Izba

L’Oréal - kolejna firma partnerem CAFE FRANCE w Karpaczu 2023

Grupa L’Oréal to globalny lider rynku kosmetycznego z obrotami na poziomie 38,26 mld euro w 2022 r. W Polsce firma oferuje konsumentom portfolio 26 marek w każdej kategorii kosmetycznej, a jej produkty dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji. L’Oréal zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a w fabryka L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie prawie 360 mln kosmetyków. Firma działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, realizując ambitne cele w zakresie klimatu, ochrony bioróżnorodności i zasobów, a  także w obszarze wspierania społeczeństwa inkluzywnego.

 

Najważniejsze dane nt. grupy L’Oréal:

 

Lider rynku kosmetycznego

L’Oréal w Polsce to lider rynku kosmetycznego, którego całą wartość szacuje się na 31 mld złotych (prognoza na 2023 r.). Od ponad 30 lat firma oferuje konsumentom i konsumentkom w Polsce i Krajach Bałtyckich portfolio globalnych marek kosmetycznych – obecnie jest to 26 marek (takich jak np. L’Oréal Paris, Garnier, Vichy, La Roche-Posay, Lancôme, YSL, Giorgio Armani, Kerastase, czy L’Oréal Professionnel). Produkty firmy zaspokajają różnorodne potrzeby we wszystkich najważniejszych kategoriach: pielęgnacji twarzy, pielęgnacji ciała, pielęgnacji włosów, makijażu oraz zapachów. W każdej z nich, innowacyjne produkty L’Oréal wyznaczają trendy rynkowe i najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa w branży. Różnorodny/zdywersyfikowany jest także model biznesowy, w którym działa firma: L’Oréal współpracuje z sieciami handlowymi na rynku masowym, drogeriami i perfumeriami, aptekami i sieciami farmaceutycznymi, posiada własne sklepy, a także coraz bardziej rosnący e-commerce – zarówno poprzez strategiczne partnerstwa z e-reteilerami, jak i własne kanały e-commerce.

Rocznie firma wprowadza na rynek polski ponad 1000 produktów kosmetycznych, w tym wiele przełomowych innowacji będących wynikiem pracy naukowej ekspertów z całego świata. W ofercie firmy znajdują się także inne rozwiązania, w tym usługi z obszaru tzw. ‘beauty tech’, które rozszerzają doznania konsumentów o wyjątkowe doświadczenia związane z pięknem.

 

L’Oréal jest jednym z największych reklamodawców w branży kosmetycznej, rocznie prowadzi kilkadziesiąt kampanii marketingowych i reklamowych, docierając w sumie do milionów konsumentów w Polsce.

 

Działania marketingowe firmy podlegają dodatkowym, wewnętrznym regulacjom z obszaru etyki, które określają zasady odpowiedzialnej i transparentnej komunikacji z konsumentami.

L’Oréal w Polsce w liczbach:

  • ponad 1 300 pracowników (w tym 430 pracowników L’Oréal Warsaw Plant)
  • 19 narodowości
  • 22 lata zaangażowania na rzecz różnorodności w nauce: program L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki
  • HUB IT dla 14 rynków od 2006 r.
  • HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
  • Centrum Dystrybucyjne: Polska, Litwa, Łotwa i Estonia – od 2017 r.
  • Centrum Usług Księgowo-Finansowych dla 15 rynków od 2018 r.

L'Oréal w Polsce współpracuje z około 300 lokalnymi dostawcami produktów i usług. Szacujemy, że wśród naszych dostawców w Polsce zatrudnienie znajduje kilkanaście tysięcy osób.

 

Beauty tech oraz nauka i zrównoważone innowacje w grupie L'Oréal

Każdego dnia pełen pasji zespół grupy L'Oréal ds. badań i innowacji, wykorzystując swoje najnowocześniejsze umiejętności i wiedzę, przesuwa granice nauki, aby tworzyć piękno, które porusza świat.

