Wydarzenia
L'Oréal wraz z CCIFP stworzy strefę CAFE FRANCE na IMPACT w Poznaniu
L'Oréal Polska dołączyła do partnerów CAFE FRANCE na Forum IMPACT w Poznaniu. Wspólnie zaprezentujemy doświadczenia firm francuskich w Polsce.
W trakcie wydarzenia Barbara Stępień, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie wystąpi w dyskusji zatytułowanej Przez innowacje do zrównoważonego rozwoju. Czy to jest dobry czas na zmiany? Udział w niej wezmą również: Grzegorz Wojciechowski, Dyrektor Generalny Saint-Gobain HPM na Europę Wschodnią i Paulina Chmielewska, Director of Operations Nexity Polska.
Debata odbędzie się 10 maja na scenie 6. w godzinach 18:00 - 18:20.
W jej trakcie porozmawiamy o miejscu biznesu w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań zbliżających nas do zielonej transformacji, a także pokażemy przykłady działań, które już teraz są realizowane przez firmy zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnie.
L'Oréal będzie obok Nexity Polska i Grupy Saint-Gobain w Polsce, wraz z marką Saint-Gobain Norton partnerami stoiska CAFE FRANCE na IMPACT, które będzie miejscem spotkań wszystkich uczestników Forum i promocji francuskich doświadczeń. Możecie nas spotkać na poziomie 1 w budynku PCC. Zapraszamy.
Grupa L’Oréal to globalny lider rynku kosmetycznego z obrotami na poziomie 38,26 mld euro w 2022 r. W Polsce firma oferuje konsumentom portfolio 26 marek w każdej kategorii kosmetycznej, a jej produkty dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji. L’Oréal zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a w fabryka L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie prawie 360 mln kosmetyków. Firma działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, realizując ambitne cele w zakresie klimatu, ochrony bioróżnorodności i zasobów, a także w obszarze wspierania społeczeństwa inkluzywnego.
L’Oréal w Polsce to lider runku kosmetycznego, którego całą wartość szacuje się na 31 mld złotych (prognoza na 2023 r.). Od ponad 30 lat firma oferuje konsumentom i konsumentkom w Polsce i Krajach Bałtyckich portfolio globalnych marek kosmetycznych – obecnie jest to 26 marek (takich jak np. L’Oréal Paris, Garnier, Vichy, La Roche-Posay, Lancôme, YSL, Giorgio Armani, Kerastase, czy L’Oréal Professionnel). Produkty firmy zaspokajają różnorodne potrzeby we wszystkich najważniejszych kategoriach: pielęgnacji twarzy, pielęgnacji ciała, pielęgnacji włosów, makijażu oraz zapachów.
Rocznie firma wprowadza na rynek polski ponad 1000 produktów kosmetycznych, w tym wiele przełomowych innowacji będących wynikiem pracy naukowej ekspertów z całego świata.
L’Oréal jest jednym z największych reklamodawców w branży kosmetycznej, rocznie prowadzi kilkadziesiąt kampanii marketingowych i reklamowych, docierając w sumie do milionów konsumentów w Polsce. Działania marketingowe firmy podlegają dodatkowym, wewnętrznym regulacjom z obszaru etyki, które określają zasady odpowiedzialnej i transparentnej komunikacji z konsumentami.
L’Oréal w Polsce w liczbach:
- ponad 1 300 pracowników (w tym L’Oréal Warsaw Plant)
- 19 narodowości
- 22 lata zaangażowania na rzecz różnorodności w nauce: program L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki
- HUB IT dla 14 rynków od 2006 r.
- HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
- Centrum Dystrybucyjne: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
- Centrum Usług Księgowo-Finansowych dla 15 rynków od 2018 r.
L'Oréal w Polsce współpracuje z około 300 lokalnymi dostawcami produktów i usług. Szacujemy, że wśród naszych dostawców w Polsce zatrudnienie znajduje kilkanaście tysięcy osób.
Beauty tech oraz nauka i zrównoważone innowacje w grupie L'Oréal
Każdego dnia pełen pasji zespół grupy L'Oréal ds. badań i innowacji, wykorzystując swoje najnowocześniejsze umiejętności i wiedzę, przesuwa granice nauki, aby tworzyć piękno, które porusza świat.
Beauty tech w liczbach:
- Ponad 4 000 naukowców
- 5 500 ekspertów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych
- Ponad 1 mld euro inwestycji w badania i innowacje
- 561 patentów zgłoszonych w 2022 r.
