Aktualności firm stowarzyszonych
Z Credit Agricole - mniej plastiku na twoim koncie
W każdej minucie do mórz i oceanów na całym świecie trafia ponad 20 ton plastiku. Do powstawania tej wielkiej fali śmieci wszyscy codziennie się przyczyniamy. Ale możemy to zmienić i metodą małych kroków zatroszczyć się o czystość naszej planety. Można zacząć od otwarcia Konta dla Ciebie w Credit Agricole, do którego bank wydaje kartę wykonaną z ekotworzywa. To pierwsza tego typu karta płatnicza na polskim rynku.
Jak wskazuje instytut badawczy Pew Research, nadmiar plastikowych śmieci jest dziś jedną z głównych przyczyn degradacji środowiska naturalnego na Ziemi. Dotyczy to nie tylko Polski, czy Europy. Jest to problem globalny i obejmuje całą naszą planetę. Jeśli nie podejmiemy realnych kroków zmierzających do ograniczenia ilości odpadów, do 2050 roku w morzach i oceanach będzie więcej plastiku niż ryb[1].
Bank Credit Agricole już od ponad roku zachęca swoich klientów i pracowników do walki z nadmiarem syntetycznych śmieci. W ramach kampanii edukacyjnej #mniejplastiku, realizowanej wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką EFL, organizowana jest m.in. akcja „Górska Odyseja” polegająca na sprzątaniu górskich i leśnych szlaków, a także cykl podcastów i webinarów.
Teraz bank zachęca również do otwarcia swojego flagowego Konta dla Ciebie, do którego dołącza przyjazną środowisku kartę płatniczą Mastercard. To pierwsza karta na polskim rynku wykonana z opatentowanego ekotworzywa, które w optymalnych warunkach rozkłada się nawet do 99% w ciągu kilkunastu tygodni. Każdy, kto do końca lipca otworzy Konto dla Ciebie i wykona określoną liczbę miesięcznych transakcji telefonem, kartą lub BLIKIEM może otrzymać od banku nawet do 500 zł premii.
- Pomimo rozwoju płatności mobilnych, takich jak. BLIK czy wirtualna karta w telefonie, tradycyjne karty płatnicze nadal są przez bardzo wielu klientów postrzegane jako podstawowe narzędzie płatności za codzienne zakupy. Dlatego zdecydowaliśmy się wydać pierwszą kartę, którą można nosić normalnie w portfelu a równocześnie dbać o czystość środowiska – mówi Grzegorz Górski, dyrektor Pionu Zarządzania Produktami i Segmentami w Credit Agricole.
Oferta promowana jest w ramach kampanii z udziałem Dawida Podsiadło, która zwraca uwagę na problem nadmiernego zaśmiecania planety plastikiem i zachęca do troski o środowisko. - Przy produkcji filmów reklamowych użyliśmy autentyczne śmieci zebrane na plażach przez grupę wolontariuszy z naszego banku. Po oczyszczeniu wykorzystaliśmy je jako instrumenty do nagrania coveru przeboju „I am sailing” - dodaje Barbara Pijanowska-Kuras, dyrektor zarządzająca zintegrowaną komunikacją marketingową i korporacyjną Credit Agricole. Piosenkę śpiewa Julia Pietrucha, a Dawid Podsiadło jest jej producentem wykonawczym i pomysłodawcą aranżu z wykorzystaniem tonów z plastiku.
- Jesteśmy zielonym bankiem i troskę o środowisko traktujemy naprawdę poważnie. Ekologiczne zaangażowanie jest ważną częścią naszej strategii biznesowej i wierzymy, że sukcesy w biznesie można łączyć ze świadomym i odpowiedzialnym współdziałaniem człowieka z naturą. Innej drogi nie ma. Dlatego cieszymy się, że jako pierwszy bank możemy zaproponować naszym klientom kartę z ekotworzywa i w ten sposób wspierać ich w trosce o środowisko – przekonuje Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole.
Warto dodać, że bank Credit Agricole jest również partnerem międzynarodowej inicjatywy Plastic Odyssey, której celem jest zmniejszenie ilości syntetyków w morzach i oceanach. Na początku czerwca z portu we francuskiej Dunkierce w rejs dookoła świata wyruszy statek-laboratorium, którego misją jest wyławianie i przetwarzanie plastikowych śmieci z wody, a także promowanie wśród lokalnych społeczności Afryki, Ameryki Południowej i Azji skutecznych sposobów na recykling odpadów.
Więcej informacji o ekologicznych działaniach banku Credit Agricole i nowej, przyjaznej środowisku karcie płatniczej można znaleźć na stronie: www.mniejplastiku.pl
[1] Źródło: Raport „Powstrzymać falę plastiku”, listopad 2020 https://www.pewtrusts.org/en/research-and-analysis/articles/2020/07/23/breaking-the-plastic-wave-top-findings