Beauty tech w liczbach:

  • Ponad 4 000 naukowców
  • 5 500 ekspertów w dziedzinie technologii i technologii cyfrowych
  • Ponad 1 mld euro inwestycji w badania i innowacje
  • 561 patentów zgłoszonych w 2022 r.
  • 6 nagród za innowacje na CES® 2023

W styczniu 2023 r. L'Oréal zaprezentował dwie nowe, nagrodzone na CES® 2023 Innovation Award technologie kosmetyczne:  HAPTA, pierwszy na świecie ręczny komputerowy aplikator do makijażu, zaprojektowany z myślą o użytkownikach o ograniczonej mobilności dłoni lub ramion oraz L'Oréal Brow Magic, pierwszy domowy elektroniczny aplikator do makijażu brwi. L'Oréal Brow Magic jest owocem kilkuletniej współpracy ze startupem Prinker Korea Inc. zajmującym się mikrodrukiem, w który mniejszościowo zainwestował fundusz venture capital BOLD (Business Opportunities for L'Oréal Development).

 

W listopadzie 2022 r. L'Oréal Colorsonic został wybrany jako jeden z najlepszych wynalazków 2022 roku magazynu Time, w kategorii Beauty Tech. Lekkie, ręczne urządzenie wykorzystuje innowacyjny, bezbłędny proces mieszania farby do włosów i jej równomiernego nakładania, zapewniając konsumentom spójne rezultaty koloryzacji w domu.

 

Istotną innowacją będącą wynikiem współpracy L’Oréal Professionnel Paris z Gjosą – szwajcarskim, ekologicznym start-upem było stworzenie słuchawki Water Saver, tj. słuchawki prysznicowej, która wykorzystuje technologię fragmentacji wody, aby znacząco zmniejszyć jej ilość w procesie spłukiwania produktów kosmetycznych z włosów. Od stycznia 2023 roku słuchawka ta jest dostępna dla salonów fryzjerskich.

 

W styczniu 2023 r. fundusz venture capital BOLD (Business Opportunities for L'Oréal Development) dokonał mniejszościowej inwestycji w amerykański startup Digital Village, platformę metaverse-as-a-service i rynek NFT dla marek, twórców i społeczności. Jest to pierwsza inwestycja venture capital Grupy L'Oréal w metawersję i Web3. Inwestycja ta jest również pierwszą dokonaną przez inicjatywę BOLD's Female Founders uruchomioną w 2022 roku.

 

W listopadzie 2022 r. fundusz venture capital BOLD (Business Opportunities for L'Oréal Development) nabył mniejszościowy pakiet udziałów w Microphyt. Partnerstwo jest dodatkowym dowodem strategii badań i innowacji L'Oréala w kierunku nauk ekologicznych poprzez inwestycje w innowacyjne startupy biotechnologiczne.

 

W styczniu 2023 r. NYX Professional Makeup ogłosił GORJS, pierwszą na świecie zdecentralizowaną autonomiczną organizację ("DAO") zajmującą się pięknem, skoncentrowaną na wspieraniu rozwoju społeczności artystów 3D.

 

W listopadzie 2022 r L’Oréal Professionnel Paris we współpracy z Ready Player Me, światowym liderem w dziedzinie tworzenia awatarów, oraz wspólnie z artystą grafikiem 3D Evanem Rochette, wprowadziły pierwszą serię fryzur dla użytkowników Metaverse, umożliwiającą każdemu graczowi nadanie osobistego charakteru awatarowi. Do wyboru jest pięć meta fryzur, dzięki czemu użytkownicy mają możliwość na lepsze wyrażanie siebie w wirtualnej rzeczywistości. Awatary utworzone w Ready Player Me są kompatybilne z ponad 4 000 gier, platformami oraz aplikacjami dostępnymi na całym świecie.

 

W 2023 roku grupa L’Oréal zainwestowała w Geno-Led Venture w celu pozyskiwania składników kosmetycznych ze zrównoważonych źródeł. W ramach partnerstwa z L’Oréal Geno wdroży platformę biotechnologiczną do wytwarzania zrównoważonych środków powierzchniowo czynnych, które będą wykorzystywane w produktach L’Oréal.

