Izba

L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie obecna na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie będzie jedną z firm tworzących reprezentację CCIFP na Forum w Karpaczu. 

Grupa L’Oréal to globalny lider rynku kosmetycznego z obrotami na poziomie 32,28 mld euro w 2021 r. W Polsce firma oferuje konsumentom portfolio 26 marek w każdej kategorii kosmetycznej, a jej produkty dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji. L’Oréal zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a w fabryka L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie prawie 360 mln kosmetyków. Firma działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, realizując ambitne cele w zakresie klimatu, ochrony bioróżnorodności i zasobów, a  także w obszarze wspierania społeczeństwa inkluzywnego.

 

Kluczowe liczby L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie:

1. 30 lat L’Oréal w Polsce i 25 lat L'Oréal Warsaw Plant

  • ponad 1 300 pracowników (w tym L’Oréal Warsaw Plant)
  • 19 narodowości
  • 22 lata zaangażowania na rzecz różnorodności w nauce: program L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki
  • HUB IT dla 14 rynków od 2006 r.
  • HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
  • Centrum Dystrybucyjne: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
  • Centrum Usług Księgowo-Finansowych dla 15 rynków od 2018 r.

L'Oréal w Polsce współpracuje z około 300 lokalnymi dostawcami produktów i usług. Szacujemy, że wśród naszych dostawców w Polsce zatrudnienie znajduje kilkanaście tysięcy osób.

 

2. Lider rynku kosmetycznego

L’Oréal w Polsce to lider runku kosmetycznego, którego całą wartość szacuje się na 27,7 mld złotych (prognoza na 2022 r.). Od 30 lat firma oferuje konsumentom i konsumentkom w Polsce i Krajach Bałtyckich portfolio globalnych marek kosmetycznych – obecnie jest to 26 marek (takich jak np. L’Oréal Paris, Garnier, Vichy, La Roche-Posay, Lancôme, YSL, Giorgio Armani, Kerastase, czy L’Oréal Professionnel). Produkty firmy zaspokajają różnorodne potrzeby we wszystkich najważniejszych kategoriach: pielęgnacji twarzy, pielęgnacji ciała, pielęgnacji włosów, makijażu oraz zapachów. 

Rocznie firma wprowadza na rynek polski ponad 1000 produktów kosmetycznych, w tym wiele przełomowych innowacji będących wynikiem pracy naukowej ekspertów z całego świata. W ofercie firmy znajdują się także inne rozwiązania, w tym usługi z obszaru tzw. ‘beauty tech’, które rozszerzają doznania konsumentów o wyjątkowe doświadczenia związane z pięknem.

 

3. L’Oréal jako pracodawca

L’Oréal w Polsce, w tym L’Oréal Warsaw Plant zapewnia stabilne zatrudnienie i jest ważnym pracodawcą w regionie i w branży kosmetycznej. Spółki zatrudniają w sumie ponad 1000 pracowników – zróżnicowany zespół zaangażowanych ekspertów w obszarach marketingu, sprzedaży, produkcji, logistyki, IT, finansów itp.

Siłą zespołu L’Oréal jest jego różnorodność – to zespół osób reprezentujących 19 narodowości, przedstawicieli różnych kultur, osób z różnym doświadczeniem, w różnym wieku.

Rozbudowana i różnorodna struktura firmy w Polsce umożliwia rozwój kariery w fabryce, zespole HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, w HUB’ie IT, Centrum Dystrybucyjnym, czy też w Centrum Usług Księgowo-Finansowych. Średni staż pracy w L’Oréal Warsaw Plant to 11 lat, a w L’Oréal Polska to 7 lat. Globalny zasięg działalności L’Oréal umożliwia ponadto rozwój karier międzynarodowych.

 

4. Produkcja kosmetyków w Polsce: 360 mln, eksport na 29 rynków

L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie około 360 mln kosmetyków. Z nowoczesnych linii produkcyjnych w podwarszawskich Kaniach zjeżdżają miliony żeli pod prysznic, szamponów, mleczek do ciała, toników, wód micelarnych oraz farb do włosów, takich marek z portfolio Grupy L’Oréal jak: Garnier, Lascad, L’Oréal Paris, Mixa i Maybelline. Fabryka w Kaniach eksportuje kosmetyki na 29 rynków Europy  (stanowi to 92 proc. produkcji).

