Aktualności firm stowarzyszonych • Członkowie
Publicis Groupe: Rynek reklamy wzrósł o 7% w 2023 r.
Warszawa, 23 lutego 2024 r. – Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, inwestycje reklamowe rosły w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, reklamie zewnętrznej, kinie oraz w dziennikach, zmalały zaś w magazynach.
- Udziały internetu w rynku reklamy utrzymują się na poziomie 44%, zaś telewizji spadły poniżej 39%
- Wartość wydatków na reklamę digitalową wzrosła o 8,6%, czyli o blisko 418,9 mln zł
- Wartość wydatków na reklamę telewizyjną zwiększyła się o 3,3%, czyli o niemal 148 mln zł
- Wzrósł udział reklamy radiowej, kinowej, zewnętrznej i reklamy online w rynku reklamy
- Sektorem z największym wolumenem wzrostu wydatków pozostaje sektor handel