Aktualności firm stowarzyszonych

Renault wprowadza silnik benzynowy nowej generacji w modelach SCENIC i GRAND SCENIC

<p style="text-align: justify;">Renault wprowadza nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Nowy silnik benzynowy zwiększa komfort jazdy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 Silnik benzynowy nowej generacji będzie dostępny w trzech poziomach mocy: TCe 115 z manualną skrzynią biegów oraz TCe 140 i TCe 160 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC. W 2018 roku nowy silnik benzynowy będzie stopniowo montowany również w innych modelach samochodów Renault (w zależności od kraju).</p>

>

Renault zaprezentowało nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Silnik zadebiutował na rynku w modelach SCENIC i GRAND SCENIC, ale z pocz?tkiem 2018 roku będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach Renault. Nowy silnik gwarantuje zdecydowanie większy komfort jazdy, wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz większ? i stał? dostępność na wysokich obrotach, co jednocześnie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.

„Nasz nowy silnik benzynowy to wynik poł?czenia sił i specjalistycznej wiedzy inżynierów z Grupy Renault, Aliansu i naszego partnera, firmy Daimler. Po wykonaniu ponad 40 tys. godzin testów możemy być pewni, że spełnia on standardy jakości zarówno Aliansu, jak i Daimlera. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osi?ga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min” - powiedział Philippe Brunet, wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych.

Nowy silnik sprzężony z manualn? skrzyni? biegów lub dwusprzęgłow?, automatyczn? skrzyni? biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg stworzonych przez Alians innowacyjnych rozwi?zań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znan? z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła.

Zastosowano również inne technologie, które pozwalaj? czerpać większ? przyjemność z jazdy i zmniejszaj? zużycie paliwa oraz emisję CO2: ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa zostało podniesione o 250 barów, a specjalna konstrukcja komory spalania pozwala na utrzymanie optymalnych parametrów mieszanki paliwowo-powietrznej.

Ponadto technologia zmiennych faz rozrz?du reguluje zawór wlotowy i wylotowy, w zależności od obci?żenia silnika. W rezultacie samochód osi?ga wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, a jego dostępność na wysokich obrotach jest bardziej stabilna, co przekłada się na większy komfort jazdy i lepsz? reakcję w średnim zakresie obrotów.

Modele SCENIC i GRAND SCENIC z nowym silnikiem

SCENIC i GRAND SCENIC to pierwsze modele samochodów Renault, które zyskaj? dodatkow? moc dzięki użyciu nowego silnika benzynowego produkowanego w fabryce Renault w hiszpańskim mieście Valladolid.

Przy osi?gnięciu maksymalnej mocy nowy silnik TCe 160 gwarantuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 260 Nm dla manualnej skrzyni biegów lub 270 Nm dla automatycznej skrzyni EDC. Maksymalny moment obrotowy osi?gany jest w zakresie od 1750 do 3700 obr./min.

Klienci we Francji i pozostałych krajach europejskich mog? już składać zamówienia. Dostawy przewidziane s? w połowie stycznia 2018 r.  

WIĘCEJ INFORMACJI:

Antoine Marin
Attaché prasowy (segment C i design)
antoine.marin(@)renault.com
+33 1 76 84 40 76

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!