- 6 nagród za innowacje na CES® 2023
L’Oréal jako pracodawca
L’Oréal w Polsce, w tym L’Oréal Warsaw Plant zapewnia stabilne zatrudnienie i jest ważnym pracodawcą w regionie i w branży kosmetycznej. Spółki zatrudniają w sumie ponad 1000 pracowników – zróżnicowany zespół zaangażowanych ekspertów w obszarach marketingu, sprzedaży, produkcji, logistyki, IT, finansów itp. Siłą zespołu L’Oréal jest jego różnorodność – to zespół osób reprezentujących 19 narodowości, przedstawicieli różnych kultur, osób z różnym doświadczeniem, w różnym wieku.
Rozbudowana i różnorodna struktura firmy w Polsce umożliwia rozwój kariery w fabryce, zespole HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, w HUB’ie IT, Centrum Dystrybucyjnym, czy też w Centrum Usług Księgowo-Finansowych. Średni staż pracy w L’Oréal Warsaw Plant to 11 lat, a w L’Oréal Polska to 7 lat. Globalny zasięg działalności L’Oréal umożliwia ponadto rozwój karier międzynarodowych.
Produkcja kosmetyków w Polsce: 360 mln, eksport na 29 rynków
L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie około 360 mln kosmetyków. Z nowoczesnych linii produkcyjnych w podwarszawskich Kaniach zjeżdżają miliony żeli pod prysznic, szamponów, mleczek do ciała, toników, wód micelarnych oraz farb do włosów, takich marek z portfolio Grupy L’Oréal jak: Garnier, Lascad, L’Oréal Paris, Mixa i Maybelline. Fabryka w Kaniach eksportuje kosmetyki na 29 rynków Europy (stanowi to 92 proc. produkcji).
Inwestycje : 1 042 mln PLN w L’Oreal Warsaw Plant
W ciągu 25-letniej działalności w Polsce, fabryka L'Oréal Warsaw Plant zainwestowała w rozwój innowacyjnych rozwiązań kwotę 1 042 mln PLN / 251 mln EUR , co plasuje ją w gronie ważniejszych inwestorów w branży kosmetycznej.
Najważniejszą inwestycją z zakresu ograniczenia wpływu na środowisko w ciągu ostatnich lat w Fabryce L'Oréal Warsaw Plant w Kaniach była budowa Stacji Recyklingu Wody, tzw. „zielone serce fabryki”, której wartość wyniosła 4 milionów euro. Dzięki stacji, w 2021 r. fabryka zaoszczędziła ponad 35 000 m3 wody, co jest równowartością 10 basenów olimpijskich.
Fabryka L'Oréal Warsaw Plant planuje kolejne inwestycje w rozwiązania prośrodowiskowe w najbliższych latach. L'Oréal zdecydował o samodzielnej inwestycji w instalację kotłów parowych (produkcja pary i gorącej wody) zasilanych biomasą (peletem) – własną ciepłownię.
L'Oréal na rzecz środowiska naturalnego
W ramach realizowanego programu środowiskowego L’Oreal For The Future, który ma na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, L'Oréal realizuje następujące zobowiązania:
- Klimat - do 2025, wszystkie zakłady L'Oréal osiągną neutralność emisyjną poprzez poprawę efektywności energetycznej i korzystanie w 100% z energii odnawialnej. Do 2030 zredukujemy energię o 40%.
- Woda - do 2030, 100% wody używanej w naszych procesach przemysłowych będzie odzyskiwane i ponownie wykorzystywane w obiegu zamkniętym. Do 2030 zredukujemy zużycie wody o 30%.
- Odpady - do 2030, 100% wytwarzanych odpadów będzie poddawane recyklingowi lub ponownie wykorzystywane. Do 2030 zredukujemy ilość odpadów o 30% (nie licząc osadu).
Do 2021 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała zużycie wody o 18% i zmniejszyła ilość odpadów o 4 % w porównaniu z rokiem 2019, przy jednoczesnym wzroście produkcji.
Do 2020 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała zużycie wody o 50% w odniesieniu do roku bazowego 2005
W 2020 roku energia odnawialna stanowiła 44% całkowitej konsumpcji w fabryce L'Oréal Warsaw Plant – to energia elektryczna, do której zakupiono certyfikowany prąd. Zgodnie z założeniami do 2025 roku cała wykorzystywana w zakładzie energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Energią nieodnawialną jest gaz ziemny, używany do ogrzewania budynku i do wytworzenia pary (do dezynfekcji i celów produkcyjnych).
