiorstw działających na naszym rynku. Ta liczba stale wzrasta, ponieważ Polska jest krajem atrakcyjnym do prowadzenia działalności - nasza gospodarka uchodzi za jedną z najszybciej rozwijających się w tym rejonie. Aby zachęcić kolejnych przedsiębiorców do otwierania tu swoich firm lub oddziałów BanFi Group opublikowało prezentację i infografikę “How to start a business in Poland”.</strong></p>

>

Polska to szóste największe państwo Unii Europejskiej ulokowane w samym sercu starego kontynentu. Graniczy z państwami członkowskimi Unii Europejskiej oraz z krajami wschodniej Europy, co oznacza dostęp do 250 milionów potencjalnych klientów w promieniu tysi?ca kilometrów. Dodatkowo Polska od 2010 roku jako jedyny kraj w Unii Europejskiej doświadcza wzrostu gospodarczego. I to nie wszystko co sprawia, że jest to atrakcyjny kraj do rozwijania biznesu.

Planuj?c ekspansję zagraniczn? warto wcześniej sprawdzić nie tylko jak wygl?da sytuacja gospodarcza wybranego kraju, ale także i jaki kraj ma potencjał. Opublikowane materiały w czytelny sposób pokazuje, że Polska posiada:

  • Wykwalifikowan? kadrę pracowników - w Polsce znajduje się 519 jednostek edukacyjnych kształc?cych na poziomie akademickim. Każdego roku dyplom uczelni wyższej otrzymuje blisko czterysta tysięcy osób;
  • Specjalne strefy ekonomiczne - Polska posiada 14 specjalnych stref ekonomicznych, w których można prowadzić biznes na preferencyjnych warunkach;
  • Rozwijaj?cy się rynek e-commerce - wartość sprzedaży w internecie w ubiegłym roku w Polsce szacuje się na 6,2 miliarda euro. Polacy kochaj? zakupy online. W sieci kupuj? przede wszystkim sprzęt RTV i AGD, meble oraz odzież i dodatki;
  • Przemysł - Polska słynie z produkcji maszyn oraz statków, wyrobów żelaznych i stalowych, wydobycia węgla, produkcji chemikaliów, szkła oraz produktów spożywczych;
  • Potencjał Internetu - blisko 67% Polaków korzysta z Internetu i liczba ta cały czas rośnie. Podobnie wygl?da sytuacja na rynku urz?dzeń mobilnych - aż 44% osób korzystało ze smartfonów w ubiegłym roku, a w 2015 szacowany jest wzrost tej liczby do 60%.

To jednak nie jest wystarczaj?ca wiedza aby w obcym kraju prowadzić firmę. - Decyduj?c się na prowadzenie biznesu poza rodzimym krajem dobrze jest by przedsiębiorcy dowiedzieli się także o tych mniej ciekawych czynnikach - jakie s? dozwolone formy działalności w danym kraju, na co trzeba posiadać licencje, jak wygl?daj? podatki, czy też od jakiej organizacji można uzyskać wsparcie - komentuje Radosław Cielicki Prezes BanFi Group.

BanFi Group wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, pokazuj?c przedsiębiorcom, że w nowym kraju nie musz? myśleć o wszyskim, bo najważniejszy jest ich biznes. Być może nie warto poświęcać aż tyle czasu na dokładne badanie rynku i zgłębiane niuansów prawnych, skoro można te czynności pozostawić specjalistom i cieszyć się z rozwoju firmy. Inicjatywa uzyskała wsparcie m.in.: Fundacji Startup Poland, Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska oraz wielu zagranicznych izb gospodarczych.

ZOBACZ PREZENTACJĘ: http://www.slideshare.net/BanFiGroup/come2poland-47231983

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!