Podsumowanie spotkania Komitetu Retail na temat tzw. dark patterns

Czym są zwodnicze interfejsy internetowe i w jaki sposób można się ich ustrzec? Podczas spotkania Komitetu Retail, które odbyło się 20 lutego w siedzibie CCIFP analizowaliśmy kwestię tzw. dark patterns, które znalazły się ostatnio pod lupą organów ochrony konsumentów oraz ochrony danych osobowych. Okazuje się, że źle zaprojektowana aplikacja lub strona internetowa może mieć nie tylko negatywny skutek wizerunkowy, ale także narazić przedsiębiorcę na dotkliwe kary.

Rozmawialiśmy m.in. o tym, czy są zwodnicze interfejsy, również w obliczu definicji w DSA (Digital Services Act). Analizowaliśmy to zjawisko na konkretnych przykładach, pokazując jednocześnie, jak ustrzec się dark patterns w swoim interfejsie.

Spotkanie poprowadził mec. Michał Starczewski, radca prawny, associate w kancelarii BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy sp.k., specjalizujący się w prawie nowych technologii.

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!