 

W 2022 r. L'Oréal wraz z firmą Verily powołał zespół badawczo-rozwojowy w celu opracowania nowych technologii cyfrowych, produktów oraz urządzeń diagnostycznych. Firmy łączą wiedzę naukową L’Oréal na temat skóry i wszechstronne możliwości badań klinicznych firmy Verily, aby rozszyfrować i odkryć powiązania między ekspozycją, starzeniem się skóry i biologią skóry oraz zbadania rozwoju nowych technologii i rozwiązań telediagnostycznych, takich jak czujniki i algorytmy sztucznej inteligencji dla dermatologii i pielęgnacji skóry, które mogą stanowić podstawę dla stworzenia nowych usług na rynku kosmetycznym.

 

W 2022 r. L’Oréal wraz z Meta oraz francuską szkołą biznesu HEC Paris uruchomił program akceleracji startupów poświęcony kreatywności w Metaverse. Program wspiera startupy  specjalizujące się w produkcji 3D, rozszerzonej rzeczywistości (AR), wirtualnej rzeczywistości (VR), rzeczywistości mieszanej, tworzeniu awatarów, przenośności w user experience, ekonomii tokenów i innych tematach związanych z Metaverse i Web3.

 

L'Oréal stworzył również innowacyjny system oznakowania wpływu produktu na środowisko (Product Impact Labelling). Etykieta Wpływu na Środowisko i Społeczeństwo zawiera ocenę w skali od A do E, przy czym produkt z oceną "A" jest uważany za "najlepszy w klasie" pod względem wpływu na środowisko w swojej kategorii. Wynik ten daje dokładną wizję wpływu produktu L'Oréal poprzez uwzględnienie 14 czynników wpływu na planetę, takich jak emisja gazów cieplarnianych, niedobór wody, zakwaszenie oceanów czy wpływ na różnorodność biologiczną, mierzonych na każdym etapie cyklu życia produktu.

 

L’Oréal jako pracodawca

L’Oréal w Polsce, w tym L’Oréal Warsaw Plant zapewnia stabilne zatrudnienie i jest ważnym pracodawcą w regionie i w branży kosmetycznej. Spółki zatrudniają w sumie ponad 1300 pracowników – zróżnicowany zespół zaangażowanych ekspertów w obszarach marketingu, sprzedaży, produkcji, logistyki, IT, finansów itp.

Siłą zespołu L’Oréal jest jego różnorodność – to zespół osób reprezentujących 19 narodowości, przedstawicieli różnych kultur, osób z różnym doświadczeniem, w różnym wieku.

Rozbudowana i różnorodna struktura firmy w Polsce umożliwia rozwój kariery w fabryce, zespole HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, w HUB’ie IT, Centrum Dystrybucyjnym, czy też w Centrum Usług Księgowo-Finansowych. Średni staż pracy w L’Oréal Warsaw Plant to 11 lat, a w L’Oréal Polska to 7 lat. Globalny zasięg działalności L’Oréal umożliwia ponadto rozwój karier międzynarodowych.

 

Produkcja kosmetyków w Polsce: 360 mln, eksport na ponad 30 rynków

L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie około 360 mln kosmetyków. Z nowoczesnych linii produkcyjnych w podwarszawskich Kaniach zjeżdżają miliony żeli pod prysznic, szamponów, mleczek do ciała, toników, wód micelarnych oraz farb do włosów, takich marek z portfolio Grupy L’Oréal jak: Garnier, Lascad, L’Oréal Paris, Mixa i Maybelline. Fabryka w Kaniach eksportuje kosmetyki na 29 rynków Europy  (stanowi to 92 proc. produkcji).

 

Inwestycje : 1 042 mln PLN w L’Oreal Warsaw Plant

W ciągu 25-letniej działalności w Polsce, fabryka L'Oréal Warsaw Plant zainwestowała w rozwój innowacyjnych rozwiązań kwotę 1 042 mln PLN / 251 mln EUR , co plasuje ją w gronie ważniejszych inwestorów w branży kosmetycznej.