 

5. Inwestycje : 1 042 mln PLN w L’Oreal Warsaw Plant

W ciągu 25-letniej działalności w Polsce, fabryka L'Oréal Warsaw Plant zainwestowała w rozwój innowacyjnych rozwiązań kwotę 1 042 mln PLN / 251 mln EUR , co plasuje ją w gronie ważniejszych inwestorów w branży kosmetycznej.

Najważniejszą inwestycją z zakresu ograniczenia wpływu na środowisko w ciągu ostatnich lat w Fabryce L'Oréal Warsaw Plant w Kaniach była budowa Stacji Recyklingu Wody, tzw. „zielone serce fabryki”, której wartość wyniosła 4 milionów euro. Dzięki stacji, w 2021 r. fabryka zaoszczędziła ponad 35 000 m3 wody, co jest równowartością 10 basenów olimpijskich.

 

6. L'Oréal na rzecz środowiska naturalnego

W ramach realizowanego programu środowiskowego L’Oreal For The Future, który ma na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, L'Oréal realizuje następujące zobowiązania:

    • Klimat - do 2025, wszystkie zakłady L'Oréal osiągną neutralność emisyjną poprzez poprawę efektywności energetycznej i korzystanie w 100% z energii odnawialnej. Do 2030 zredukujemy energię o 40%.
    • Woda - do 2030, 100% wody używanej w naszych procesach przemysłowych będzie odzyskiwane i ponownie wykorzystywane w obiegu zamkniętym. Do 2030 zredukujemy zużycie wody o 30%.
    • Odpady - do 2030, 100% wytwarzanych odpadów będzie poddawane recyklingowi  lub ponownie wykorzystywane. Do 2030  zredukujemy ilość odpadów o 30% (nie licząc osadu).

Do 2021 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała zużycie wody o 18% i zmniejszyła ilość odpadów o 4 % w porównaniu z rokiem 2019, przy jednoczesnym wzroście produkcji o xxx%.

Do 2020 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała zużycie wody o 50% w odniesieniu do roku bazowego 2005

W 2020 roku energia odnawialna stanowiła 44% całkowitej konsumpcji w fabryce L'Oréal Warsaw Plant – to energia elektryczna, do której zakupiono certyfikowany prąd. Zgodnie z założeniami do 2025 roku cała wykorzystywana w zakładzie energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Energią nieodnawialną jest gaz ziemny, używany do ogrzewania budynku i do wytworzenia pary (do dezynfekcji i celów produkcyjnych).

 

7. L'Oréal na rzecz społeczności lokalnych – wpływ społeczny

L'Oréal, jako globalny lider aktywnie wspiera społeczności lokalne w rozwiązywaniu najbardziej istotnych problemów. W działania te angażują się pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego, firma wspiera długofalowo organizacje pozarządowe w ramach strategii  filantropii – skupiając się na pomocy osobom ze środowisk nieuprzywilejowanych: w tym dzieciom, osobom chorym, czy wykluczonym społecznie.

Od ponad 22 lat w ramach programu L'Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, L'Oréal wspiera różnorodność w środowisku naukowym promując najzdolniejsze młode badaczki i przyznając im stypendia na rozwój ich karier naukowych. Tym samym łączymy naszą wiarę w różnorodność i naukę, a także promujemy przekonanie, że świat potrzebuje nauki, a nauka potrzebuje kobiet. Do tej pory stypendia otrzymało w Polsce 112 kobiet naukowczyń.

 

8. Nauka/Bezpieczeństwo/Innowacje

W 2021 roku grupa L'Oréal przeznaczyła budżet w wysokości ponad 1 miliarda euro na badania naukowe.  W samym 2021 roku grupa L'Oréal wprowadziła 360 innowacyjnych projektów, ponad 6900 nowych formuł, 12 000 testów oceny produktów oraz zgłosiła 510 patentów.

Każdego dnia nasz pełen pasji zespół ds. badań i innowacji, wykorzystując swoje najnowocześniejsze umiejętności i wiedzę, przesuwa granice nauki, aby tworzyć piękno, które porusza świat.

Obecnie 59% surowców stosowanych przez L'Oréal pochodzi z odnawialnych źródeł roślinnych, a 80% z nich ulega biodegradacji.

 

Więcej informacji na temat wspólnej reprezentacji firm CCIFP na Forum Ekonomicznym w Karpaczu: TUTAJ

Więcej informacji o L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie: L'Oréal Polska (loreal.com)

 

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!