Aktualności firm stowarzyszonych

XM3 ― UDANY DEBIUT RYNKOWY RENAULT SAMSUNG MOTORS W KOREI

SUV XM3 z nadwoziem typu coupé zadebiutował na rynku koreańskim uzyskując bardzo dobre wyniki sprzedaży. Najnowszy produkt Renault Samsung Motors (RSM) jest oparty na show carze XM3 Inspire z 2019 r. RSM jest pierwszym producentem popularnych modeli. który wprowadza tego typu auto na rynek koreański. XM3 to przeznaczona specjalnie dla Korei wersja SUV-a coupé Renault Arkana, która jest już dostępna w Rosji. RSM jest pierwszym producentem popularnych modeli, który wprowadza tego typu auto na rynek koreański. XM3 to przeznaczona specjalnie dla Korei wersja SUV-a coupé Renault Arkana, która jest już dostępna w Rosji i zapowiada się na światowej klasy model.

Debiut rynkowy XM3 jest elementem ogólnoświatowej strategii realizowanej przez Grupę Renault. XM3 jest produkowany w usytuowanym na południe od Seulu zakładzie w Pusan. Od dnia debiutu z powodzeniem podbija południowokoreański rynek.

Między 21 lutego – datą debiutu handlowego – a 24 kwietnia złożono 22 175 zamówień, a w ciągu 49 dni dostarczonych zostało ponad 10 000 egzemplarzy tego modelu. To rekord w historii RSM.

Serca klientów podbił wyróżniający się design i wysoka klasa samochodu, który łączący urok coupé z proporcjami właściwymi dla SUV-a.

Une image contenant voiture, personne, homme, extérieur Description générée automatiquement

„XM3 WPROWADZA UNIKATOWĄ KONCEPCJĘ O PRZYKUWAJĄCYM UWAGĘ DESIGNIE [...] IDEALNE POŁĄCZENIE ELEGANCJI I SOLIDNOŚCI”

Raphael Linari - dyrektor Renault Design Center Seoul

Zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie samochodowym w Seulu w marcu 2019 roku model koncepcyjny XM3 INSPIRE stał się punktem wyjścia dla modelu seryjnego XM3.
Zdecydowaliśmy się na elegancką sylwetkę w stylu coupé i ją podwyższyliśmy ― wyjaśnia Raphael Linari, dyrektor Renault Design Center Seoul. Jest to  w szczególności widoczne w bardzo wysokiej bocznej linii nadwozia i ściętym jak w coupé dachu.

XM3 wyróżnia się także innymi atrybutami  SUV-a, takimi jak zwiększony prześwit, przednia i tylna osłona podwozia czy ochronne nakładki na nadkola. Osiemnastocalowe obręcze kół, chromowana osłona chłodnicy i podwójna, aluminiowa końcówka wydechu nadają nowemu modelowi sportowy wygląd.

Klienci znający Renault i Renault Samsung Motors z łatwością rozpoznają charakterystyczny układ reflektorów LED w kształcie litery C (C-Shape), już wcześniej zastosowany w modelach tej marki: SM6 (Talisman) i QM6 (Koleos).

PRAKTYCZNY I DYNAMICZNY SUV COUPÉ 

XM3 jest SUV-em coupé, który wyklucza wszelkie kompromisy między komfortem, przestronnością i pojemnością bagażnika. To bardzo ważne atuty dla koreańskich klientów. Samochód jest nie tylko piękny dzięki wyjątkowemu stylowi oraz doborowi kolorów i materiałów najwyższej klasy, ale też bardzo praktyczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu - mówi Minyoung Kim, stylistka ds. kolorów i materiałów.

Une image contenant eau, table, voiture, petit Description générée automatiquement

Wnętrze w stylu high-tech jest wyposażone w lekko skierowaną w stronę kierowcy deskę rozdzielczą z dwoma ekranami: ekranem 10” na tablicy rozdzielczej (identycznym jak w Renault Captur INITIALE PARIS) z funkcją nawigacji satelitarnej i pionowym ekranem multimedialnym 9,3’’. To największe wyświetlacze w tym segmencie aut!

