Aktualności firm stowarzyszonych • Członkowie
Publicis Groupe wprowadza Attention Booster – nowatorski produkt do optymalizacji kampanii pod kątem uwagi odbiorców
Warszawa, 14 czerwca 2024 r. - Attention Booster, stworzony przez Publicis Groupe, wykorzystuje zaawansowane technologie eye-trackingowe i algorytmy sztucznej inteligencji do holistycznego pomiaru uwagi w kampaniach reklamowch. Narzędzie służy do selekcji najlepiej zauważalnych punktów styku i formatów mediowych oraz oceny potencjału materiałów kreatywnych.
- Attention Booster umożliwia szczegółowe: pomiar i optymalizację kampanii pod kątem uwagi odbiorców na wszystkich etapach, od doboru najbardziej efektywnych touchpointów mediowych aż po ocenę potencjału materiałów kreatywnych, które pozwolą na osiągniecie pożądanych celów i kluczowych KPI marki - mówi Kamil Kołak, Commercial & Innovations Director w agencji mediowej Zenith.
Attention Booster ma być odpowiedzią na potrzeby reklamodawców, którzy oprócz mierzenia uwagi przez wykorzystanie paneli eye-trackingowych dla konkretnych pozycji w mediaplanie kampanii, poszukują wskazówek pod kątem przygotowania bardziej angażujących i perswazyjnych treści. Dzięki połączeniu potencjału narzędzi AI oraz wiedzy z badań konsumenckich, Attention Booster dostarcza szczegółowych wskazówek i rekomendacji dotyczących testowanych kreacji.
- To rozwiązanie, w połączeniu z naszym nowym narzędziem One Reach, które służy do pomiaru zasięgu multitouchpointowych kampanii, pozwala realnie optymalizować działania komunikacyjne na całej ścieżce decyzyjnej. One Reach sprawia, że w coraz bardziej skomplikowanym mediowo świecie, budujemy zasięg szybciej i skuteczniej, docierając efektywnie do light userów mediów szerokozasięgowych. Natomiast dzięki Attention Booster, zwiększamy prawdopodobieństwo konwersji naszych reklam na rozważanie kategorii/marki i zakup - mówi Marta Osińska, Senior Media Strategy & Innovations Managerka w Zenith.
Attention Booster powstał we współpracy ekspertów agencji mediowych Publicis Groupe, agencji doradczo – wdrożeniowej YOTTA oraz specjalistów z agencji kreatywnych Grupy.