Aktualności firm stowarzyszonych
Współpraca firm Daimler i aliansu Renault-Nissan nabiera tempa
<ul> <li>Dyrektorzy generalni informują, że partnerskie przedsięwzięcie obu korporacji będzie się rozwijać, a wszystkie projekty będą kontynuowane.</li> <li>Pierwotny zakres współpracy uległ czterokrotnemu powiększeniu do 12 projektów realizowanych na trzech kontynentach.</li> <li>Nowe Renault Twingo, Smart ForTwo i Smart Forfour zostaną wprowadzone na rynek jesienią. Są to pierwsze pojazdy, które w całości opracowano wspólnie.</li> <li style="text-align: justify;">Mitsubishi Fuso i Nissan podpisują umowę na dostawę pojazdu Fuso Canter Van na rynki eksportowe.</li> </ul>
>
Jak oświadczyli w Paryżu dziennikarzom dyrektorzy generalni firm w swoich corocznych informacjach prasowych na targach Paris Motor Show, alians Renault-Nissan i firma Daimler AG maj? długoterminowe i stabilne plany na przyszłość, a wszystkie wspólne projekty s? kontynuowane.
Firmy Renault-Nissan i Daimler rozpoczęły współpracę w 2010 roku. Jej pierwotny zakres obejmował trzy projekty realizowane głównie w Europie. Współpraca firm uległa jednak czterokrotnemu rozszerzeniu i obejmuje dziś aż 12 projektów w Europie, Azji i Ameryce Północnej.
Globalna skala naszych wspólnych działań gwarantuje, że będ? one dalej rozwijane. Planujemy pozostać partnerami na długi czas – oznajmił dyrektor generalny i prezes firmy Renault-Nissan, Carlos Ghosn. – Współpraca skróciła czas wprowadzenia produktu na rynek w przypadku ważnych premier pojazdów i stała się oczywist? przewag? strategiczn? firm Renault i Nissan. Jesteśmy pewni naszej relacji w najbliższej przyszłości.
Od momentu rozpoczęcia, czyli od 2010 roku, współpraca pozwoliła nam nie tylko zrealizować pierwotne zamierzenia, ale znacznie je przekroczyć. Nic się nie zmieni – nadal będziemy realizować wspólne projekty, które zapewniaj? zwycięski układ dla wszystkich zaangażowanych partnerów i tworz? wartość dla naszych klientów na całym świecie. Zdecydowanie mamy tu do czynienia ze współprac?, któr? ze wszech miar warto kontynuować – powiedział dr Dieter Zetsche, prezes zarz?du Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.
Komentarze dyrektorów generalnych ogłoszono w momencie, w którym alians Renault-Nissan i firma Daimler przygotowuj? się do wprowadzenia na rynek pierwszych w całości wspólnie opracowanych pojazdów: nowych Renault Twingo oraz Smart ForTwo i Smart Forfour. Sprzedaż Renault Twingo rozpoczęła się w Europie we wrześniu, modele Smart ForTwo i Smart Forfour natomiast będzie można kupić od listopada br. Samochody miejskie konstruowane s? na bazie architektury napędu tylnego, wspólnie opracowanej podczas bliskiej, czteroletniej współpracy.
Trzy przedstawione na targach Paris Motor Show samochody to produkty niezależne, o niepowtarzalnej tożsamości marki. Model Smart ForTwo montowany jest w zakładzie Smart w Hambach, we Francji, linia produkcyjna Twingo i Smart Forfour natomiast znajduje się w fabryce Renault w miejscowości Novo Mesto, w Słowenii.
Asortyment projektów jest wci?ż rozszerzany
W czerwcu bież?cego roku, w ramach ważnego przełomu, firmy Nissan i Daimler przedstawiły plany współpracy nad opracowaniem wysokiej klasy pojazdów kompaktowych i ich produkcj? w Meksyku.
Budowa wspólnego zakładu produkcyjnego w Aguascalientes, w bezpośrednim s?siedztwie istniej?cej już fabryki Nissana, rozpocznie się na pocz?tku przyszłego roku. Produkcję zainauguruj? w 2017 roku modele Infiniti. Niedługo później, bo już w roku 2018 rozpocznie się produkcja pojazdów Mercedes-Benz.
Po pełnym rozwinięciu skrzydeł zakład w Meksyku zyska możliwości produkcyjne na poziomie 300 000 samochodów rocznie.
Wysokiej klasy pojazdy kompaktowe będ? również produkowane w innych zakładach Daimler i Nissan na całym świecie, w tym w Europie i Chinach.
Na razie koncerny będ? sobie wzajemnie dostarczały mechanizmy napędowe. We wrześniu firma Renault rozpoczęła dostawy silników wysokoprężnych 1.6 do nowych Mercedesów klasy C i vana Mercedes Vito. Renault dostarcza również 1-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z naturalnym napowietrzeniem oraz turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0.9 litra do modeli smart forfour i smart fortwo.
W czerwcu ruszyła wspólna produkcja 2-litrowego, turbodoładowanego benzynowego silnika 4-cylindrowego w nowo przygotowanym zakładzie produkcji mechanizmów napędowych Nissana i Daimlera w Decherd, w stanie Tennessee w USA. Produkowane tam silniki będ? pocz?tkowo montowane w europejskich wersjach samochodów Infiniti Q50 sports sedan i Mercedes-Benz klasy C. Docelowo nowy zakład będzie miał możliwości produkcyjne na poziomie 250 000 pojazdów rocznie.
W segmencie vanów, Mitsubishi Fuso Truck, należ?ca do firmy Daimler, Bus Corporation (MFTBC) i Nissan Motor Co. Ltd. podpisały właśnie umowę na dostawę gotowych vanów użytkowych na eksport. Zgodnie z umow? Nissan dostarczy swojego vana użytkowego NV350 Urvan (DMC: 3,5 t) firmie Mitsubishi Fuso, która jeszcze w tym roku będzie sprzedawała go na Bliskim Wschodzie jako Canter Van.
Umowę końcow? zawarto w rok po tym, jak 11 września 2013 roku firmy podpisały umowę wstępn?.
Aby zobaczyć pełn? listę projektów, nad którymi prace już się rozpoczęły i które zostały publicznie ogłoszone, kliknij tutaj