XM3 posiada również wiele elementów wyposażenia charakterystycznych dla wyższego segmentu, takich jak wspomaganie parkowania z kamerą 360°, automatyczny hamulec postojowy (dostępny od najniższego poziomu wyposażenia), aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz technologię MULTI-SENSE. Ta ostatnia pozwala dostosować samochód do upodobań kierowcy dzięki trzem trybom jazdy i różnym kolorom oświetlenia ambientowego.

Wnętrze XM3 tworzy subtelną równowagę między przestronnością, komfortem i dynamiką właściwą dla SUV-a coupé

Wiele wysiłku włożono w zaprojektowanie siedzeń z myślą o wysokim komforcie użytkownika. Ich podwyższona pozycja daje poczucie bezpieczeństwa mówi  Jinseok Cho, kierownik produktu odpowiedzialny za ten projekt na rynku koreańskim. Pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach mają do dyspozycji przestrzeń o długości 213 mm na wysokości kolan. Cieszy się to szczególnym uznaniem
w oczach azjatyckich klientów. Jeśli chodzi o ładowność, XM3 dysponuje największym w swojej klasie bagażnikiem o pojemności 513 litrów.

XM3 wyposażono w silnik TCe 260, którego nazwa nawiązuje do jego doskonałego momentu obrotowego. Na ten silnik zdecydowało się blisko 80% pierwszych klientów. Turbodoładowana, benzynowa jednostka o pojemności 1,3 l została opracowana wspólnie przez Renault i Daimlera.

Współpracuje z automatyczną, siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. XM3 jest również dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów X-TRONIC (CVT).

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, organizacja KNCAP, odpowiedzialna za testy zderzeniowe i ocenę bezpieczeństwa biernego pojazdów w Korei, już wkrótce wyda certyfikat poświadczający, że XM3 uzyskał w nich poziom 1 (najlepszy możliwy wynik) w swojej kategorii.

Przystępny cenowo nowy produkt RSM oferuje nabywcom bardzo atrakcyjne parametry użytkowe, zgodnie z tradycją producenta.
Poza unikatowym designem jednym z głównych powodów zakupu XM3, często wymienianym przez naszych klientów, jest doskonały stosunek jakości do ceny mówi Jinseok Cho. Aż 72% pierwszych nabywców skorzystało z tego i wybrało najwyższy poziom wyposażenia (RE Signature).

Liczne atuty XM3 dobrze tłumaczą sukces, jakim okazał się jego debiut handlowy w Korei. W najbliższej przyszłości model powinien trafić na rynki kolejnych krajów.

***

Strategia cyfrowa przyciągająca uwagę młodych klientów

XM3 zawdzięcza swój udany debiut nie tylko swoim atutom, lecz także skutecznej strategii cyfrowej, szczególnie atrakcyjnej dla młodych Koreańczyków. Wszystkie narzędzia komunikacyjne zostały tak dobrane, by dotrzeć do pokolenia cyfrowych tubylców („digital natives”) ― wyjaśnia Sil Bang, dyrektor ds. marketingu RSM. Istotnie, połowę nabywców tego modelu stanowią millenialsi i trzydziestolatkowie wyczuleni na najnowsze trendy, dla których zakupy online są częścią codziennego życia.

W celach promowania XM3 stworzono na przykład  mini stronę internetową poświęconą temu modelowi i przygotowano kampanię reklamową, wirtualny salon ekspozycyjny i liczne filmy wideo.

W marcu br. XM3 znalazł się w czołówce haseł wyszukiwanych w Naverze (koreański Google), a 1 400 wstępnych zamówień zostało złożonych online (czyli niemal jedna czwarta wszystkich zamówień). To nowy rekord wśród producentów samochodów na rynku koreańskim! 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!