L'Oréal na rzecz społeczności lokalnych – wpływ społeczny
L'Oréal, jako globalny lider aktywnie wspiera społeczności lokalne w rozwiązywaniu najbardziej istotnych problemów. W działania te angażują się pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego, firma wspiera długofalowo organizacje pozarządowe w ramach strategii filantropii – skupiając się na pomocy osobom ze środowisk nieuprzywilejowanych: w tym dzieciom, osobom chorym, czy wykluczonym społecznie.
Od ponad 22 lat w ramach programu L'Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, L'Oréal wspiera różnorodność w środowisku naukowym promując najzdolniejsze młode badaczki i przyznając im stypendia na rozwój ich karier naukowych. Tym samym łączymy naszą wiarę w różnorodność i naukę, a także promujemy przekonanie, że świat potrzebuje nauki, a nauka potrzebuje kobiet. Do tej pory stypendia otrzymało w Polsce 112 kobiet naukowczyń.
Swój wpływ społeczny budują także największe marki należące do firmy L'Oréal:
- L'Oréal Paris w ramach programu StandUp edukuje w zakresie przeciwdziałania przemocy w przestrzeni publicznej;
- marka Maybelline zainicjowała program Brave Together obalający stereotypy na temat depresji wśród młodych ludzi;
- marki NYX Professional Makeup oraz Kiehl’s aktywnie wspierają osoby ze środowisk LGBTI+ promując idee tolerancji i wiary w potęgę różnorodności;
- marka YSL wraz ze swoją kampanią Abuse is not Love skupi się na edukacji na temat zachowań przemocowych w relacjach partnerskich i ich przeciwdziałaniu.
Działania solidarnościowe na rzecz Ukrainy:
Od 24 lutego 2022 r. naszym absolutnym priorytetem jest wspieranie naszych ukraińskich pracowników i ich rodzin.
Naszym pracownikom pozostającym w Ukrainie stale zapewniamy pomoc finansową oraz wsparcie psychologiczne. Nasze zespoły w krajach ościennych – w tym w Polsce, osobiście witały i zapewniły zakwaterowanie ponad 350 osobom, w tym także naszym ukraińskim koleżankom i kolegom oraz ich rodzinom. W razie potrzeby nadal zapewniamy im zakwaterowanie, wsparcie psychologiczne, finansowe, medyczne i imigracyjne. W miarę możliwości zapewniamy także naszym pracownikom możliwość pracy tymczasowej w innych spółkach L’Oréal. Aby pomóc naszym pracownikom i ich rodzinom jak najlepiej radzić sobie z tą sytuacją, inicjujemy zajęcia z języków obcych. Pomagamy również innym ukraińskim uchodźcom w znalezieniu pracy w spółkach L’Oréal.
Aby wesprzeć ludzi w Ukrainie, a także uchodźców przeznaczyliśmy 5 mln euro na pomoc humanitarną. Z tej kwoty, 400 000 euro zostało przekazanych organizacjom pozarządowym w Polsce i w Krajach Bałtyckich. Wsparcie finansowe otrzymały Unicef Polska, Polska Akcja Humanitarna, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja LaStrada oraz Czerwony Krzyż na Litwie, Łotwie i w Estonii. Oprócz tego darowizny produktowe trafiły do kilkudziesięciu organizacji pozarządowych w Polsce i krajach bałtyckich.
Współpracujemy z lokalnymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi (np. Czerwony Krzyż), a także agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych (Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców i UNICEF). Dostarczyliśmy już 600 000 niezbędnych produktów pielęgnacyjnych i higienicznych w Ukrainie oraz w sąsiednich krajach i będziemy nadal przekazywać dodatkowe produkty w nadchodzących miesiącach. Nasze zespoły rozpoczęły akcję crowdfundingu pracowniczego na rzecz pomocy dla Ukrainy. Niedawno wznowiliśmy wysyłkę niezbędnych produktów, aby odpowiedzieć na potrzeby społeczeństwa ukraińskiego.
Nagrody i wyróżnienia
- L'Oréal jest liderem Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2022 – 1. miejsce w zestawieniu branżowym i 3. w klasyfikacji generalnej.
- Firma otrzymała także w 2022 roku dwa Listki CSR „Polityki” - Zielony Listek za zarządzanie wpływem środowiskowym oraz za strategię adaptacji do zmian klimatycznych oraz Biały Listek za ciągłe doskonalenie swoich działań na rzecz efektywnego zarządzania wpływem firmy na otoczenie.
- Fabryka L’Oréal Warsaw Plant otrzymała w 2022 roku złotą nagrodę Royal Society for the Prevention of Accident Awards (RoSPA) za działania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.