4 mln euro, 35 000 m3 wody=10 basenów olimpijskich

Najważniejszą inwestycją z zakresu ograniczenia wpływu na środowisko w ciągu ostatnich lat w Fabryce L'Oréal Warsaw Plant w Kaniach była budowa Stacji Recyklingu Wody, tzw. „zielone serce fabryki”, której wartość wyniosła 4 milionów euro. Dzięki stacji, w 2021 r. fabryka zaoszczędziła ponad 35 000 m3 wody, co jest równowartością 10 basenów olimpijskich.

Fabryka L'Oréal Warsaw Plant planuje kolejne inwestycje w rozwiązania prośrodowiskowe w najbliższych latach. L'Oréal zdecydował o samodzielnej inwestycji w instalację kotłów parowych (produkcja pary i gorącej wody) zasilanych biomasą (peletem) – własną ciepłownię.

 

L'Oréal na rzecz środowiska naturalnego

30 % 40 %    100%

W ramach realizowanego programu środowiskowego L’Oreal For The Future, który ma na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, L'Oréal realizuje następujące zobowiązania:

    • Klimat - do 2025, wszystkie zakłady L'Oréal osiągną neutralność emisyjną poprzez poprawę efektywności energetycznej i korzystanie w 100% z energii odnawialnej. Do 2030 zredukujemy energię o 40%.
    • Woda - do 2030, 100% wody używanej w naszych procesach przemysłowych będzie odzyskiwane i ponownie wykorzystywane w obiegu zamkniętym. Do 2030 zredukujemy zużycie wody o 30%.
    • Odpady - do 2030, 100% wytwarzanych odpadów będzie poddawane recyklingowi  lub ponownie wykorzystywane. Do 2030  zredukujemy ilość odpadów o 30% (nie licząc osadu).

49%  46%

Do 2022 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała zużycie wody o 49% oraz zmniejszyła ilość odpadów o 46% w odniesieniu do roku bazowego 2005.

48%

Do 2022 r. Fabryka L’Oréal Warsaw Plant zredukowała emisję CO2 o 48% w odniesieniu do roku bazowego 2005.

44%

W 2020 roku energia odnawialna stanowiła 44% całkowitej konsumpcji w fabryce L'Oréal Warsaw Plant – to energia elektryczna, do której zakupiono certyfikowany prąd. Zgodnie z założeniami do 2025 roku cała wykorzystywana w zakładzie energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Energią nieodnawialną jest gaz ziemny, używany do ogrzewania budynku i do wytworzenia pary (do dezynfekcji i celów produkcyjnych).

 

Wskaźnik

2005

2021

wzrost/spadek

Sztuki [mln]

158,1

360,2

wzrost o 127,8%

Woda

0,808

0,402

redukcja o 50,2%

Odpady [g/PF]

15,4

8,9

redukcja o 42%

Gaz [kWh]

12176139

22011450

wzrost o 80,8%

Energia [kWh]

6598715

18965749

wzrost o 187,4%

Energia odnawialna

35%

46%

wzrost o 11,1%

 

 

L'Oréal na rzecz społeczności lokalnych – wpływ społeczny

L'Oréal, jako globalny lider aktywnie wspiera społeczności lokalne w rozwiązywaniu najbardziej istotnych problemów. W działania te angażują się pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego, firma wspiera długofalowo organizacje pozarządowe w ramach strategii  filantropii – skupiając się na pomocy osobom ze środowisk nieuprzywilejowanych: w tym dzieciom, osobom chorym, czy wykluczonym społecznie.

Od ponad 22 lat w ramach programu L'Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, L'Oréal wspiera różnorodność w środowisku naukowym promując najzdolniejsze młode badaczki i przyznając im stypendia na rozwój ich karier naukowych. Tym samym łączymy naszą wiarę w różnorodność i naukę, a także promujemy przekonanie, że świat potrzebuje nauki, a nauka potrzebuje kobiet. Do tej pory stypendia otrzymało w Polsce 117 kobiet naukowczyń.

Swój wpływ społeczny budują także największe marki należące do firmy L'Oréal:

  • L'Oréal Paris w ramach programu StandUp edukuje w zakresie przeciwdziałania przemocy w przestrzeni publicznej;
  • marka Maybelline zainicjowała program Brave Together obalający stereotypy na temat depresji wśród młodych ludzi;
  • marki NYX Professional Makeup oraz Kiehl’s aktywnie wspierają osoby ze środowisk LGBTI+ promując idee tolerancji i wiary w potęgę różnorodności;
  • marka YSL wraz ze swoją kampanią Abuse is not Love skupi się na edukacji na temat zachowań przemocowych w relacjach partnerskich i ich przeciwdziałaniu.

 

Działania solidarnościowe na rzecz Ukrainy:

Od 24 lutego 2022 r. naszym absolutnym priorytetem jest wspieranie naszych ukraińskich pracowników i ich rodzin.

Naszym pracownikom pozostającym w Ukrainie stale zapewniamy pomoc finansową oraz wsparcie psychologiczne. Nasze zespoły w krajach ościennych – w tym w Polsce, osobiście witały i zapewniły zakwaterowanie ponad 350 osobom, w tym także naszym ukraińskim koleżankom i kolegom oraz ich rodzinom. W razie potrzeby nadal zapewniamy im zakwaterowanie, wsparcie psychologiczne, finansowe, medyczne i imigracyjne. W miarę możliwości zapewniamy także naszym pracownikom możliwość pracy tymczasowej w innych spółkach L’Oréal. Aby pomóc naszym pracownikom i ich rodzinom jak najlepiej radzić sobie z tą sytuacją, inicjujemy zajęcia z języków obcych. Pomagamy również innym ukraińskim uchodźcom w znalezieniu pracy w spółkach L’Oréal.

Aby wesprzeć ludzi w Ukrainie, a także uchodźców przeznaczyliśmy 5 mln euro na pomoc humanitarną. Z tej kwoty, 400 000 euro zostało przekazanych organizacjom pozarządowym w Polsce i w Krajach Bałtyckich. Wsparcie finansowe otrzymały Unicef Polska, Polska Akcja Humanitarna, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja LaStrada oraz Czerwony Krzyż na Litwie, Łotwie i w Estonii. Oprócz tego darowizny produktowe trafiły do kilkudziesięciu organizacji pozarządowych w Polsce i krajach bałtyckich.

Współpracujemy z lokalnymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi (np. Czerwony Krzyż), a także agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych (Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców i UNICEF). Dostarczyliśmy już 600 000 niezbędnych produktów pielęgnacyjnych i higienicznych w Ukrainie oraz w sąsiednich krajach i będziemy nadal przekazywać dodatkowe produkty w nadchodzących miesiącach. Nasze zespoły rozpoczęły akcję crowdfundingu pracowniczego na rzecz pomocy dla Ukrainy. Niedawno wznowiliśmy wysyłkę niezbędnych produktów, aby odpowiedzieć na potrzeby społeczeństwa ukraińskiego.

 

Nagrody i wyróżnienia

  • L'Oréal jest liderem Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2022 – 1. miejsce w zestawieniu branżowym i 3. w klasyfikacji generalnej.
  • Firma otrzymała także w 2022 roku dwa Listki CSR „Polityki” - Zielony Listek za zarządzanie wpływem środowiskowym oraz za strategię adaptacji do zmian klimatycznych oraz Biały Listek za ciągłe doskonalenie swoich działań na rzecz efektywnego zarządzania wpływem firmy na otoczenie.
  • Fabryka L’Oréal Warsaw Plant otrzymała w 2022 roku złotą nagrodę Royal Society for the Prevention of Accident Awards (RoSPA) za działania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

Więcej informacji na temat wspólnej reprezentacji firm CCIFP na Forum Ekonomicznym w Karpaczu: TUTAJ

Więcej informacji o Grupie L'Oréal: L'Oréal Polska (loreal.com)

Share this page Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin
Close

Zaloguj się do Strefy Członkowskiej!